Toon posts:

[W2K] There are Currently No Logon Servers Available

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met mijn w2k laptop van mijn werk de shares op mijn WinXP client thuis wil benaderen krijg ik de melding "There are Currently No Logon Servers Available" en heb ik ook geen toegang tot mijn shares.

Deze melding krijg ik niet als ik mijn shares benader terwijl ik ingebeld ben op het netwerk van mijn werk! Wat dat betreft heb ik dus een work-around, maar zou toch graag zien dat e.e.a. werkt ook als ik niet ingebeld ben.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Ik heb de FAQ al geprobeerd, en ook bij Microsoft in de knowledge base gekeken, maar die helpt me niet verder.

By the way, ik heb deze problemen in het verleden niet gehad; ik vermoed dus dat ergens een policy op mijn laptop is omgezet die dit heeft veroorzaakt. Weet alleen niet welke, en dus zeker niet hoe ik dit kan verhelpen.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 12:57

mrsar

waar een sar is,is een wodka

je heb kans dat de laptop bij je thuis opzoek gaat naar de dc van je werk (die er dus wel is als je bent ingebelt op je werk netwerk)

haal je laptop een uit het domain en in een workgroup en probeer et dan nog eens,is het dan niet mee..mja dan weet je wat het is :) en tja,ken alle gp opties nie uit me hoofd dus weet nie wat je aan/uit zo kunnen zetten

[ Voor 46% gewijzigd door mrsar op 07-07-2003 16:03 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

net use * \\XPstation\sharename * /user:username

Bij * kun je ook password invullen.

There are currently no logon servers available staat namelijk voor acces is denied :+ alleen krijg je het niet te zien...handig he.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 21:55
Niet je laptop uit het domain halen dus!! Het werkt wel; maar dan ben je dus wel je profiel kwijt (valt wel weer terug te halen maar toch).. en ik denk dat je zelf niet de rechten hebt om je laptop terug in het domain van je werk te hangen...

Je kan als het goed is ook op je laptop aanloggen met je Domain account dmv Cached Credentials...

Je moet eerst aanloggen op je laptop met je normale domain account, zoals je dat altijd doet.. Daarna kun je een mapping maken naar je laptop, maar dan moet je als username ook even de domainname opgeven..

Dus op je xp-client: net use * \\<laptopnaam>\<share> /user:<domain>\<user> *
Waarbij <domain> het domain is van je werk en <user> je domain account..

Kan natuurlijk ook vanuit het windows schermpje als ie vraagt om username/wachtwood.. als username weer <domain>\<user> invoeren met het bijbehorende wachtwoord..

[ Voor 35% gewijzigd door Krypt op 07-07-2003 16:19 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Mutsje had inderdaad gelijk, username/passowrd invullen helpt inderdaad. Raar is alleen dat gewoon tijdens dezelfde sessie inbellen naar mijn werk e.e.a. ook verhelpt.... Ah well, de wegen van ome Bill zijn ondoorgrondelijk ;)

Oh ja, ik zal nooit een workgroup van mijn Laptop maken; dan kom ik niet meer op het netwerk van mijn werk en voor het repareren daarvan heb ik inderdaad niet de juiste rechten...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je kan normaal ook lokaal inloggen op je pc, dan moet je het domein (onder je user/pass) veranderen in de netwerknaam van de pc. dan omzeil je dat logon server verhaal en kun je lekker doorgaan. wil je op werk inloggen kun je deze gewoon weer terugveranderen het domein van werk. je haalt je pc dus niet uit het domein, je logt slechts aan op een andere

Iperf

Pagina: 1