Toon posts:

Audio branden gaat slecht

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie O Wie kan mij vertellen hoe ik het beste audio kan branden zonder dat de gebrande cd's iedere keer overslaan/tikken in mijn "normale" cd-speler.
Het zou moeten gebeuren met een Sony brander (CRX-145E, 10 speed) en een Sony CD-rom speler in het programma Easy CD creator 4.02
Ik gebruik nu Aopen cd's zilver/blauw vanaf een spindel, ligt het hier soms aan????
systeem: TB 700@700 (lullig hé?)
128MB
plenty ruimte

plies hellep mie

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-02 20:40
1) probeer 4X branden
2) koop eens een flips
3) suc6!

Verwijderd

Topicstarter
4x branden helpt niet echt, het is wel iets minder.
Vraagje van een echte brand-leek: wat is een flips????

bvd

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:00

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Philips :?

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Verwijderd

Vraagje van een echte brand-leek: wat is een flips????
Whohaahahaaaa wat een :+

Maarja, hij geeft wel toe een leek te zijn en dat is ook een applausje waard.

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik kunnen weten ja, evengoed bedankt

Verwijderd

Wat ik zou doen als ik jou was:

- kopieer alle muziek eerst naar hdd alvorens je gaat branden. Dus niet van cd naar cd.
- koop eens een flips cd'r, sony of TDK (als beste getest in de consumentengids voor muziek)
- Beluister MP3's goed af voordat je gaat fikken. Velen zijn nogal van slechte kwaliteit.
- Als je nero burning rom hebt, probeer deze eens ipv adaptec.
- fik gewoon alle cd's op je max brandspeed (dit moet je brander namelijk zonder problemen en kwaliteitsverlies kunnen, mits cd'rs ervoor bestemd zijn)
- verder weet ik effe niets meer

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een familielid van mij heeft anders toch ook heel veel last van dit probleem met een Flips brander. Heb echt alles geprobeerd wat ik maar kon bedenken (behalve weggooien en een Plextor of HP kopen :)).

• the noise
  • Laatst online: 19-02 20:40

Verwijderd

Op maandag 27 november 2000 19:50 schreef Ghostje het volgende:
Wie O Wie kan mij vertellen hoe ik het beste audio kan branden zonder dat de gebrande cd's iedere keer overslaan/tikken in mijn "normale" cd-speler.
Het zou moeten gebeuren met een Sony brander (CRX-145E, 10 speed) en een Sony CD-rom speler in het programma Easy CD creator 4.02
Ik gebruik nu Aopen cd's zilver/blauw vanaf een spindel, ligt het hier soms aan????
systeem: TB 700@700 (lullig hé?)
128MB
plenty ruimte

plies hellep mie
A) gebruik voor audio altijd goede CD's: http://cdrfaq.vanbergen.org/beta/6-1.php3

B) Gebruik het programma EAC om Audio CD's te kopiëren. Dit is de enige echt goed werkende manier om tikken te voorkomen. Het programma is gratis. Voor een tutorial zie: http://www.vanbergen.org/audiocd.php3

Willem van Bergen
--
Take a look at my new toy it'll blow your head in two, oh boy
(The Police - Truth hits everybody)

FAQ nl.comp.cd-branden & overige CD-R informatie: http://www.vanbergen.org

Verwijderd

Bij het branden van (goedkope) audio CD's kan je het best 1 of 2 speed gebruiken.

Als je alleen SCSI spelers (speler en brander) hebt kan er op hogere snelheid worden gebrandt. Bij IDE speleres en branders geeft hoge snelheid problemen.

HR

Verwijderd

Tikken ligt denk ik meer aan de speler waarvan je ript. Probeer eens te rippen vanuit je brander!
(Beste rip combinatie: Plextor met Plextools)

Verwijderd

Tikken op gebrande cd's hebben niets met een hoge snelheid van IDE branders te maken. De oorzaak ligt eerder bij goedkope cd'rs. Gebruik gewoon mijn eerder genoemde merken en kopieer alle wavefiles naar de harde schijf. Pas dan krijg je tikloze muziek. Het ligt niet aan je brander!!!! :7

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 23:56
Ik heb zo'n plex121032 en dat brand perfect... echter: Ik moest voor me pappie de cd's van de Golden Earring kopieren (4cd's).. had al 1,5 setjes gefikt op 12x (Nashua zilver 80min en Kingtech blauw 80min) en die deden het in een gewone cd-speler wel. Maar in de 10-wisselaar in de auto werkte het dus niet :(. Ik ff testen, 1 cd op 12x, 8x, 4x en 1x gefikt... En die van 1x deden het dus wel... RARA??? en nu duurt het dus 78min per cd * 16 stuks... :'(

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Verwijderd

Ben erg fan van Nero. Hierin is het mogelijk onder preferences een Buffer op te geven. Bij fiks wat intern MB is 100mb buffer best aardig. Dit brandt zonder problemen direct Dixons :?!!! cd's op 4x ( = max van brander).
Heb wel plextor UltraMAX40 (SCSI) wat een flinke doorvoer garandeerd...

