Toon posts:

UPC / Chello kabelmodem onder Redhat 7

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig mijn kabelmodem aan de praat te krijgen onder redhat 7, maar het wil nog niet echt lukken... Onder windows werkt kabelmodem perfect op mijn ne2000 compatible kaartje, 3com van chello is kapot en moet dus nog vervangen worden.

In de linux server zitten nu een realtek en 3com nic, allebei werken ze perfect en geven ook een "link" lampje op mijn kabelmodem...

Als ik de dhclient gebruik via mijn realtek kaart krijg ik de volgende meldingen, maar geen ip :

[root@webtrax /]# /sbin/dhclient eth0
Internet Software Consortium DHCP Client V2.0b1pl27
Copyright 1995, 1996, 1997, 1998, 1999 The Internet Software Consortium.
All rights reserved.

Please contribute if you find this software useful.
For info, please visit http://www.isc.org/dhcp-contrib.html

Listening on LPF/eth0/00:50:bf:2d:48:e5
Sending on LPF/eth0/00:50:bf:2d:48:e5
Sending on Socket/fallback/fallback-net
DHCPDISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 6
ip length 328 disagrees with bytes received 332.
accepting packet with data after udp payload.
DHCPOFFER from 213.93.214.1
DHCPREQUEST on eth0 to 255.255.255.255 port 67
DHCPREQUEST on eth0 to 255.255.255.255 port 67
DHCPDISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 5
ip length 328 disagrees with bytes received 332.
accepting packet with data after udp payload.
DHCPOFFER from 213.93.214.1

Dit blijft doorgaan totdat je zelf breakt. Heeft dit iets te maken met het mac adres van mijn nic? Lijkt me niet aangezien ik in mijn windows machine niet eens de chello nic gebruik.

Ik heb dus als provider chello met een com21 modem en zit in omgeving Rotterdam waar de snelheid nog top is 8-)

Heeft iemand hier een oplossing of gewoon een handige tip voor? En voor de bijdehandjes, ja mijn modem staat aan, ja mijn utp kabel is goed, ja mijn nic werkt onder linux en ja het ligt eens niet aan chello :*

• mth
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02-2025

mth

Als je een vast IP adres instelt (hetzelfde als je in Windows krijgt) ipv DHCP te gebruiken, werkt het dan wel?

Ik heb dhclient met Chello nooit werkend gekregen; ik gebruik hier dhcpcd (http://www.phystech.com/download/).

"This is the noise that keeps me awake."

• Bigs
  • Niet online
Met dhcpcd werkt het hier ook zonder problemen, maar vast instellen is eigenlijk net zo makkelijk (en scheelt weer paar seconden bij het opstarten ;))

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan ik proberen, maar dan moet ik wel de nameservers en dergelijke weten, want het is wel handig om een route aan te maken en de dns-en in te stellen....

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben even aan het testen geweest :)

Het werkt op eth0 (realtek nic) als ik vaste ip adressen invul en routes aanmaak. Ik heb hetzelfde ip adres gebruikt als wat ik op een win2k bak krijg met dezelfde realtek nic erin.

Gooi ik hierna mijn utp kabel van de kabelmodem naar eth1 (3 com 509 serie) werkt het voor geen meter meer :( Nic werkt wel, kabelmodem geeft ook aan dat er een link is, alleen het werkt gewoon niet. Volgens mij krijg ik dan van de dhcp weer een ander ip (andere nic, ander mac addy?) en omdat ik geen dhcp draai maar een vast ip heb ingesteld, werkt ie dus niet...

Ook heel gaar is dat ik op mijn win 95 machine een heel ander ip krijg dan op mijn win 2k bak. In die windows machine zit een ne2000 compatible omdat ik nog steeds geen nieuwe nic heb van chello... Het ip adres wat ik op die machine krijg zit in een hele andere range, 213.93.135.* ipv op mijn win 2k en linux (eth0) 213.93.214.*

Oke wizzards, wat zou ik nu moeten doen? :? Dat dhcpcd werkte niet, hij wou niet eens make-en :(

Verwijderd

chello werkt perfect onder redhat 7
no problem gewoon via dhcp

Verwijderd

En je zit in de omgeving r'dam met een com21? En hoe heb je dat precies ingesteld? In je netconf je eth0 (of eth1) op dhcp ingesteld en meer niet?

• JJJ
  • Laatst online: 20:25

JJJ

En wie kan mij helpen? Ik heb een rotprobleem... :( Delaying eth0 initialization met een chello terayon modem, het wil niet lukken. vandaag meer info...

• JJJ

JJJ

Ik heb een 3com 3c509 kaart, gebruik DHCP en chello, en wil graag kunnen internetten (zoals jullie al wisten). De 3com kaart zit in een ISA slot en ik gebruik Redhat 6. Bij booten zegt ie delaying eth0 initialization en pingen lukt ook niet --> unknown host :( zoiets zegt ik ook als ik netscape start. Ik hoop heel erg dat iemand mij kan helpen want ik moet bijna :'( van dit probleem...

Verwijderd

Topicstarter
Nou inmiddels heb ik het aan de praat, maar niet zoals ik wil :) Kabelmodem draait nu via eth0 (realtek nic) en gewoon via dhcp, dus zoals het moet. Netwerk gaat nu via een 10 mbit 3com kaartje (eth1) maar dat moet natuurlijk niet.

Op het moment dat ik die 3com als dhcp instel dan werkt ut voor geen meter meer, snap jij het snap ik het? Lijkt net of die 3com kaart zich te goed voelt voor die kabelmodem ofzo? :)

Anyway, die 3com is aan isa kaart dus maybe ligt het daar aan?

• JJJ

JJJ

ik denk het niet...
Pagina: 1