Toon posts:

[VB] PDF maken met visual basic?

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig een programma te schrijven in visual basic. Nu moet ik in het programma de mogelijkheid hebben om pdf files te maken. Heb behoorlijk gezocht maar kom niet verder dan het vinden van allerlei componenten die ik moet kopen (wat gezien het beperkte budget niet mogelijk is :-) )

Wat ik heb is het volgende:
- Visual Basic
- Acrobat Reader
- Acrobat Writer
- Acrobat Distiler

Ik heb begrepen dat er iets mogelijk moet zijn met het laden van acrobat.tlb in mijn project preferences. Maar het lukt me niet om daar iets verder mee te komen. Zou iemand mij op weg kunnen helpen met een goede link of klein stukje voorbeeld code, dan neem ik het van daar wel weer over. Bedankt (alvast)

Verwijderd

Ik heb wat voor je gevonden. Niet getest maar dat mag je zelf doen :)

Linkje naar voorbeeld code

Overigens gezocht met Google naar pdf vb code en dan de tweede pagina :9

Laatste linkje op de pagina met Google

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 14:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas werkt het niet bij mij, heb de code gekopieerd. En de benodigde elementen in de preferences geladen. Daarbij komt dat ik vanuit VB een pdf file wil genereren die gemaakt wordt in mijn VB applicatie. Het voorbeeld gaat over postscript files (uit excel) omzetten in pdf. Iemand anders mij ooit voorgegaan?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Er zijn speciale "printers" te installeren op je PC waar je een bestandje naartoe afdrukt, waardoor deze printer vraagt om een locatie en een bestandsnaam en die vervolgens netjes op die locatie een pdf-je neerknallen. Kijk bijvoorbeeld eens naar de mogelijkheden die je krijgt als je adobe Distiller installeert.

Andere opmerking: binnen bijvoorbeeld Delphi 7 zitten componenten die een rapport standaard in een PDF kunnen kinkelen.....

My personal website