FF een kort vraagje... In CME worden vrij veel pics gepost, en hoewel we in de policy een maximale breedte van 600px als richtlijn aangeven zijn volgens mij minst 75% van de pics 640px. Zijn deze in de nieuwe layout ook nog steeds opmaakvernielend (m.a.w. is de volgende versie van het forum ook 600px breed)?
en waar haal je die 40px vandaan??
op een PC met 800*600 is t net genoeg (huidige layout...)
Anders moet je scrollen...
op een PC met 800*600 is t net genoeg (huidige layout...)
Anders moet je scrollen...
20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
Ik weet niet of er op GoT in de nieuwe template zoiets als op deze site kan worden gemaakt.
Er staat daar een pic met "kijk, nerds!" erop die eigenlijk veel groter is, maar is afgekapt op een of andere manier. Als je je pic er helemaal op wilt hebben moet je wel resizen, en je hebt ook nooit meer een fucked up layout.
Er staat daar een pic met "kijk, nerds!" erop die eigenlijk veel groter is, maar is afgekapt op een of andere manier. Als je je pic er helemaal op wilt hebben moet je wel resizen, en je hebt ook nooit meer een fucked up layout.
[ Voor 14% gewijzigd door Rafe op 07-07-2003 22:12 ]
Verwijderd
Ik wil als ik daaran toegekomen ben er best voor zorgen dat de layout niet vergalt wordt. Ik moet alleen nog even zien of dat opgelost gaat worden door te grote pics te gaan scalen, of door scrollbars in de pic/post te zetten.
op fok! hebben ze dit best mooi geregeld vind ikVerwijderd schreef op 07 July 2003 @ 22:13:
Ik wil als ik daaran toegekomen ben er best voor zorgen dat de layout niet vergalt wordt. Ik moet alleen nog even zien of dat opgelost gaat worden door te grote pics te gaan scalen, of door scrollbars in de pic/post te zetten.
hier op GoT kan dat natuurlijk 1337er, aangezien op Fok! pas geresized wordt als de hele page is uitgeladen volgens mij
• maak een nieuwe prototype aan voor img onload
• check z'n size
• te groot -> resize + maak link naar grote pic
klaar
[ Voor 4% gewijzigd door SchizoDuckie op 07-07-2003 23:03 ]
Naar mijn mening kan het luie gedrag het best beantwoord worden door een halve image te showen zoals het voorbeeld van Rafe. Dat kost geen extra serverload of CPU-kracht voor de gebruiker zoals bij Papa Eend.
Alhoewel layout-verneuking in de breedte mij eigenlijk weinig uitmaakt. Er komt alleen maar een extra scrollbalk bij aan de onderkant, dat is alles. Wat boeit het
. Grote pics die door de [img=600]-tag worden verkleint vind ik persoonlijk veel irritanter.
Alhoewel layout-verneuking in de breedte mij eigenlijk weinig uitmaakt. Er komt alleen maar een extra scrollbalk bij aan de onderkant, dat is alles. Wat boeit het
🌞🍃
Waar ik eigenlijk naar uit ben is de breedte van de tabel-cel die de eigenlijke message-tekst bevat. Nu ben ik niet zo'n SW-man, maar voor zover ik het kan zien is die in de huidige template 610px breed. Wat ik me dus eigenlijk afvraag is of dat niet bijv. 650px zou kunnen worden, zodat users plaatjes kunnen plaatsen die 640px breed zijn zonder dat de layout vernield wordt. 640px is immers meer een standaardmaat dan 600px
Daarmee voorkom je dit soort vervormingen:
[rml][ CM] MD's casemod[/rml]
Daarmee voorkom je dit soort vervormingen:
[rml][ CM] MD's casemod[/rml]
Ik doel dus op plaatjes die net iets te groot zijn en dus de tabellen maar net iets vernielen. Voor een lekkere babe in 1600x1200 wil ik ook wel ff scrollen hoorDataBeest schreef op 07 juli 2003 @ 23:30:
Naar mijn mening kan het luie gedrag het best beantwoord worden door een halve image te showen zoals het voorbeeld van Rafe. Dat kost geen extra serverload of CPU-kracht voor de gebruiker zoals bij Papa Eend.
Alhoewel layout-verneuking in de breedte mij eigenlijk weinig uitmaakt. Er komt alleen maar een extra scrollbalk bij aan de onderkant, dat is alles. Wat boeit het. Grote pics die door de [img=600]-tag worden verkleint vind ik persoonlijk veel irritanter.
Nog mooier zou natuurlijk zijn om een plaatje automagisch te scalen (en dan natuurlijk wel antialiased) als het te groot is met meteen een link naar het originele plaatje erbij.. Dan moet je helaas wel ergens die gescalede plaatjes op kunnen slaan. Maar het zou wel een enorme berg met ergernis schelen in "hoe ziet jouw desktop er uit" topics (en vele andere) terwijl je het ook nog eens makkelijk maakt om plaatjes (netjes) te plaatsen omdat je het niet fout kunt doen. Je kunt het 100 keer zeggen, de 101ste post toch weer een plaatje van 1024 breed.
PS Hoe het zo 'mooi' op Fok! geregeld is weet ik niet, die site is niet te bekijken met mozilla, alles gaat dwars door elkaar heen
PS Hoe het zo 'mooi' op Fok! geregeld is weet ik niet, die site is niet te bekijken met mozilla, alles gaat dwars door elkaar heen
NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty
Daar worden de platen gewoon op normaal formaat geladen en zodra het binnen is wordt met een script gezorgd dat het binnen het templateformaat ligt. Zo niet, dan wordt hij ineengedrukt totdat het wel past, en wordt het automatisch clickable en komt er een stippellijntje omheen.RolandWitvoet schreef op 09 July 2003 @ 06:08:
Nog mooier zou natuurlijk zijn om een plaatje automagisch te scalen (en dan natuurlijk wel antialiased) als het te groot is met meteen een link naar het originele plaatje erbij.. Dan moet je helaas wel ergens die gescalede plaatjes op kunnen slaan. Maar het zou wel een enorme berg met ergernis schelen in "hoe ziet jouw desktop er uit" topics (en vele andere) terwijl je het ook nog eens makkelijk maakt om plaatjes (netjes) te plaatsen omdat je het niet fout kunt doen. Je kunt het 100 keer zeggen, de 101ste post toch weer een plaatje van 1024 breed.
Voorbeeld tijdens laden:

Voorbeeld na het laden:
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
ik heb nog steeds geen echt mooie oplossing hiervoor gezien, tot die tijd komt het er zeer waarschijnlijk niet in.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()