Wat je wil is niet altijd wat je nodig hebt!
Volgens mij komt dat doordat er veel bespaard word op dingen als de videokaart en geluidskaart... alles zit onboard, terwijl de meeste mensen toch een los AGP videokaartje en een PCI geluidskaartje hebben op hun 'gewone workstation'.
Barebone = kast + moederbord + voeding
Is dus verhoudingdingsgewijs duur.....
This footer is intentionally left blank
hmmm ik zie het er vanaf. Die MSI MEGA PC 651 MS-6251 ziet er gelikt uit jammer dat het soms niet incl processor is enzo.
Wat je wil is niet altijd wat je nodig hebt!
als je gaat rekenen is dat niet helemaal waar.ajhaverkamp schreef op 07 juli 2003 @ 14:49:
Barebone = kast + moederbord + voeding
Het is concureerend. Maar niet zo goedkoop als het lijkt. De gein is als je een pc bouwt is dat je een heleboel onderdeeltjes nodig hebt die allemaal niet duur zijn maar onder de streep wel aantikken
Maar ga maar eens rekenen:
mainboard, voeding en bekabeling,kast
http://is41.introweb.nl/cgi-bin/salland.storefront/?4298
252 euro
cd rw 52 x
http://is41.introweb.nl/cgi-bin/salland.storefront/?4298
50 euro
P4 24, Mhz 533 fsb:
180 euro
HD, 80 GB
90 euro
512 MB geheugen
80 euro
en we zitten al op:
euro 650,- zonder software en met een geintegreerde videokaart (sis 315), maar wel stil en klein.
komt nog bij:
muis, toetsenbord, boxen , floppy en je bent weer 100 euro verder.
Sofware (xp home) en installatie en bouw weer 200 euro
totaal 950 euro
en dan heb je een basis systeem. te vergelijken met een nog uitbreidbare desktop van dell:
http://commerce.euro.dell...=nldhs&sbc=nldhsdimen&v=d
die hem voor dat geld op de stoep zetten voor je.
(Er kan e.vt nog een echte AGP video kaart in )
conclusie: echt goedkoop kun je met een barebone geen pc krijgen.
Voordeel: kleine kast
Nadeel: niet uitbreidbaar (1 HD, 1 PCi kaart , 1 dvd/CD brander ofzoiets.)
prijs: beetje duurder, kan oplopen als je kleine/mooie hardware moet gaan selecteren.
[ Voor 11% gewijzigd door leuk_he op 07-07-2003 16:45 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Verwijderd
Ik heb nou sinds kort de Shuttle sn45g ! Wil nooit meer zo grote lompe kast !
Vet veel ruimte bespaard het ! Ook fijn als je naar een lan gaat , afgelopen weekend had ik bijv. een lan. Sommige hadden een prom. bij zich vet zware kast . Had hij condens deed hij het niet eens. Nou gaat die persoon ook zo kastje kopen en nog 4 andere. De kast weegt namelijk niks , en is toch over het algemeen sneller als de gem. pc die daar aanwezig was !
Echt een heerlijk pctje , zit een nforce 2 ultra 400 chip in, Onboard geluid. Ik heb er zelf de volgende specs :
- xp 2500
- ati 9700 pro
- seagate 160 gig
- 512 cosair pc 3500
- audigy 2 (eigenlijk niet nodig komt kei mooi geluid uit de onboard )
- pioneer dvd speler !
Tja ben echt super enthousiast over deze barebone , echt een aanrader !
Vet veel ruimte bespaard het ! Ook fijn als je naar een lan gaat , afgelopen weekend had ik bijv. een lan. Sommige hadden een prom. bij zich vet zware kast . Had hij condens deed hij het niet eens. Nou gaat die persoon ook zo kastje kopen en nog 4 andere. De kast weegt namelijk niks , en is toch over het algemeen sneller als de gem. pc die daar aanwezig was !
Echt een heerlijk pctje , zit een nforce 2 ultra 400 chip in, Onboard geluid. Ik heb er zelf de volgende specs :
- xp 2500
- ati 9700 pro
- seagate 160 gig
- 512 cosair pc 3500
- audigy 2 (eigenlijk niet nodig komt kei mooi geluid uit de onboard )
- pioneer dvd speler !
Tja ben echt super enthousiast over deze barebone , echt een aanrader !
BLEUGH, SHUTTLE
Pak dan een soltek qubic, veel mooier afgewerkt, stiller en koelt beter.
Pak dan een soltek qubic, veel mooier afgewerkt, stiller en koelt beter.
Ik vind het inderdaad ook raar. Maar ik denk dat de prijs gewoon scheelt vanwegen de beperkte uidbreidbaarheid. Meeste barebone's hebben 1x pci en 1x AGP.
Stylish en compact, maar nog steeds bruut krachtig. Zie link in Sig voor meer info.
Stylish en compact, maar nog steeds bruut krachtig. Zie link in Sig voor meer info.
Verwijderd
Ik weet niet naar welke barebone je hebt gekeken ? Shuttle of zon via epia ding ? of juist zon msi kastje ?
Ik heb zelf een shuttle SN45G en ben er blij mee. Voor mij de ultieme lan-pc. Als je kijkt naar de specificaties zie je dat de meeste zeker geschikt zijn voor desktop gebruik en als je een agp slot hebt kun je ook bijna altijd goed gebruiken voor games. Enige nadeel van een shuttle is dat de uitbreidingsmogelijkheden nogal beperkt zijn. Dus let er vantevoren op wat je er allemaal mee wil gaan doen.
In mijn ogen is een ander nadeel dat hij net een klein beetje geluid meer produceert en flink wat warmer word. Mijn athlon 2600 is standaard 58 graden en mijn kastje zelf is ook 45 graden.
Prijs: barebones zijn in principe niet echt duurder of goedkoper hangt beetje af van wat je anders zou kopen. Een shuttle bv. kost iets duurder als een gewone kast-mobo-voeding maar is goedkoper als een lian-li+mobo+430 watt voeding.
Ik heb zelf een shuttle SN45G en ben er blij mee. Voor mij de ultieme lan-pc. Als je kijkt naar de specificaties zie je dat de meeste zeker geschikt zijn voor desktop gebruik en als je een agp slot hebt kun je ook bijna altijd goed gebruiken voor games. Enige nadeel van een shuttle is dat de uitbreidingsmogelijkheden nogal beperkt zijn. Dus let er vantevoren op wat je er allemaal mee wil gaan doen.
In mijn ogen is een ander nadeel dat hij net een klein beetje geluid meer produceert en flink wat warmer word. Mijn athlon 2600 is standaard 58 graden en mijn kastje zelf is ook 45 graden.
Prijs: barebones zijn in principe niet echt duurder of goedkoper hangt beetje af van wat je anders zou kopen. Een shuttle bv. kost iets duurder als een gewone kast-mobo-voeding maar is goedkoper als een lian-li+mobo+430 watt voeding.
Pagina: 1