Remote desktop mogelijk achter router?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 10:47
Ik ga binnenkort eindelijk op kamers wie zijn droom was dat nou niet :P En daar heb ik voorlopig geen kabel of adsl en dat is wel minder dat ik het dan maar met telefoon moet doen dus dat word zwaar afkicken :X download maandelijk 40 gig :P

Maar Nu ff ontopic ik ben dus van plan om thuis nog regelmatig te blijfen downloaden met behulp van een remote desktop prog en dat ik dan vanaf mijn laptop op mijn kamer mijn computer thuis aan het downloaden te zet

Maar nu vraag ik me af of remote desktop tooltjes wel mogelijk zijn als je achter een router zit. Daarnaast vraag ik me meteen af wat een van de betere desktop progs is :?

Router: Draytek vigor 2200e

Dank bij voorbaat :)

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
winvnc.
58xx range for Web-based connections, the other in the 59xx range
Heeft geen echt beveiliging ofzo. Maar heb nog nooit gehoord dat ze inbraken mbv winvnc dussuh...

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

RDC werkt op poort 3389, forward maar op je router.
Et Voila :)

Ey!! Macarena \o/

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 11:41

Korakal

Up up up!

Prima mogelijk, zelf gebruik ik er 3
- Windows Remote Desktop (port 3389)
- VNC (5800 voor webconnectie, 5900 voor VNC Client)
- RemotelyAnywhere (port 2000)

Overigens kun je bij deze programma's ook zelf een andere poort toewijzen.
Enige wat je moet doen is op je router de juiste poort portmappen.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DRaakje schreef op 07 July 2003 @ 12:30:
Heeft geen echt beveiliging ofzo.
Een wachtwoord.. kun je net zo veilig maken als je zelf wilt. Desnoods maak je een VPN, volgens mij kan dat vrij makkelijk op de router van de topicstarter.
Maar heb nog nooit gehoord dat ze inbraken mbv winvnc dussuh...
En dat is rede genoeg om maar niet te beveiligen?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Ja dat kan.

Stel op de server goed in welk account een remote desktop mag openen op die machine, en zorg voor sterke wachtwoorden ("welkom" of "thuis" zijn geen sterke wachtwoorden). Als de sessie eenmaal is opgezet is deze standaard ge-encrypt, dus een sniffer moet aardig wat moeite doen om in jouw sessie te kunnen kijken.

Als je server geen vast IP-adres heeft zorg je ervoor dat er op je server een of andere dynamische DNS client draait (www.dynu.com ken ik, is gratis en werkt goed), en je kunt waarvandaan ter wereld de machine thuis overnemen.

Uit je verhaal haal ik niet goed of die router nu thuis staat, of op je kamer. Als het op je kamer is moet je je geen zorgen maken, RDP is een protocol dat op TCP draait, en dus prima routeerbaar is. Staat de router juist thuis, dan zul e een poort moeten forwarden van je router, naar je server:3389.

Suc6

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 12:42 ]

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 10:47
Bedankt voor jullie reacties :)
ik heb net pc anywhere 11 binnen dus ik ga someteen eens kijken of het werkt

Verwijderd

Mag ik het gebruik van pc-anywhere afraden?

de standaard ingebouwde Terminal Server in Windows XP werkt echt stukken beter/sneller.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Wij proppen VNC-connecties door SSH op een niet-default port, bovendien wordt het password door VNC standaard door een versleutelde verbinding gestuurd.

VNC is veiliger dan je denkt.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Tja, alles dat je door een SSH-tunnel propt is veiliger dan je denkt.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik zou niet weten waarom het niet zou werken, misschien dat er portmappings aan te pas moeten komen, maar dat is niet zo een probleem voor een tweaker denk ik ;) En anders pak je er Het Grote Poortmappingsverhaal bij.

Het is trouwens al eerder langsgekomen, met [search=remote desktop achter router]. Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.