Ik heb een leuk probleem...
Na een probleem bij het flashen was mijn Mobo dood. BIOS eruit en opnieuw laten programmeren. Men had niet de juiste software, toch geprobeerd en natuurlijk kregen we een foutmelding. Bios daarna compleet gewist.
Ondanks dat BIOS weer terug op Mammaplank geplaatst en tot mijn verbazing startte de PC weer op
Ik blij...
Toch blij ik een probleem houden (dit had ik al VOOR mijn BIOS probleempje)...
Als ik de PC aan zet, dan moet ik nog een keer de powerknop bedienen.
Wat is hier aan de hand?
Het betreft hier een Asus A7V mobo met een 800 Mhz Athlon en 512 Mb geheugen, trident pci videokaartje, 3com nic, 6speed CD rom, 1,6 Gb Hdd. Hij wordt momenteel als server ingezet.
Alle componenten zijn getest in een andere PC en werken ook in dit systeem naar behoren. Sommige componenten zijn al wat ouder, maar dat heeft geen consequenties temeer ik het systeem als server gebruik.
Ook de voeding doet het in een ander systeem probleemloos, aanzetten en lopen.
Dus ook daar ligt geen probleem.
Mobo visueel geïnspecteerd, ook hier geen biezonderheden.
Probleem bestaat al lang, feitelijk sinds de aanschaf. Mobo is al een jaar of 2 uit de garantie (heb hem al zo'n 3 jaar).
Iemand enig idee?
Na een probleem bij het flashen was mijn Mobo dood. BIOS eruit en opnieuw laten programmeren. Men had niet de juiste software, toch geprobeerd en natuurlijk kregen we een foutmelding. Bios daarna compleet gewist.
Ondanks dat BIOS weer terug op Mammaplank geplaatst en tot mijn verbazing startte de PC weer op
Toch blij ik een probleem houden (dit had ik al VOOR mijn BIOS probleempje)...
Als ik de PC aan zet, dan moet ik nog een keer de powerknop bedienen.
Wat is hier aan de hand?
Het betreft hier een Asus A7V mobo met een 800 Mhz Athlon en 512 Mb geheugen, trident pci videokaartje, 3com nic, 6speed CD rom, 1,6 Gb Hdd. Hij wordt momenteel als server ingezet.
Alle componenten zijn getest in een andere PC en werken ook in dit systeem naar behoren. Sommige componenten zijn al wat ouder, maar dat heeft geen consequenties temeer ik het systeem als server gebruik.
Ook de voeding doet het in een ander systeem probleemloos, aanzetten en lopen.
Dus ook daar ligt geen probleem.
Mobo visueel geïnspecteerd, ook hier geen biezonderheden.
Probleem bestaat al lang, feitelijk sinds de aanschaf. Mobo is al een jaar of 2 uit de garantie (heb hem al zo'n 3 jaar).
Iemand enig idee?
We have just one world, but we live in different ones...