Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Je hebt een ASP pagina, je hebt een query en je hebt Delphi. Tot zover is het mij duidelijk.
Wat doe je nu precies en wat lukt er niet?
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Oeps, vergeten de rest van de titel af te maken, foutjecurry684 schreef op 07 juli 2003 @ 16:33:
<span style="color:blue">modbreak: en kun je de volgende keer een ietwat duidelijkere titel bedenken dan '[ASP/Delphi]', zie mijn voorbeeld</span>
Juist, en nu wil ik in Delphi die query uitvoeren en het resultaat, de RecordSet, teruggeven aan de ASP pagina in zijn geheel. Ik wil dus een waarde, de RecordSet teruggeven, maar in de Active Server Object zijn er alleen maar procedures, en heb ik dus geen enkel idee hoe ik de 'variabele' teruggeef.Creepy schreef op 07 July 2003 @ 16:08:
Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik heb geen idee wat je bedoelt.
Je hebt een ASP pagina, je hebt een query en je hebt Delphi. Tot zover is het mij duidelijk.
Wat doe je nu precies en wat lukt er niet?
[ Voor 53% gewijzigd door Darkvater op 07-07-2003 17:07 ]
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
[ Voor 28% gewijzigd door mulder op 07-07-2003 17:19 ]
oogjes open, snaveltjes dicht
Ik geloof best wel dat dat kan, maar hoe? Ik kan het nergens vindenDon Facundo schreef op 07 July 2003 @ 17:18:
Met een ActiveX object kun je prima dmv van een functie een recordset teruggeven
We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher
Dat is het probleem. Ik weet niet hoe ik een functie moet maken in een ActiveX object die wat teruggeeft. Kan je mij daarbij helpen?LordLarry schreef op 07 July 2003 @ 22:15:
Waar zie je een probleem? Weet je hoe je een functie moet maken in een ActiveX object die wat terug geeft? Weet je van welke interface een recordset is? Combineer de twee en klaar
Anders moet dringend eens wat tutorials door gaan lezen.
Nogmaals, welk onderdeel van daarvan weet je niet? Hoe je een functie moet maken die wat teruggeeft van een bepaald type. Of van welk type een recordset is?Darkvater schreef op 08 July 2003 @ 11:09:
[...]
Dat is het probleem. Ik weet niet hoe ik een functie moet maken in een ActiveX object die wat teruggeeft. Kan je mij daarbij helpen?
1
2
3
| Public Function GetRecordSet(strQuery as string) As RecordSet Set GetRecordSet = Conn.Execute(strQuery) End Function |
Dank je, maar hier heb ik niet zoveel aan. Ten eerste is het Visual Basic, en ten tweede kan je in memberfuncties van Active Server Objects onder Delphi geen functions aanmaken, alleen maar procedures.robjanssen schreef op 08 July 2003 @ 12:51:
Visual Basic:
1 2 3 Public Function GetRecordSet(strQuery as string) As RecordSet Set GetRecordSet = Conn.Execute(strQuery) End Function
Huh???????????Darkvater schreef op 08 July 2003 @ 15:02:
[...]
Dank je, maar hier heb ik niet zoveel aan. Ten eerste is het Visual Basic, en ten tweede kan je in memberfuncties van Active Server Objects onder Delphi geen functions aanmaken, alleen maar procedures.
File -> New -> Other -> ActiveX -> Active Server Object -> Naampje geven -> Op OK klikken -> INaampje aanklikken -> rechtermuisklik -> new -> method -> Parameters -> Return Type zetten.
Hmm.. een return type. Wat zou dat zijn?
En niet vergeten op Export to IDL te klikken..
Edit: en in de .pas file kan ik bij de bestaande OnEndPage en OnStartPage procedures rustig functies aanmaken.
[ Voor 22% gewijzigd door Creepy op 08-07-2003 15:55 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ah, een verkapt antwoord op 1 van mijn vragenDank je, maar hier heb ik niet zoveel aan. Ten eerste is het Visual Basic, en ten tweede kan je in memberfuncties van Active Server Objects onder Delphi geen functions aanmaken, alleen maar procedures.
Ik ken ASO's niet, dus ik begrijp niet helemaal waarom je zegt dat het alleen maar procedures kunnen zijn. Is dat een beperking van die ASO's of denk je dat het door Delphi komt? COM geeft zoiezo altijd HRESULT terug, maar Delphi verbergt dat zodat het lijkt alsof je een eigen type result kan geven.
Hoe dan ook, je kan nog steeds wel resultaten teruggeven mbv procedures. Gewoon een out of in/out parameter nemen en daar je ResultSet in teruggeven.
PS: Zijn het geen Active Server Components? Zie dan ook http://delphi.about.com/cs/aspwithdelphi/
[ Voor 28% gewijzigd door LordLarry op 08-07-2003 16:04 ]
Ik zal nog kijken naar de 'out' parameter en hoe dat precies werkt. Op de site die je gaf ben ik al geweest, maar daar geeft geen een van de voorbeelden geeft een result terug.LordLarry schreef op 08 July 2003 @ 16:01:
[...]
Ah, een verkapt antwoord op 1 van mijn vragenHet lukt je dus niet om een functie te maken die iets terug geeft.
Ik ken ASO's niet, dus ik begrijp niet helemaal waarom je zegt dat het alleen maar procedures kunnen zijn. Is dat een beperking van die ASO's of denk je dat het door Delphi komt? COM geeft zoiezo altijd HRESULT terug, maar Delphi verbergt dat zodat het lijkt alsof je een eigen type result kan geven.
Hoe dan ook, je kan nog steeds wel resultaten teruggeven mbv procedures. Gewoon een out of in/out parameter nemen en daar je ResultSet in teruggeven.
PS: Zijn het geen Active Server Components? Zie dan ook http://delphi.about.com/cs/aspwithdelphi/
I'll keep you updated
Een goede grap mag vrienden kosten.
Om een variabele terug te gefen moet je er een property toevoegen, bijvoorbeeld alleen 'Read'. De Return type zet je op 'lUnknown', want we willen een Recordset teruggeven.
Nadat je alle queries, etc. in je functie hebt uitgevoerd doe je
1
| Result := MyAdoDataSet.Recordset; |
In je ASP vraag je het op met:
1
2
| dim rs as AdoDB.Dataset set rs = MyASPDelphiComObject.Functienaam |
Het is eigenlijk zo simpel, maar nergens staat het normaal beschreven. De IDL help zegt niks, alleen maar stomme 1337 tech-talk en op internet is bijna niks te vinden...echt klote
Naja, nu dus wel...success
[ Voor 10% gewijzigd door Darkvater op 24-07-2003 22:36 ]