Toon posts:

compile fase hangt; rendering werkt goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb DV gecaptured en ge-edit in Studio 8. Met "Maak DVD" probeer ik naar disk te schrijven. Dat bestaat uit 3 fases: renderen (berekenen), creating (directories aanmaken etc), en compileren (VOB files creeren etc).

De rendering fase en de "create" fase gaan zonder problemen. Het duurt wel lang, maar dat komt waarschijnlijk vanwege mijn outdated systeem. De compileer fase crasht echter na een willekeurige tijd. Ik zie de "gebruikt" en "vrij" aangeduide diskspace vrolijk op en af lopen (dus hij begint vrolijk te schuiven met bitjes en byte-jes), maar na verloop van tijd verschijnt er een schermpje dat Studio een ongeldige bewerking heeft uitgevoerd, OF hij stopt gewoon met verschuiven van bitjes en byte-jes (de diskspace indicatoren staan stil).

De muis reageert nog wel op dat moment, maar Studio hangt volledig. Alleen de harde reset helpt nog, en natuurlijk is er dan een lading corrupte files.

Zoals in de handleiding vermeld en ook op dit forum al vaak aangegeven, heb ik alle applicaties gestopt (als ik Studio start bestaan alleen "systray" en "explorer"), en heb ik alle randapparatuur uitgeschakeld in het hardwareprofiel. Ik heb ook de display en harddrive power save functions uitgeschakeld.
Ik heb natuurlijk ook de PInnacle site doorgezocht, maar ik kom daar alleen maar problemen met de rendering tegen, en niet met de compile fase. Nogmaals, bij mij werkt de rendering dus wel goed.

Kleine projectjes (10 minuten of zo) werken zonder problemen. De projecten van 1 uur of langer (ik werk op dit moment in de "2 uur op DVD" mode...) crashen. Ik heb de montage eerst naar verschillende avi's gerendered ( <4 GB maximum grootte...) en vervolgens weer geimporteerd om het menu toe te voegen (7 pagina's).

Vragen:
- heeft iemand al eens met W98SE een groot project kunnen renderen (een volle DVD)?
- heeft iemand enig idee waarom mijn compile fase crasht terwijl de rendering wel werkt?
- bestaat er een mogelijkheid om mijn project (inclusief het menu!!!) in -zeg- 4 kleine projectjes op te splitsen, te renederen en compileren op schijf, en dan buiten Studio het geheel tot 1 DVD te maken?

Hartelijk dank!

systeeminfo:

W98 SE
PIII 500 MHz
256 MB Ram
6 GB disk met systeem en programmas
80 GB disk voor Video files (alles gelimiteerd op 4 GB)
Studio 8, v 8.3.17

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:11
Heb je alle laatste updates geinstalleerd staan van Studio8?
Zo nee, probeer dat eerst eens.
Zo ja, uninstall alles en zet er alleen Studio8 op zonder updates.

Het programma staat namelijk niet bekend als zijne superstabiel, en de update verbeteren/verslechteren het alleen maar.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je,

ik heb de updates geinstalleerd, maar die verslechterden het inderdaad. Ik kreeg problemen met editen etc.

Dus terug naar de "schone versie" van CD.