SB pci 128 op COMPAQ vervangen?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Bij buren:

Error. En dus ook geen geluid....
De compaq is een P3-850 meen ik, iets van type 7850 of zo
De restore CD's hebben ze zowaar!

Via de restore geprobeert de gekuidskaart drivers/software te installeren.
Hij vind ze niet (!) software, de kaart vind ie wel)

Compaq gebelt, die helpen niet, garantie voorbij.
Nog eens gebelt enz. tot er 1 wel antwoord gaf, nu ja een tip:

Doe de pc uit, houd de power button iets langer dan een minuut ingedrukt
Laat de pc uitstaan voor minimaal 1 en een half uur, alle stekkers er uit, alles van randapparatuur tot de voeding enz.

plug alles weer in, start de pc

Inderdaad, hij detecteert de soundkaart.
Vraagt om zijn restore cd's
vind de software niet.....

Wat nu? SB is defect, of er zitten af winkel verkeerde cd's bij de pc?
Iemand?

Anyway, ik wil een andere geluidskaart installeren maar heb er een hard hoofd in.

Bij een andere compaq was een netwerkkaart error.
Die pikte dus geen andere merk kaarten/software.
Gelukkig werd ook daar de map met restore gevonden, EN 2 floppies.
Deze waren van de farralon netwerk kaart.
Met die floppies installeeerde die in 1 keer. De nic was niet defect maar miste gewoon wat software.

Iemand dus tips mbt het wegnemen van originele SB geluidskaart uit compaq en deze vervangen voor wat anders?
Nog iets specifieks te de-installeren in de config?

alle tips welkom!

(compaq, YAGH!)

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Pas iets dergelijks gehad bij Packard Hell: na vervanging HDD en herinstall mbv. system restore cd's, werd de modem niet herkend (zo'n AMR-slot geval :r).

Ipv. me te gaan ergeren maar gewoon nieuw pci-modem erin gezet, en hoppakee.

Kortom, bespaar je de moeite, ergernis, tel.kosten e.d., en koop voor een piek of 20 een SB 128 :)

Of probeer de drivers van creative te dl'en, mogelijk pakt 'ie die wel

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-08 14:12
Format C: geen optie? Zal denk ik een heleboel verhelpen (een compaq is ook maar een gewone pc met een geassimileerd mobo).

Of anders zet je je eigen geluidskaartje er toch gewoon even in :?.

en waarom vindt de 'software' de kaart niet? Kun je de drivers niet gewoon downloaden?

[ Voor 19% gewijzigd door iets op 07-07-2003 12:49 ]

tvw

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:30
Ik ben er al een poos niet geweest, maar voorheen kon je van de compaq-site alle drivers van al hun producten downloaden.
Die heetten dan rompaqs, geloof ik. (het was wel altijd ff flink zoeken)

Wil je het makkelijk doen, dan koop je gewoon een nieuwe geluidskaart van 2 tientjes, of zo...

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Iva_Bigone schreef op 07 July 2003 @ 12:44:Ipv. me te gaan ergeren maar gewoon nieuw pci-modem erin gezet, en hoppakee.
Klopt!
Modems zijn ze WEL flexibel mee, ook meegemaakt.
Netwerkkaart dus niet, hij luste geen ander merk en diens software.

Inderdaad heb ik reeds de SB drivers/software van het net geplukt (voor de juiste chip ook) maar niks hoor. (misschien is wel gewoon ineens defect gegaan, je weet het maar nooit)

Andere geluidskaart ga ik dus proberen.
Een complete en werkende (uit mijn 2e pc) dmx xfire 1024 met originele cd die het ook in win98se moet doen.

Toch heb ik zo'n gevoel dat ie die niet wil gaan accepteren........

En als ik de SB deinstalleer, hardware en software, fysiek, dan is ie misschien dus wel echt voor eens en altijd soundless.....

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
zetje01 schreef op 07 July 2003 @ 12:52:Die heetten dan rompaqs, geloof ik. Wil je het makkelijk doen, dan koop je gewoon een nieuwe geluidskaart van 2 tientjes, of zo...
Dat van die rompaqs weet ik (helaas)
Deze echter werkt daar weer niet mee. het is me ook onduidelijk of deze nu wel of niet zo een compaq famous hidden partition heeft....

Ook een andere soundcard ga ik proberen. is ook niet prettig, tenzij dat wel in 1 keer lukt zoals het hoort! :-)

Zie reply voorgaande aan deze

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-08 14:12
Of je gooit gewoon XP eroverheen, die installeert alle drivers waarschijnlijk automatisch :P.

tvw

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
ShotGun schreef op 07 July 2003 @ 13:16:
Of je gooit gewoon XP eroverheen, die installeert alle drivers waarschijnlijk automatisch :P.
En als ie dat, ook waarschijnlijk, :*) niet doet, dan zijn we NOG verder van huis.
De pc werkt wel, wordt als tekstverwekker gebruikt.

Nu echter wil men ook kunnen CD"s spelen en MSN chatten.
Geluid is dus wat ontbreekt.

Afijn ik laat het wel weten vanavond of morgen of ie die DMX xfire1024 wel accepteerde, die discriminerende compaq's ook! 8)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
er zijn meerdere soorten sounblaster 128's. Haal hem eruit, kijk naar het nummer en ga naar www.driverguide.com (login staat in de faq/policy) en haal daar de juiste driver op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.