Voor afluisterproblemen: let op dat bij audio Disc-at-once aan staat.

Have fun!

Verwijderd

Bij Nero maximale buffer instellen en je hebt geen last meer van buffer underuns >:)

Verwijderd

Tikken ligt ook niet aan de verschillende soorten cdr's, maar meer in hoe goed je speler digitale audio kan extracten. De combinatie brander/cdr is ook van belang of een cd-speler of wisselaar voor in de auto het pakt.
Dat ie op 1x branden het beste wordt gelezen in wisselaars ligt aan het feit dat op die snelheid de 'putjes' minder scherp worden.(lees de theorie van de maker van Feurio eens op na).
Wat ik wel merk is dat op 12x gebrande cd's soms moeilijk te lezen zijn door oudere spelers (8 speed enzo).

• kross
  • Niet online
En weet iemand waar het aan ligt dat er bij mij een tick is tussen nummers door? dus elke keer als een track is afgelopen krijg ik een tick en daarna begint de volgende (plex 12speed, ezcd)

Verwijderd

Op dinsdag 28 november 2000 14:14 schreef kross het volgende:
En weet iemand waar het aan ligt dat er bij mij een tick is tussen nummers door? dus elke keer als een track is afgelopen krijg ik een tick en daarna begint de volgende (plex 12speed, ezcd)
Je brand met Track-At-Once. Dan gaat de laser tussen de tracks even uit. Het is mogelijk dat er dan storing in dat stukje komt (vooral Easy CD Creator blijkt daar last van te hebben). Als je nu op Disc-At-Once brand, ben je van de problemen af. Vergeet niet dan de pauze tussen de tracks op 2 sec te zetten, want standaard wordt er met disc-at-once geen pauze voor een nummer ingevoegd.

Nogmaals, een Plextor SCSI drive kan zeer goed rippen. Dit gaat goed met de PlexTools. Het enige probleem is dat het inlezen niet foutloos gaat als je CD bescahdigd is (en vaak is het moeilijk te zeggen of dat wel zo is. Rippen doe ik dan ook altijd Exact Audio Copy (www.exactaudiocopy.de, freeware), een programma dat elk block tot maximaal 82 keer leest om het beste resultaat te krijgen. Vaak is het zo mogelijk om een CD, die in andere rippers (AudioGrabber / Plextools / WinDAC enz) alleen maar storing veroorzaken. Met EAC is vaak van een zeer ernstig beschadigde CD nog ee tikloos resultaat te maken, echt een geweldig progje.

Nogmaals: voor meeer informatie over het kopiëren van audio CD's met EAC: http://www.vanbergen.org/audiocd.php3
Infomratie over EAC en al haar opties: http://www.ping.be/satcp/
Officiele EAC site: www.exactaudiocopy.de

Dit is de beste manier om een CD te kopiëren, zeker als je merkt dat je kopietjes tikken vertonen als je ze kopieert met Nero of Adaptec ECDC.

Willem van Bergen
--
Once upon a time I could control myself
(Pearl Jam - Once)

Verwijderd

Branden op lager snelheid heeft overigens alleen zin als je zeer slechte CD-R's gebruikt (dat moet je sowieso niet doen) of als je drives hebt uit 1996 of eerder.

Sindsdien is de technologie geoptimaliseerd en kun je zonder problemen op de hoogste snleheid branden, mits je maar niet on the fly brand, want dan wil er wel iets mis gaan met rippen (zie voor meer informatie mijn post over Exact Audio Copy).

Willem van Bergen
--
Wish I had a clue
(Silverchair - Abuse me)

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:42

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Nog bedankt PLAYMPA, namens mij en een tweetal collegas. Je artikelen over cd's branden heeft zeer verhelderend gewerkt !

Al wat bekend of CDRWIN met de Liteon 12x10x32 overweg kan (ik check hun site wel even hoor).

XBL: theArthurrrr

Verwijderd

Op dinsdag 28 november 2000 19:32 schreef DeWaanzin het volgende:
Al wat bekend of CDRWIN met de Liteon 12x10x32 overweg kan (ik check hun site wel even hoor).
Nou, dat weet ik zo niet, maar 99% van de writers wordt bij de blangrijkste software (Nero, ECDC, CDRWIN, WinOnCD en CloneCD (indien mogelijk)) binnen een maand ondersteund.

Willem van Bergen
--
When I am king you will be first against the wall
(Radiohead - Paranoid Android)

Pagina: 1