geluid isolerend materiaal voor kast

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rocco
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-05 22:00

Rocco

nightlife

Topicstarter
Ik wil mijn big tower nog verder geluidsarm maken (heb de fans al vervangen). Ik zou graag mijn kast aan de binnenzijde bekleden met geluiddempend materiaal. Alleen, wat is aan te bevelen en waar kan ik het kopen. Het moet niet dikker dan 5 mm zijn.

Rubber matten? Kurktegels?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Wollen tapijt tegels. De achterkant is zwaar en dempt het trillen van de kast. De voorkant is zacht en dempt het geluid

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Ik wil dat zelf ook gaan doen, maar ik dacht dat je er beter foam ofzo ik kan plakken. :)

Greetz

Verwijderd

Houden die stoffen zoals wol geen warmte vast?

(just asking)

Verwijderd

Het wordt inderdaad wat warmer in je kast. Heb zelf wat geluiddempend materiaal bij de bouwmarkt gekocht en erin geplakt. Echt veel helpen doet het echter niet.
Hoogfrequent gejank van coolerfans wordt er niet door gedempt.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Het wordt niet warmer in je kast. Je raakt niet meer dan 1 of 2% van je warmte door kwijt door de wanden van je kast. Veruit het grootste deel gaat mee met de luchtstroom. En die neemt zelfs toe als je de wanden beplakt. Het volume van je kast neemt immers af. Dus als je fans normal je kast iedere 6 seconden verversen gaan ze dat nu iedere 5.5 seconden doen ofzo.

Het 'eierdopjes' schuim van de bouwmarkt voorkomt galm. En dat heb je niet in je kast. Wel gesnerp. En daar is wol juist weer goed voor. Bovendien zijn de eierdopjes zo onregelmatig dat je daar wervelingen omheen krijgt. En die zorgen wel voor een vermindering van je luchtstroom.

Bovendien is het spul erg licht en dat verminderd de resonantie niet. Wollen tapijttegels hebben meestal een achterkant met een bitumen laag. Dat is erg zwaar en taai. Dat dempt trillingen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Pagina: 1