Laptop kapot door speakers?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Ik ga vanavond naar een maat.. hij heeft audio apperatuur gekregen van zijn vader uit de disco. :9~
Nou wil ik mijn laptop meenemen (md6200) en daarmee mp3tjes afspelen op zijn stereo geval...
Nou komen er van die boxen wel flinke dreunen.. is dat goed als die laptop in dezelfde kamer staat (ong 6 x 3 meter)..

Wat voor negatieve gevolgen kunnen er komen van die flinke bass op mijn laptop.. of maakt dat echt niks uit :?

heb al de search gebruikt maar kon nergenst resultaten vinden... :/

..

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:59
Denk niet dat je je echt zorgen hoeft te maken.
(tenzij je laptop van de tafel trilt van het gedreun :) )

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het enige wat er echt last van zou kunnen hebben is de harde schijf. Die kan meestal wel behoorljk wat G-krachten verwerken, maar echt lekker is het niet.

Een handdoek of ander zacht spul onder de laptop zal altijd wel wat schelen denk ik :)

C:\>_

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Zal allemaal best meevallen :). sowieso zijn laptops, en met name de HDDs erin, goed bestand tegen schokken en wiebelen, ze zijn niet voor niets laptops geworden ;). Gesleept en gesjouwd moet er mee worden, dus ze moeten wat kunnen hebben. Zelfs al geven die boxen flinke dreunen, de invloed op je laptop zal echt minimaal tot compleet afwezig zijn, zeker als je laptop er niet vlak naast staat :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

well, pas maar op voor magnetisme van de speakers (vooral zulke zware)
ik heb een 8" woofer opgeblazen laatst en heb ik uit de speakerkast gehaald, voor inspectie (niet meer kunne maken :() die speaker is maar 100W en weegt niet zoveel, maar ik zag die magnetische effecten op mijn scherm op meer dan een meter afstand ...

misschien bij het binnen/buitendraagen van je laptop langs een speaker gekomen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 12:18 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Maar daarbij ging het zeker om een CRT scherm? Want TFTs hebben van magnetische velden van een speaker heel wat minder last, omdat ze niet met magnetische spoelen werken, wat CRTs wel doen.

LinkedIn
Instagram

• Freaked
  • Nu online
De laptop staat ong 3 meter van de boxen vandaan.. maar ik zal wel kijken, ik geloof dat dat magnetische invloed minder is op zo'n lcd scherm als op zo'n grote kast scherm :D

Ik zat ook al te denken over de hd, een handdoek daaronder is dus wel een goede oplossing.. :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Freaked op 07-07-2003 12:22 . Reden: ReemF was me voor met crt scherm :) ]

..

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:48

tozzke

aka tozzert

ReemF schreef op 07 July 2003 @ 12:19:
Maar daarbij ging het zeker om een CRT scherm? Want TFTs hebben van magnetische velden van een speaker heel wat minder last, omdat ze niet met magnetische spoelen werken, wat CRTs wel doen.
Jij denkt alleen aan de monitor, maar wat dacht je van de electronica IN de laptop, HDD voornamelijk...?

Verwijderd

ik zat niet te denken dat het scherm stuk is door magnetisme, maar eerder de harddisk ja

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Tozzman schreef op 07 juli 2003 @ 12:23:
[...]

Jij denkt alleen aan de monitor, maar wat dacht je van de electronica IN de laptop, HDD voornamelijk...?
In z'n andere post heeft ie het over de hardeschijf dus beter lezen ;)
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 12:24:
ik zat niet te denken dat het scherm stuk is door magnetisme, maar eerder de harddisk ja
hdds kunnen qua magnetisme wel wat hebben volgens mij hoor. Zit ook een dikke magneet in maar een schijf is goed afgeschermd. De trillingen zouden eerder gevaarlijk kunnen zijn.
Maar goed, er zitten ook laptopschijfjes in dingen als i-pods en andere mp3spelers en die krijgen in de auto en op de fiets etc. ook aardig wat aan schokken te verwerken zonder problemen lijkt me.

[ Voor 51% gewijzigd door m-m op 07-07-2003 12:28 ]

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Handoeken kunnen behoorlijk statisch zijn. Is dat niet de pest voor je scherm?

En ik denk niet dat het zo schadelijk zal zijn voor je HDD. Als het op een slaapkamer is, zou ik je laptopje gewoon op het bed leggen..

Learn something new every day.

• Vinnie
  • Niet online
Bal0n schreef op 07 July 2003 @ 12:31:
Handoeken kunnen behoorlijk statisch zijn. Is dat niet de pest voor je scherm?
Nee hoor. En een handdoek moet je ook ONDER je laptop leggen, niet over je scherm he ;)

* Vinnie heeft ook geregeld een laptop in bed en mwoah, het lijkt dat sommige bedstof ook wel van het zelfde soort materiaal is als een handdoek :)

• Freaked
  • Nu online
En een hd in een laptop zijn ook meestal van die anti-shock dingen.. maar dan kijk ik wel wat voor soort stof ik er onder leg... maar de laptop zal toch iig meer dan 3 meter van de boxen staan.. dus magnetisme van die boxen lijkt mij al bijna uitgesloten... dan alleen nog maar de bass.. maar die wordt gebroken door het stuk stof wat er onder komt te liggen.. :7

..

