ISA te traag voor kabel

Pagina: 1
Acties:

• MichelK
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb een Compaq pressario 2210, met 1 vrij 8 Bit ISA slot. Aangezien die netwerkkaarten moeilijk te krijgen zijn dacht ik laat ik het eens via Compaq proberen. De vriendelijke meneer (75 ct/min) wist mij glashard te vertellen dat een ISA-databus (8.33 Mbyte/sec) te traag is voor een kabel aansluiting (512 Kbit/sec, er stond eerst 512 Mbit, maar dat is iets te veel :)). Ik was te verbouwereerd om iets anders te zeggen dan: "Dan weet ik voldoende, daag."

Goed personeel is blijkbaar moeilijk te krijgen. :)

Dus heeft er nog iemand een 8 bit ISA NIC in de aanbieding?

Groeten,

<Michel

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 20:57

Macros

I'm watching...

Alleen 16-bits ISA COAX/BNC. Sorry.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Hmmm 8 bits ISA.. das wel HEEL ERG oud. Ik had wel een 8 bits NIC liggen hier maar dat was Token Ring volgens mij.

Zeker weten dat je een 8-bits ISA slot heb? Ik bedoel.. das XT-tijdperk hoor...? vanaf 386 en hoger zijn het 16-bits ISA sloten. (die "langere ISA sloten".)

Je hebt wel gewoon 10Mbit UTP/COAX/TokenRing 16-bits ISA netwerk kaarten.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

ga naar de hcc ... owh beetje te laat (8>

Verwijderd

512 Megabit? Dat is inderdaad wel vrijsnel. Toch zo'n 512/8 = 64 MegaByte per seconde.
Ik denk niet dat je isabus dat trekt.

Verwijderd

ehm.. 8bit ISA nic.. kun je denk ik lang zoeken.. nog nooit een gezien..

• MichelK
  • Niet online
Tazzman: Het is een 180Mhz Cyriz GX processor, wel 286 +. :) Maar helaas alleen een vaag uitbreidingsslot (was een goedkope computer hoor) In dat uitbreidingsslot zit nu een modem en het is helaas het enige uitbreidingsslot in de computer :(

Michel

Verwijderd

Heel kut voor je dat je een Compaq 2210 hebt. Het slotje waar je naar refereert, is namelijk geen 8 bit isa slot. Hij ziet er wel hetzelfde uit, maar het enige wat je erin kan stoppen is een Compaq modem. Probeer er maar eens een 8 bit isa kaartje in te stoppen. Je zal zien dat hij klemloopt op de rand van de kast. Als je de niet USB versie hebt, houdt internet een beetje op. Er is nog wel een mogelijkheid om op zoek te gaan naar een netwerk "kastje" die je aan je parallele poort kan hangen. Kosten: +/- 400,-. Snelheid: 115 kbit/s. Verkrijgbaarheid: absoluut niet!

Voor de rest, kan je in een ISA slot gewoon een 10 Mbit kaartje stoppen, dit is 10240 kbit, oftewel ruim genoeg voor internet van 512 kbit. Ik had al geen hoge pet van Compaq, maar als ze hun eigen produkten niet eens kennen, blijft daar niet meer dan de klep van over.

• MichelK
  • Niet online
Boeing: Bedankt voor je reactie! Ik wist al dat die 2210 een kut computer was, maar nu zou ik hem wel uit het raam kunnen gooien.

Nou ja, erg jammer dus. :'( :'(

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 21:00

4POX

Everybody is wired

LPT is 6 MB per minuuut oftewel 100 KB per seconde.. Kun je prima een kabel modem aan hangen

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1