Toon posts:

Videokaart overleden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werd vanochtend/vanmiddag wakker en 'k zit m'n beeldscherm aan, geen beeld. Dus 'k denk die 's vast gelopen, dus de reset knop ingedrukt en ffies gewacht. Maar het lampje van m'n HDD bleef maar branden, en om de zoveel tijd gingen de lampjes van m'n DVD en CD-RW ook branden. Dus 'k denk, wat zullen we nu weer krijgen dan.

Dus de kast maar eens open gemaakt en wat zie ik daar, een rood lampje op m'n videokaart. Een Leadtek WinFast TH GeForce 2 Ti 64 MB DDR + TV-out kaart om precies te zijn. Zitten dus van die diagnostische ledjes op, om precies te zijn 3. Eén groene, een oranje en een rode. Normaal gesproken branden de groene en oranje, maar nu brande de rode dus ineens (en de oranje ook).

Dus de computer maar eens van z'n plaats gehaald en de videokaart er uit gehaald. Vervolgens een stofzuiger op de koeler gezet, omdat die nogal smerig was en ook niet erg snel draaide. Vervolgens de videokaart er weer in gezet en nogmaals geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde.

Ik ben dus bang dat m'n videokaart is overleden. 'k denk dat de koeler 't begaf en dat de chip dus te warm werd. Maar misschien dat iemand hier nog ideeën heeft?

Verwijderd

Het beste kun je hem in een andere pc proberen. Werkt hij daar ook niet dan weet je zeker dat hij stuk is.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, net even geprobeerd in m'n pa's PC, maar ook daar gaat 't lampje op rood en krijg 'k geen beeld.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 13:47:
Hmmz, net even geprobeerd in m'n pa's PC, maar ook daar gaat 't lampje op rood en krijg 'k geen beeld.
Dan lijkt het erop dat je kaart kapot is.

Money for nothin' and your chicks for free

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Dan lijkt het me idd aannemelijk dat je kaart overleden is :P. Maar probeer je pa's kaart even in jou pc. Als dat werkt zou ik maar eens op zoek gaan naar een nieuwe kaart ;(.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
ShotGun schreef op 07 July 2003 @ 13:49:
Dan lijkt het me idd aannemelijk dat je kaart overleden is :P. Maar probeer je pa's kaart even in jou pc. Als dat werkt zou ik maar eens op zoek gaan naar een nieuwe kaart ;(.
Hmmz, dat vind ik enigzins link, want als er een ander onderdeel voor gezorgt heeft dat m'n videokaart nu kapot is loop ik de kans dat m'n pa's videokaart ook kapot gaat.

Overigens heb 'k inmiddels al een nieuwe videokaart (zo goed als nieuw systeem bijna trouwens) besteld, maar 't was eigenlijk de bedoeling dat m'n huidige 't nog ffies vol hield totdat ik m'n nieuwe had. En eigenlijk had ik deze nog willen verkopen aan m'n broer maar dat kan 'k nu dus wel shaken :?.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Ach zet een 2MX/4MX je in ofzo. Een compleet systeem is veel meer waard dan een paar losse onderdelen :).

tvw

Verwijderd

heb je geen boekje erbij dat je kan zien wat die led's betekenen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 14:09:
heb je geen boekje erbij dat je kan zien wat die led's betekenen?
In 't boekje staat er niets over. Maar ik heb wel ooit ergens gelezen wat ze betekenen. Maar 'k zie nu trouwens dat zowel de groene als de rode brand, de oranje niet. En vlak na 't aandrukken branden groen en oranje. Maar even later gaat die oranje dus uit, en de rode aan.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:31

Nobby

Nuts!

misschien kun je je videokaart flashen, want het lijkt erop dat de bios van je videokaart vern**kt is doordat hij helemaal niets meer doet.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
DAlchemist schreef op 07 July 2003 @ 14:48:
misschien kun je je videokaart flashen, want het lijkt erop dat de bios van je videokaart vern**kt is doordat hij helemaal niets meer doet.
Hoe moe'k dat doen zonder beeld dan? En zo'n BIOS van een videokaart is toch niet zomaar ineens verneukt lijkt me :?.

edit:

