Welke Mobo moet ik kiezen? (NewB)

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Hoi

ik ben hier nieuw en ik weet ook niet veel af van moederborden en dergelijke.. Nu wil ik weten welke moederbord op dit moment goed is, en dan ook nog een oog op de toekomst. Ik wil de Asus P4P800 kopen, maar ik weet niet of deze de beste keus is. De prijs moet lager dan 120 euro zijn... De prijs van de p4p800 is nu 111 euro, maar ik wil weten of deze qua prijs en prestatie wel goed is.

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Googlen op motherboard review lijkt me een heel verstandige stap, verder staan er ook nog een heleboel in de tweakers.net databse.

Verwijderd

Lees wat reviews, zet je eisen op een rijtje, en kijk wat er in de markt is.

Kijk vervolgens hoe ze in de tests er uit komen, en maak voor jezelf een afweging, dat kunnen wij niet voor jou doen :)

Verwijderd

Het beste kun je een aantal roun-ups doorlezen, hier worden meerdere mobo's besproken en vaak ook een vergelijkende test..

Een goeie round up kun je vinden bij:
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1831

Review database, kun je ook genoeg vinden:
http://www.techview.nl/categories/285

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 12:34 ]

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Aha ok tnx dan weet ik voor nu genoeg. Wel snelle replies moet ik toegeven ;)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 12:28:
Lees wat reviews, zet je eisen op een rijtje, en kijk wat er in de markt is.

Kijk vervolgens hoe ze in de tests er uit komen, en maak voor jezelf een afweging, dat kunnen wij niet voor jou doen :)
Een hele belangrijke!

Veel mensen die hardware kopen kijken alleen naar wat er allemaal wel niet opzit. Veel goedkoper is om eerst te kijken wat er zoal op de markt is, en daarna te beslissen wat je nodig hebt. Dingen als firewire, 8 USB aansluitingen en 3 dubbel gekoelde northbridge lijken wel stoer, maar heb je het ook echt nodig? Beter kun je kijken naar een moederboard dat nog kan groeien, bijvoorbeeld door een AMD bord te nemen dat een 400MHz FSB aankan voor de 3200+ en hoger. Als je dan weet wat je wilt kun je gericht gaan zoeken wat er leverbaar is, en met de pricewatch vergelijken hoe duur het is.

Als je tenslotte je keuze gemaakt hebt is het belangrijk om zoveel mogelijk revieuws te lezen. Ik kwam er bijvoorbeeld achter dat 1 revisie van mijn moederboard geen werkende USB sloten heeft. Stabiliteitsproblemen vind je vaak door het moederboard door de GoT-search te halen ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik kan aan bovenstaande posts niks meer toevoegen zonder in de herhaling te vallen :) Het enige wat ik kan toevoegen is een slot en de reden staat hier: http://gathering.tweakers...st_message/17919685#welke ;)

Oh ja, hier nog een eventueel interessante link: [rml]Asus P4C800/P4P800 (Deluxe) [ Ervaringen][/rml]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.