[geluid] meten met de computer

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 07:08
Is het mogelijk om mbv een computer en een mic met behulp van bepaalde software om geluidsniveau te meten?

Kan er weinig over vinden, het gaat altijd om geluidsmeetapparatuur, maar dat is niet wat ik zoek ($$), zeker niet als het mogelijk is met compumic :)

[ Voor 43% gewijzigd door Stefke op 07-07-2003 14:31 ]

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 11:12
Het 0 dB nivo is vastgelegd, dit is een standaard (geluids) vermogen die overal hetzelfde is. Maar als ik jou was zou ik toch een dB meter kopen (+-70duro's). Met een micrifoon krijg je sowieso een fohn afwijking van hier tot ginter (fohn? check je natuurkunde boek). En ik weet bijna zeker dat je en enorme afwijking krijgt. 10 dB kan heel erg veel zijn, of juist heel weinig, daarom is een accurate meting onmisbaar en die haal je niet met een wegwerp mic en een pc...

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 07:08
Maar als je nou bijv. 80dB kunt ijken? Moet je wel een geluid hebben waarvan je weet dat het 80dB is, maar goed dat is nog te doen met een omweg

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Ik denk dat je zelf dan effe in de boeken moet duiken van visual basic/delphi/visual c++

De ontwikkeling van zo'n proggy en het achteraf moeten instellen er van (waarna het nog steeds niet echt betrouwbaar is) is gewoon niet de moeite.... Zo'n echte db meter is dan goedkoper en betrouwbaarder (en beter te verplaatsen).