Hmmz, 'k heb zojuist ffies de koeler van de videokaart afgehaald, maar de chip zag er niet verbrand uit of zo. Vervolgens heb ik de koeler er weer op gezet, maar toen draaide de fan dus niet meer op het moment dat ik m'n comp aan zette. Toen uitgezet en 't draadje nog eens goed aangedrukt, maar weer deed ie 't niet. Toen heb 'k 'm een beetje geholpen en nu draait ie wel weer. Lijkt wel alsof hij heel slecht op gang kan komen.

edit:

Hmmz, op de videokaart zelf staat wat de lampjes betekenen. Het volgende staat er bij:

rood = ERR
oranje = AGP4X
groen = PWR

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 15:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, ik heb toch maar eens m'n vaders videokaart geprobeerd, en daarmee doet m'n computer het prima. Gelukkig maar, want dan zijn m'n HD's en zo nie verneukt of zoiets dergelijks. Nu dus maar wachten tot m'n nieuwe hardware er is. In de tussentijd kan 'k m'n laptop wel ffies gebruiken.

Ik ga nog wel ffies m'n vidkaart ergens na laten kijken, misschien dat er toch nog iets mee kan. In ieder geval allemaal bedankt voor de hulp.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 14:49:
[...]

Hoe moe'k dat doen zonder beeld dan?
PCI VGA in het systeem stoppen en daarmee booten (Primary video op PCI zetten in BIOS als hij daar al niet op staat)
En zo'n BIOS van een videokaart is toch niet zomaar ineens verneukt lijkt me :?.
Meestal niet, maar als je de keuze hebt tussen dit uitproberen of gewoon direct in de prullenbak mikken is het kleine moeite toch? :z
edit:
Hmmz, 'k heb zojuist ffies de koeler van de videokaart afgehaald, maar de chip zag er niet verbrand uit of zo. Vervolgens heb ik de koeler er weer op gezet, maar toen draaide de fan dus niet meer op het moment dat ik m'n comp aan zette. Toen uitgezet en 't draadje nog eens goed aangedrukt, maar weer deed ie 't niet. Toen heb 'k 'm een beetje geholpen en nu draait ie wel weer. Lijkt wel alsof hij heel slecht op gang kan komen.
Koeler klinkt dus sowieso vrij brak :P
edit:
Hmmz, op de videokaart zelf staat wat de lampjes betekenen. Het volgende staat er bij:

rood = ERR
oranje = AGP4X
groen = PWR
Dus hij krijgt power en meldt een error... tja, goed dat hij dat zelf inziet 8)7 - klinkt als dode core door ondeugedelijke koeling, maar iig nog even met die BIOS proberen te kloten voor het onwaarschijnlijke geval dat :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 07 July 2003 @ 15:31:
[...]

PCI VGA in het systeem stoppen en daarmee booten (Primary video op PCI zetten in BIOS als hij daar al niet op staat)

[...]

Meestal niet, maar als je de keuze hebt tussen dit uitproberen of gewoon direct in de prullenbak mikken is het kleine moeite toch? :z

[...]

Koeler klinkt dus sowieso vrij brak :P

[...]

Dus hij krijgt power en meldt een error... tja, goed dat hij dat zelf inziet 8)7 - klinkt als dode core door ondeugedelijke koeling, maar iig nog even met die BIOS proberen te kloten voor het onwaarschijnlijke geval dat :)
Hmmz, dan moet ik alleen wel ergens even een PCI vidkaart zien te krijgen. Nou heeft m'n server nog een Voodoo 3 PCI kaart er in zitten, maar jah, dan moet m'n server uit en dat gaan een aantal mensen nie leuk vinden. Eens kijken of 'k nog ergens anders eentje kan krijgen. Bedankt iig.

• tweak_freak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

tweak_freak

#######->

heb je al geprobeerd de sync van je beeld scherm aan/uit te zetten
dit was ook een keer bij mij ik dacht dat mijn nieuwe vidkaart stuk was maar toen een week later drukte ik op de menuknop van het beeldscherm en toen stond er iets van sync aan of sync uit dus ik zette het uit en er kwam beeld en de lampjes van de hd gingen uit

[ Voor 21% gewijzigd door tweak_freak op 08-07-2003 16:09 ]

Pagina: 1