Verwijderd

wat zijn de spec's van de muziek installatie? als je op 2x 200W draait kan het echt geen kwaad denk ik. ik draai op mijn kamer VAAK 2x 250W + 2x 150W, en deze kamer is ook niet de grootste. mijn harddisk's van mijn pc hebben nergens last van, laat staan een laptop harddisk...

http://theflusher.homestead.com/files/PICT1247.JPG

(offtoppic : op die foto zie je ook de opgeblazen speaker (staat nu een nieuwe) en die heeft al een enorm magnetisch veld ...)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 12:45 ]

• Snijkoek
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Dude! Is dat een slaapzak?

• Freaked
  • Nu online
Zijn kamer is toch ietsjes groter.. maar ik weet wel dat die boxen ong 1.30m hoog zijn....
Ik zal nog wel eens vragen hoeveel wat die dingen opleveren

offtopic:
da's idd een slaapzak.. :?

..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 12:43:
wat zijn de spec's van de muziek installatie? als je op 2x 200W draait kan het echt geen kwaad denk ik. ik draai op mijn kamer VAAK 2x 250W + 2x 150W, en deze kamer is ook niet de grootste. mijn harddisk's van mijn pc hebben nergens last van, laat staan een laptop harddisk...

http://theflusher.homestead.com/files/PICT1247.JPG

(offtoppic : op die foto zie je ook de opgeblazen speaker (staat nu een nieuwe) en die heeft al een enorm magnetisch veld ...)
**Kuch**

Ik hoop dat het rendement van je luidsprekers bedroevend laag is, want anders zou je nu stok-helemaal-doof moeten zijn.

Maarre, die laptop blijft wel heel hoor. No worries.

Verwijderd

offtipic : alles klinkt echt mooi zuiver (ook bij volle belasting) en het rendement is volgens mij dik in oorde. en ja, als ik 10 minuten vollop speel piepen mijn oren (wat ik dus niet veel doe ZO hard) . het rare is echter, op de kamer speelt ie hard ja, maar ook buiten de kamer hoor je alles evengoed / evenhard :S

misschien is het puur toeval dat je laptop kapot ging bij je vriend ...

• Myrddraal
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04-2022

Myrddraal

Nae'Blis

Allemaal leuke ideen van laptop in bed of op handdoek, maar krijgje dan niet ongelooflijke warmteproblemen? Mijn Dell-flaptoppie heeft luchtouttake aan de onderkant, als ie dus niet fijn op zijn pootjes kan staan wordt het errug warm daarbinnen, en na een lwartier ofzo springt de beveiliging erin.. :'(

dremel-n00b

• Vinnie
  • Niet online
Myrddraal schreef op 07 July 2003 @ 13:23:
Allemaal leuke ideen van laptop in bed of op handdoek, maar krijgje dan niet ongelooflijke warmteproblemen? Mijn Dell-flaptoppie heeft luchtouttake aan de onderkant, als ie dus niet fijn op zijn pootjes kan staan wordt het errug warm daarbinnen, en na een lwartier ofzo springt de beveiliging erin.. :'(
Aan de onderkant :? Meeste laptops die ik iig ken hebben alleen een outtake aan de achterkant.

Het is iig wel het kijken waard jah. Ligt er ook oa aan wat voor soort laptop het is lijkt me. 486 != Athlon etc.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 21:57

tweakerbee

dus..?

Mijn Centrino laptop leg ik vaak gewoon op bed, en die heeft daar helemaal geen problemen mee. Hij maakt overigens eigenlijk nooit echt veel lawaai of hitte... :)

You can't have everything. Where would you put it?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:06

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 13:15:

misschien is het puur toeval dat je laptop kapot ging bij je vriend ...
huh?? volgens mij wilde hij alleen van te voren weten of et kwaad kon, der is nog niks kapot IMHO.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Denk niet aan je laptop maar alsjeblieft aan je oren zeg! Al ie zo hard staat dat je laptop het niet trekt.... harde schijf kost alleen geld om te wisselen.

• Freaked
  • Nu online
Orion84 schreef op 07 July 2003 @ 13:29:
[...]

huh?? volgens mij wilde hij alleen van te voren weten of et kwaad kon, der is nog niks kapot IMHO.
Klopt.. ik dacht ook al van waar heeft hij het nu over :D
Maar hij is dus nog niet kapot, maar ik wou het van te voren weten... ;)

btw, mijn laptop is zo'n aldi ding 2.6MGz mooi dingetje, maar de outtake zit aan de achterkant

..

Verwijderd

ahh :) sorry, had ik ff verkeerd gelezen (vakantie he:P)

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 11:42
Me laptop staat altijd naast of op de speaker van me technics ,en hij werkt nog steeds prima

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 11:46
bij mijn drive-inn gebruik ik 2 pc's (1 voor de audio, 1 voor de belichting)
de speakers zijn 300watt RMS met 15" speakers met een magneet van 10 kilo.
de harddisken (of beter gezegd, de racks waar de PC's in zitten) staan altijd op zo'n 1 tot 2 meter afstand van de speakers. Ik heb nog nooit last gehad van kapotte hard-discs of iets dergelijks.

Het enige wat ik bij mijn harddisc's in die systeempjes heb gedaan is noiseblockers (dat zijn kleine rubberen bevestigings blokjes) gemonteerd tussen de harddisc's en de rackmount.
(Beter uitleg hier: http://www.eynstein.nl/a/2745.html <- daar heb ik ze dus ook vandaan)
Pagina: 1