Toon posts:

[Smoothwall] Updaten via kennisnet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk draait een smoothwall server als firewall/router, deze is verbonden met kennisnet.

Echter nou geeft hij steeds aan al lange tijd niet meer geupdate te zijn. Als ik de normale procedure volg (zoals ik het thuis ook gedaan heb en werkt), dan zegt de smoothwall console dat het niet de juiste update is.

Wat er volgens mij gebeurt is dat smoothwall een link legt naar smoothwall.org om te vragen wat de nieuwe updates zijn. Vervolgens stuurt deze een lijst terug met updates die je dan moet downloaden/installeren. Dit gebeurt dus niet.

Kan ik de lijst die ik thuis heb zo over de lijst heen schijven hier op m'n werk? Zo ja en zo nee en waarom niet en waar staat deze lijst?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

zal wel geen rechtstreekse verbinding zijn gok ik, maar via een proxy....kijk eens of ie via die proxy wel wil connecten

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Welke versie heb je op je werk draaien ?
Welke updates heb je (wel succesvol) uitgevoerd ?

Geeft Smoothwall helemaal geen lijst (ook niet als je zelf op de knop drukt) ?

Verwijderd

Topicstarter
ja hij zit achter een proxy (kennisnet)

Draait op versie 1

Waarschijnlijk komt idd door kennisnet, deze isp blockeerd het e.e.a. waardoor het updaten niet werkt. Binnenkort plannen we een keer dat deze server down gaat en hangen we hem aan een inbelverbinding waarmee we wel alles kunnen.

• spokey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 07:56
Opzich zou je alles moeten kunnen doen via kennisnet hoor, blocken doen ze niet heel veel meer.

Wat er hier zoal getest/misbruikt is en werkt: MSN,ICQ,Mirc,Kazaa (alle 4 inclusief file send/recieve),Telnet/ssh etc.

MHI SCM60ZS-W, 1x SRK35ZS-WF, 2x SRK25ZS-WF

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

even een vraagje.......je hebt (gezien de posts van je) een Novell netwerk in beheer....waarom dan geen Bordermanager?

kennisnet kan inderdaad het probleem zijn in deze....is er anders geen update file te downen met een pc (je thuismachine) en die te gebruiken voor de update?

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Topicstarter
bordermanager draaien wij ook voor de medewerkers maar de leerlingen internetten via kennisnet

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29

Arfman

Drome!

Dus :?
Wij hebben hier een BorderManager 3.6 staan die al het verkeer van/naar Kennisnet verwerkt. Voordelen zijn dat je dan NDS/eDir integratie hebt, dus access rules in je NDS kunt opslaan, op userniveau internetrechten toekennen/verwjideren, etc. etc.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Pagina: 1