USB kapot na OC Athlon 1800+

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 07:39
Hallo allemaal,

ik weet niet of ik hier goed zit, maar dat hoor ik dan vanzelf.

Ik heb/had mn Athlon 1800+ Tbred geOC't door de FSB te verhogen. Had hem stabiel lopen op 150MHz (1.73Ghz), maar wilde meer. Heb het dus verhoogt naar 160MHz, waarna er niet meer gepost werd.

Via CMOS clear terug gezet op de normale 133MHz, opgestart en niets aan het hand. Dus weer opnieuw beginnen, nu een stapje lager: 155MHz. In eerste instantie zag het er goed uit, POST, Windows XP. Echter, Windows XP start meteen opnieuw op. Dus te hoog. Terug gezet naar 150MHz, want dat was stabiel.

Opnieuw opgestart en ik krijg de foutmelding kan hal.dll niet vinden. XP cd erin, schijnt de c: partitie niet meer toegankelijk te zijn. Na wat vloeken en schelden XP opnieuw geinstalleerd. Nu schijnt alles te werken, behalve USB. Best lastig, want hier zit mn muis, toetsenbord, USBstick en webcam op.

Ben nu bezig met SP1 er overheen te laden, echter ik vrees dat het een en ander kapot is. Kan dat door een te hoge FSB??

Systeem:
ASRock K7VT2 (VIA KT266A chipset) (ik weet 't, niet echt wat je noemt een OCbord)
Athlon XP 1800+ TBred (volgens SIsoft Sandra)
ATI Radeon 7000 64 MB
Seagate 12,1 GB HD
275Watt voeding.

Het heeft hiervoor wel de hele tijd OC't gewerkt, op 145 MHz en 150 MHz. Was die 5 Mhz net een stapje te veel?

Ik ga voor de zekerheid toch maar even de bon zoeken ;)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-02 13:26
Ik denk aan data-corruptie op je schijf...
Installeeer XP op een andere partitie, dan weet je het zeker...

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Er staat een mooi stukje in de DOC FAQ: "Mijn pc doet het niet meer / is instabiel!". In principe komt het erop neer, dat overclocken nooit zonder risico's is. Dus er is altijd de kans dat er wat kapot gaat, of dat nou je mobo, geheugen, hard disk is etc. kan allemaal.

Dit is per oc'geval anders, en daarom is het altijd het beste om er zelf achteraan te gaan, om uit te zoeken wat er kapot is. Want dat is hier gewoonweg niet na te gaan. Deze gaat dicht wegens faq/zelf uitzoekwerk. Succes :)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.