is het erg als sisosoft sandra dit zegt:

Pagina: 1
Acties:

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 22:27
kej bij mainboard information helemaal onderaan geeft sisosoft perfomance tips:

hij zegt dus dat mijn memory speed te hoog staat.
ook bij men agp: your apg speed is to high, reduce your fsb speed.
evenals bij pci
mijn vraag was nou is dat erg als hij dat zegt ?

hij draait wel stabiel, fsb staat ipv 133 op 149 (proc draait nu op 2.01 ghz ipv 1.8)
geheugen draait op 372 mhz (is pc 2700 normaal dus 333 mhz) wel standaard timings.
ik kan gewoon gamen noem het maar op en pc staat al dik 2 weken aan stabiel.

specs:
amd 2200+ @2400+
aopen ak77-333
kingston 512 mb pc 2700 @372 mhz
radeon 9500 128 mb

alvast bedankt

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

Je hebt je pc overgeklokt, en dan vind je het vreemd als Sandra je dat ff meldt :?

Ik hoop dat je weet dat (te ver) overklokken (op de lange duur) schadelijk kan zijn voor je pc...

• sjorremans
ja dat wist ik al maar zover is hij nog niet geoct maar mijn vraag was dus of het kwaad kon zijn als sisosoft dat zou melden

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

Hij meld het al bij 1mhz verschil bij wijze van spreken ;)
Ik hoop dat als je oc-ed je de grenzen ongeveer wel kent en dan weet je zelf wel of het goed is voor je apparatuur :)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:27
Je weet het toch zelf al, dan doet het er toch niks toe dat Sandra je het nog eens zegt!? :?

• sjorremans
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 12:27:
Hij meld het al bij 1mhz verschil bij wijze van spreken ;)
Ik hoop dat als je oc-ed je de grenzen ongeveer wel kent en dan weet je zelf wel of het goed is voor je apparatuur :)
ja die grenz ken ik, als ik tever ga reboot hij gewoon spontaan en krijg ik blauwe schermen.

zet ik fsb ipv 149 op 151 krijg ik dat dus.

hier draait ie mooi stabiel op maar bedankt voor de informatie allemaal

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Net als vwk zegt, Sandra begint al te zeuren als er maar 1MHz verschil in zit. Niet teveel naar Sandra luisteren en al helemaal niet als het om dit soort 'tips' gaat; _jij_ bent degene die weet tot waar het zaakje stabiel draait als je een beetje aan het testen slaat :) dat kan een tooltje niet zomaar even voor je bepalen (a.d.h.v. nota bene slechts een paar parameter gegevens).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Abbadon schreef op 07 July 2003 @ 13:10:
...dat kan een tooltje niet zomaar even voor je bepalen (a.d.h.v. nota bene slechts een paar parameter gegevens).
Wat ik me afvraag: meet Zachte Sandra ook temperatuur? Want als dat in de beoordeling wordt meegenomen om max snelheid te bepalen is het wellicht raadzaam voor de TS om zelf ook eens te kijken naar (te) warme onderdelen :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• sjorremans
sandra meet ook temperatuur: mobo 32. - cpu 40, alleen men hd's worden wat warm, 48 - 50 graden maar dat was voorheen ook al zo.

kheb er nu gewoon een kamer ventilator op staat.
temps zijn nu 28 - 32 graden :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FragFrog schreef op 07 juli 2003 @ 14:30:
[...]
Wat ik me afvraag: meet Zachte Sandra ook temperatuur? Want als dat in de beoordeling wordt meegenomen om max snelheid te bepalen is het wellicht raadzaam voor de TS om zelf ook eens te kijken naar (te) warme onderdelen :)
Hij meet het maar neemt dat niet mee in de 'AGP speed too high' beoordeling. Daar komt hij puur mee als AGP meer dan een paar MHz boven de 66 zit.

Sandra levert data, niet de intelligentie om het te interpreteren en integreren. Die moet je als gebruiker leveren :z

Oslik blyat! Oslik!

