Ik heb een tijdje geleden een nieuwe computer gekocht. Tenminste, alle onderdelen gekocht en zelf in elkaar gezet. Hier dan gelijk maar even de specs ervan:
Mobo: Asus A7V8X (dus Via chipset, waar ik problemen mee heb)
Proc: AMD XP 2600+ met Zalman CNPs 5100 als cooler
Mem: Kingston HyperX 512 MB + heatspreader (kan gecertificeerd draaien op 370
MHz maar toen kreeg ik ineens fouten in mijn partitietabel. Iemand een idee hoe
ik dat zou kunnen oplossen?? Draait nu overigens @ 333 MHz)
VGA: Hercules 3D 9700 (non-Pro
)
CD/DVD: Lite-ON 48x24x48 brander
: Pioneer DVD-120
Geluid: Terratec Sixpack 5.1
Mouse/Keyb: Logitech 700 mx + Logitech internet navigator
En voor de rest nog wat Papst coolertjes natuurlijk
Dit was eigenlijk de 1e computer die ik helemaal zelf in elkaar heb gezet. (....) En hier heb ik gelijk ook een hoop van geleerd, maar dat doet er even niet toe.
Ik heb namelijk problemen met mijn Videokaart / Via chipset. Tenminste, ik dacht eerst dat het aan de ATI drivers lag, maar volgens mij ligt het toch echt aan de VIA drivers. Normaal toen ik deze had geinstalleerd kreeg ik bv. met geen mogelijkheid GTA Vice City opgestart (ja wel opgestart, maar dan gaf windows nadat de intro had gedraaid een foutmelding met 'standaard MS duidelijkheid'.
Daarin werd gezegd dat het om een zogenaamde 'loop' ging. Ik heb dit later op internet nog opgezocht maar het bleek dat windows dit standaard bij problemen met 3D applicaties zegt....
Maarja, om verder te gaan met mijn probleem (+poging tot probleemoplossing
): Ik heb toen de Via AGP drivers geuninstalled en toen kreeg ik GTA Vice City wel opgestart..... Maar volgens mij heb ik zonder deze drivers geen hardware 3D versnelling (of iets in die trant) Ik heb overigens versie VIA Hyperion 4in1 1447 en 1448 geprobeerd en beide liep GTA vast.
Daarvoor had ik al geprobeerd om mijn Mobo bios te updaten maar toen kon ik maar een maximale Graphic Aperture Size van 32 MB instellen
Ik dacht dat een iets grotere GAS toch wel makkelijk was, of heb ik dit mis?? Ik heb em toen maar weer terug gezet naar de Bios revisie die erop zat toen ik het Mobo kocht (versie 1010 )
Mijn vraag aan jullie, weet iemand een oplossing voor dit probleem, moet ik nou toch mijn Mobo Bios upgraden, of weet iemand wel een goede VIA Driver versie??
Mobo: Asus A7V8X (dus Via chipset, waar ik problemen mee heb)
Proc: AMD XP 2600+ met Zalman CNPs 5100 als cooler
Mem: Kingston HyperX 512 MB + heatspreader (kan gecertificeerd draaien op 370
MHz maar toen kreeg ik ineens fouten in mijn partitietabel. Iemand een idee hoe
ik dat zou kunnen oplossen?? Draait nu overigens @ 333 MHz)
VGA: Hercules 3D 9700 (non-Pro
CD/DVD: Lite-ON 48x24x48 brander
: Pioneer DVD-120
Geluid: Terratec Sixpack 5.1
Mouse/Keyb: Logitech 700 mx + Logitech internet navigator
En voor de rest nog wat Papst coolertjes natuurlijk
Dit was eigenlijk de 1e computer die ik helemaal zelf in elkaar heb gezet. (....) En hier heb ik gelijk ook een hoop van geleerd, maar dat doet er even niet toe.
Ik heb namelijk problemen met mijn Videokaart / Via chipset. Tenminste, ik dacht eerst dat het aan de ATI drivers lag, maar volgens mij ligt het toch echt aan de VIA drivers. Normaal toen ik deze had geinstalleerd kreeg ik bv. met geen mogelijkheid GTA Vice City opgestart (ja wel opgestart, maar dan gaf windows nadat de intro had gedraaid een foutmelding met 'standaard MS duidelijkheid'.
Maarja, om verder te gaan met mijn probleem (+poging tot probleemoplossing
Daarvoor had ik al geprobeerd om mijn Mobo bios te updaten maar toen kon ik maar een maximale Graphic Aperture Size van 32 MB instellen
Mijn vraag aan jullie, weet iemand een oplossing voor dit probleem, moet ik nou toch mijn Mobo Bios upgraden, of weet iemand wel een goede VIA Driver versie??