Toon posts:

Ervaringen met de Philips EXP211 mp3cdspeler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat deze vraag in een eerder topic ondersneeuwde, vraag ik het hier even apart...

Ik denk erover de Philips EXP211 te kopen. Maar misschien ook wel cd Samsung SM-55, alhoewel ik daar ook mindere berichten over lees. Over die Philips EXP211 kan ik geen ervaringsverhalen vinden. Heeft iemand hier dit type en zo ja, wat vind je er van?

Een andere optie is de iRiver iMP 50, maar omdat ik die alleen online kan krijgen wil ik eerst ff weten wat men van die Philips vindt....

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand...? :'(

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02 16:11
Philips EXP211
Portable CD-Speler voor MP3-weergave

- MP3
- Magic ESP (100 sec. shockproof)
- 8 + 12cm cd's
- Album navigator
- Digitale Dynamic Bass Boost
- Verlengde speeltijd (20 uur)
- Complete cd-programmering
- Automatische uitschakeling
- Geschikt voor CD-RW
- Hoofdtelefoon
- Netvoedingsadapter
- Afneembare riemclip

iRiver IMP 50

Geschikt voor 12 en 8cm CD's & CDr(w)
Speelt MP3, WMA, WAV, ASF bestanden
Ondersteuning voor Multi session CD's
3 lines grafisch display
ID3 tag support ID3 V1, V2 2.0, V2 3.0
Anti shock voor MP3 120 seconden
Anti shock voor Audio 40 seconden
Bitrate ~8Kbps tot ~320Kbps
Firmware Upgradeable
Stereo oortelefoon set
Voeding 2X AA batterijen
Batterij speelduur 11-16 uur
Afmetingen 136mm x 146mm x 30.5mm
Gewicht 193 Gram
Kleur grijs blauw
Kunststof behuizing
Signal to Noise > 90DB
7 Equalizer modes + 1 handmatig
1 jaar volledige fabrieksgarantie

Het lijkt mij dus, wil je lange speelduur maar weinig extra's: ga voor de philps
Wil je extra's en firmware (wat heeeeeel erg handing is) maar een kortere speelduur dan ga je voor de iRiver.

Hoe het zit met geluid weet ik niet precies, maar iRiver staat er zowat om bekend dat ze een top geluid produceren, philips produceert overigens ook een heel aardig geluid, maar die is weer minder op de toekomst gericht :7 :7

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er net achter dat die Philips op de display alleen maar album nummer en tracknummer laat zien! Dus nog geeneens de filenamen! Laat staan ID3 tags... Da's wel heel erg lastig dus, als je een mp3 cd hebt met 13 albums... Zelfs als je ongeveer weet waar iets staat moet je dus eerst luisteren voordat je zeker weet dat hebt wat je zoekt... Knudde!

• RonaldMade
Ja, plus dat er ook nog eens bij komt dat een philps al snel duurder kost in een winkel dan een iRiver, die je dan wel (misschien tegen je princiepe in) online kan bestellen.

Ik heb de mijne ook besteld online, via mp3cdspeler via rembours (als dat er was kocht ik ook niets online) en altijd netjes de volgende dag in huis, wat ook handig is want je hoeft er geen extra tijd aan te besteden kwa vervoer etc.

Ja, die philips heeft nu eenmaal niet de moderne technieken zoals de IMP 50 en die samsung waarschijnlijk ook niet. Ook is het handig van sommige fabrikanten dat ze firmware mee leveren (zodat je de speler kan upgraden naar toekomstige formaten zoals OGG, en je er zelfs spellies mee kan spelen :D, snake blijf leuk :D).
Dat is ook iets wat je misschien wel kan opnemen in je overweging voor de mp3 cdspelers.

Verwijderd

Topicstarter
Spelletjes?!?!?!? Op de iMP 50...? Niet dat dat wat uitmaakt voor mijn beslissing natuurlijk... ;)

• RonaldMade
Afbeeldingslocatie: http://www.iriver.com/images/product/iMP-50-7.jpg

http://www.iriver.com/product/info.asp?p_name=iMP-50 hier nog de offciele site van iRiver met de IMP 50, staat nog wat uitgewerkte informatie.

Of je spelletjes met de IMP 50 kan spelen weet ik niet helemaal zeker, en durf ik daarom ook niet te bevestigen (ik weet wel dat het met de 350, 400 en 550 serie kan).
Maar de nieuwste functie die de IMP 50 kan is in ieder geval je speler beveiligen met een wachtwoord, een nieuwe laad animatie, en 2 extra user EQ's.

(nee, ik werk niet bij iRiver :D)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle info! :)

Nu we toch bezig zijn... Thuis luister ik heel vaak muziek op m'n cd-speler met een Sennheiser 750. Klinkt prachtig, vind ik zelf. Ik vroeg me af... als ik thuis ben en die Sennheiser op de iMP 50 aansluit (omdat de cd-speler bijvoorbeeld bezet is...), kan ik dan een net zo goed resultaat verwachten? Anders gezegd: is de kwaliteit van het geluid van de iMP 50 (of van elke portable speler) vergelijkbaar met een 'echte' cd-speler?

• RonaldMade
Laten we het zo zeggen, voor een portable komt er subliem geluid uit, ook de EQ's zijn erg goed hoorbaar, en de versterker in de speler is erg goed omdat: naarmate je het geluid harder zet het effect van de EQ minder word (om de kwaliteit van het geluid goed te houden, maar dit is wel af te zetten overigens !).

Ik gebruik mijn IMP 400 in combinatie met de Sennheiser PX100, en er komt echt heel erg goed geluid uit, je kan duidelijk alle tonen goed horen (bij een goede bitrate van de muziek) en er zit ook een erg goede line-out op de iRiver, ik sluit hem zelf redelijk vaak op de radio aan, en ik moet zeggen het geluid klinkt gewoonweg subliem!

ik had voor deze speler een aardige geprijsde sony discman, maar die houdt de iRiver echt nie bij, ook al speelt die gewone audio cd's.

Dus van de portables heerst iRiver echt met de geluidskwaliteit, misschien dat het in de 50 serie iets minder is, maar dat denk ik niet. met een echte cd speler van hij ook redelijk goed te vergelijken (met mijn pioneer xr-a600 set dan) er komt gewoon heel goed geluid uit.

iRiver is zeker een aanrader voor mensen die goede geluidskwaliteit waarderen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, je kunt je provisie op gaan halen bij iRiver! ;) Ik heb net de iMP 50 besteld bij www.mp3cdspeler.nl ! :) >:) :P :9 :o :*) 8) :7 :9~ B)

Bedankt voor je medewerking!

• RonaldMade
Het is altijd leuk om iemand te helpen, daarop roken we een sigaartje :7

hmmm, cubaans

Verwijderd

Even iets over het verschil in geluidskwaliteit tussen iRiver en Philips.
Ik heb zelf de imp-150 en ik heb naar een philips discman (een recente, weet het type nummer niet meer) beluisterd en allebei geven helder geluid. De iRiver geeft een veel betere balans. Bij de philips zijn de hoge en lage tonen versterkt en de middentonen vallen een beetje weg. Veel mensen vinden dit denk ik mooi klinken, en daarom hebben ze dat gedaan bij philips???
Met het Sennheiser PX100 koptelefoontje (ja gebruik ik ook, want klein en beter geluid dan dopjes) waar toch al meer dan genoeg bass inzit was het niet om aan te horen.

Ik vind het toch handiger dat de iRiver neutraler klinkt. Als je de bassen en hoge tonen wil versterken dan kan je altijd met de EQ gaan spelen. Veel betere oplossing IMO.
Pagina: 1