• Mister_X
  • Laatst online: 07-04 08:41
sjorremans schreef op 07 juli 2003 @ 12:22:
kej bij mainboard information helemaal onderaan geeft sisosoft perfomance tips:

hij zegt dus dat mijn memory speed te hoog staat.
ook bij men agp: your apg speed is to high, reduce your fsb speed.
evenals bij pci
mijn vraag was nou is dat erg als hij dat zegt ?

hij draait wel stabiel, fsb staat ipv 133 op 149 (proc draait nu op 2.01 ghz ipv 1.8)
geheugen draait op 372 mhz (is pc 2700 normaal dus 333 mhz) wel standaard timings.
ik kan gewoon gamen noem het maar op en pc staat al dik 2 weken aan stabiel.

specs:
amd 2200+ @2400+
aopen ak77-333
kingston 512 mb pc 2700 @372 mhz
radeon 9500 128 mb

alvast bedankt
sorry dat ik het zegge ga, maar wat een domme vraag stel je zeg... |:(

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 12:24:
Je hebt je pc overgeklokt, en dan vind je het vreemd als Sandra je dat ff meldt :?

Ik hoop dat je weet dat (te ver) overklokken (op de lange duur) schadelijk kan zijn voor je pc...
Lange duur, over het algemeen duurt dat een behoorlijke poos hoor, en tegen die tidj is (zelfs) je OC'ed hardware out of date :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Abbadon
  • Laatst online: 16-08 23:05
Mister_X schreef op 07 July 2003 @ 17:03:
[...]

sorry dat ik het zegge ga, maar wat een domme vraag stel je zeg... |:(
Moet dat nou weer zo dan? :/ Je kan ook denken "Goh, wat een domme vraag zeg" en vervolgens niets posten in dit of elk ander topic wat je te dom vindt en alleen gaan posten in threads die je niet dom vindt: wij blij, jij blij.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Rey Nemaattori schreef op 07 juli 2003 @ 17:04:
[...]

Lange duur, over het algemeen duurt dat een behoorlijke poos hoor, en tegen die tidj is (zelfs) je OC'ed hardware out of date :P
Kan :)

Maar als je je hardware dermate stressed kan dat de levensduur wel degelijk verkorten.

Zijn er genoeg die een half jaar goed draaien, en dat hun dierbare onderdeeltje er de brui aan geeft ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 18:26:
[...]

Kan :)

Maar als je je hardware dermate stressed kan dat de levensduur wel degelijk verkorten.

Zijn er genoeg die een half jaar goed draaien, en dat hun dierbare onderdeeltje er de brui aan geeft ;)
Yep, maar het omgekeerde kan ook. Typisch voorbeeld: Pentium 1 non-MMX CPUs draaien normaal op 3.3 of 3.45V. Pentium MMX hoort op 2.8V te draaien. In de tijd dat de MMX net uitkwam was de default jumpering op mobo's 3.3V. Om dat naar 2.8V te verzetten hoefde je maar een enkele jumper te wijzigen, maar dat was voor velen blijkbaar teveel gevraagd. Het werd niet opgemerkt omdat de systemen gewoon goed draaiden.

Nu, een goede 5 a 6 jaar later, kom ik angstaanjagend vaak systemen tegen die al die tijd op 3.3V ipv 2.8V draaien. Dat is dus structureel 20% teveel spanning en dus ook teveel Watt aan warmte dan zou moeten. Toch heb ik werkelijk nog nooit zo'n sys die aantoonbaar daardoor overleden is. Nu kun je zeggen dat de toleranties nu veel lager liggen dan toen, maar dat betwijfel ik. Zeker door betere thermische beveiliging (anno 1997 was er niet eens een thermometer- je deed metingen met een vinger :+ ) is de kans juist minder dat er door OCen iets misgaat. Wel is de kans veel hoger dat door lompheid (afvallende koelers, brokkelende cores, DIMMs verkeerdom) dingen kapot gaat, maar dat is allerminst voorbehouden aan OCers :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Najah..
Het antwoord is dus nee. ;)
(Sandra zegt dat standaard altijd, ook als Sandra het zelf verkeerd meet...)
Pagina: 1