Toon posts:

2 nummers 1 mobiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel op zoek naar een telefoon die 2 sims tegelijk actief heeft. Uit mijn research tot op heden is gekomen dat dit volgens mij (nog) niet bestaat maar ik kan het mis hebben.
Daarom ben ik nu op zoek naar een methode om 2 verschillende nummers (desnoods gekoppeld aan één sim) op 1 telefoon te laten werken. Maar ik wil op de telefoon kunnen zien naar welk nummer er wordt gebeld. Dit aangezien het ene nummer een prive nummer is en het andere nummer zakelijk.

Suggesties als neem 2 kleine telefoons hoef ik niet, want dat gebruik ik momenteel en vind het erg irritant. 2 telefoons in je broekzak werkt namelijk niet denderend.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Met Nokia's heb je wel accu's waar je 3 sim-kaarten in kan doen, alleen het switchen van de de sims moet de telefoon wel voor uitgezet worden. Je kan natuurlijk het ene nummer naar de andere laten doorschakelen.
Tegelijk actief heb ik nog nooit gezien of van gehoord. Denk ook niet dat het ooit zal komen.

Ey!! Macarena \o/

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:55
Denk niet dat er telefoons zijn die 2 sims tegelijk actief kan hebben... Je moet dan zowat 2 fysieke telefoons in 1 behuizing stoppen...

Denk dat je weinig keus hebt dan idd je 2 telefoons zo houden; of een dual-sim oplossing voor 1 van je telefoons; maar dan is maar 1 van je sims tegelijkertijd actief..

[edit]
Ik heb ook 2 telefoons; en ik vind het goed werken zo..

[ Voor 10% gewijzigd door Krypt op 07-07-2003 12:01 ]

Pvouput live

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
De ene telefoon *21* achtig doorschakelen naar de andere is ook een oplossing. (Zakelijke -> Eigen kost jouw geld voor alles dat je zakelijk belt, dus het moet dan prive->zakelijke worden).
Wel kost het jouw dan geld als je prive gebeld wordt...

Verwijderd

Topicstarter
ANdrode schreef op 07 juli 2003 @ 12:01:
De ene telefoon *21* achtig doorschakelen naar de andere is ook een oplossing. (Zakelijke -> Eigen kost jouw geld voor alles dat je zakelijk belt, dus het moet dan prive->zakelijke worden).
Wel kost het jouw dan geld als je prive gebeld wordt...
De vraag is dan echter hoe zie ik dat een inkomend gesprek een gesprek van de zakelijke telefoon dan wel de prive telefoon is?

• DonDaaf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:13
Bij m'n eigen telefoon (Nokia 6610) zie ik een > (Groter dan teken) achter het nummer staan als het nummer is doorgeschakeld van een andere telefoon. M'n 6210 had dit overigens ook.

Verwijderd

voor zover ik op de hoogte ben, is dit niet mogelijk zonder twee toestellen in 1 apparaat te hebben. doch ik ben er van overtuigd dat dit bestaat want die vraag is al meer opgedoken.

Het probleem zou hem situeren in het ontwerp van het GSM protocol waarbij je sleutel(sim) actief in de eerste oproepsignalen zit.
Bekijk het als een soort voordeur waar maar 1 sleutel op past, je moet hem opendoen om te zien wie er voor de deur staat. 2 deuren is een oplossing. Ik "denk" dat de nieuwe generatie daar wel opties in voorziet omdat de protocollen meer gelaagd zijn zoals TCP/IP dus ik zou daar eens informeren.

Verwijderd

Topicstarter
En het is niet mogelijk om wanneer er 2 nr's aan 1 sim zijn gekoppeld (wat mogelijk is) onderscheid te maken / zien op de telefoon tussen het gekozen nummer?
Pagina: 1