Toon posts:

Mailserver overzetten in ander netwerk!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment mijn mailserver op een Planet ADSL verbinding staan.

Nu gaat de verbinding hier binnenkort over op een Demon 2048/1024 verbinding.

Probleem is niet het omzetten, want dat is gewoon even ip-wijziging doorgeven. Maar er word nu gebruik gemaakt van een mailrelay-server (mailrelay.planet.nl).

Deze kan ik dan uiteraard niet meer gebruiken. Zijn er hier andere oplossingen voor omdat ik toch wel graag een mailrelay server wil....

Avast bedankt.

Verwijderd

Bel planet internet op zou ik zeggen.

BTW, Demon 2048/1024??? ik denk dat je 2048/512 bedoelt?

Misschien is dit wat je zoekt: https://www.webmail.nl.de...bin/mailkick/mailkick.cgi

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 13:27 ]

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:11
Als het goed is, gaan de ook 1024 up bieden, tenminste, bbned schijnt dat te doen. Ik hoop er zelf ook op. :)

No production networks were harmed during this posting

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 13:26:
Bel planet internet op zou ik zeggen.
[...]
Bel Demon, zou'k zeggen; zij moeten die mail relay gaan doen (willen ze best wel, maar de vraag is: "tegen welke vergoeding?")

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Planet Hindernet doet dit gratis hoor...Is er geen andere mogelijkheid? Moet dat persee via Demon?

Verwijderd

mailrelay hoeft niet per se,
het omzetten is een kwestie van je 2e MX record in je domein omzetten naar de mailrelay van Demon. Of weghalen als je geen mailrelay wilt.
Bij Planet is het nodig omdat je niet direct bij je eigen mailserver kan, dit kan bij Demon IMO wel

Verwijderd

Topicstarter
En weet je ook wat de mailrelay server van Demon is?
En die bewaard dus ook m'n e-mail als de server off-line is?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
waarom denk je dat providers geld vragen voor de service genaamd 'Batched SMTP'!? :+

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 20:40

ripexx

bibs

Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 16:46:
En weet je ook wat de mailrelay server van Demon is?
En die bewaard dus ook m'n e-mail als de server off-line is?
Volgens mij haal je nu mail-relay en bsmtp door elkaar, je relay server zal maar voor een beperkte tijd je mail bewaren itt een bsmtp server. Dus als je opzoek bent naar een manier om je mail veilig te bewaren als je server of verbinding down is, kan je beter uit kijken naar een bsmtp oplossing. Deze is namelijk hiervoor gemaakt. :)

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
uhm...ik zou t eigenlijk niet weten :(
Gebruik nu mailrelay server van Planet en die bewaart mn mail 7 dagen.

in princiepe is 2 a 3 dagen al genoeg.
Weet niet hoelang zo'n mailrelay server stand. bewaard?

BTW: Als je bij Demon dus via mailrelay laat lopen gebruik je het eigenlijk voor niks...omdat je ook gewoon rechtstreeks op je IP-adres kan doen...

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 20:40

ripexx

bibs

Als je wilt dat je mail bewaard wordt dan zul je toch echt voor een bSMTP oplossingen moeten gaan, want mail-relay is hier niet echt voor bedoeld, het is leuk dat plant het zolang bewaard en gebruikelijk is iets van 48 uur maar het kan ook minder zijn. Licht maar net aan de instellingen van de relay-server. Daarnaast is een bSMTP oplossingen meestal niet zo duur dus dat is een betere en nettere oplossing. :)

buit is binnen sukkel

Pagina: 1