Toon posts:

flash menu gebruikt includes, hoe ander frame targetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de onderstaande code in mijn linkerframe, hoe kan ik een ander frame targetten?
Ik heb me rotgezocht in de zoekmachines en hier maar kan geen antwoord vinden dat mij direct verder helpt.. :(

p.s. Sommige knoppen moeten niet naar een ander frame getarget worden en ik wil de menu url's wel blijven includen vanuit de pagina sourcecode.

Alvast erg bedankt voor jullie professionele reactie.

<PARAM NAME=movie VALUE="flashmenu.swf?makenavfield0=Introductie&makenavurl0=introductie.php&makenavfield1=Webdesign&makenavurl1=webdesign.html&makenavfield2=Particulier&makenavurl2=particulier.html&makenavfield3=Zakelijk&makenavurl3=zakelijk.html&makenavfield4=Prijstlijst&makenavurl4=prijstlijst.html&makenavfield5=Contact&makenavurl5=Contact.php">
<PARAM NAME=loop VALUE=false>
<PARAM NAME=menu VALUE=false>
<PARAM NAME=quality VALUE=high>
<PARAM NAME=scale VALUE=noborder>
<PARAM NAME=wmode VALUE=transparent>
<PARAM NAME=bgcolor VALUE=#FFFFFF>

<EMBED src="flashmenu.swf?makenavfield0=Introductie&makenavurl0=introductie.php&makenavfield1=Webdesign&makenavurl1=webdesign.html&makenavfield2=Particulier&makenavurl2=particulier.html&makenavfield3=Zakelijk&makenavurl3=zakelijk.html&makenavfield4=Prijstlijst&makenavurl4=prijstlijst.html&makenavfield5=Contact&makenavurl5=Contact.php" loop=false menu=false quality=high scale=noborder wmode=transparent bgcolor=#FFFFFF WIDTH=220 HEIGHT=350 TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash"></EMBED>

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 11:49 . Reden: spelfoutje :) ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
Ehm, in de Flash

code:
1
2
3
on (...) {
  getUrl ('piet.php' , 'framenaam');
}

:?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Erhm, dat is niet echt van toepassing in deze opzet.

• Willem
Als je links deze code gebruikt, en je wilt "iets" in "een ander frame" targetten lijkt me dat dit de bedoeling is? Zo nee, wat is dan je vraag;... duidelijk is anders. :)

Verwijderd

Topicstarter
In principe staan er in het flash opject zelf geen url's of titels voor het menu aangegeven. Deze haalt hij uit de brondcode van een bepaalde pagina. aangezien ik verschillende menu opstellingen gebruik wil ik eigenlijk vanuit de broncode kunnen aangeven of hij een bepaald frame moet targetten ipv dat hij het in zijn eigen frame doet. (wat dus wel iedere keer automagisch gebeurd)

• Willem
base target="" :?

Als dat niet werkt ben je zeker op de frametarget in Flash aangewezen.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 16:08

Puck

EINDBAAS.org

Tja dan moet je achter de meegegeven Variable waar de URL's instaan nog een veraiabele zetten met de naam van de Target en deze variabele dus ook op de juiste plaats in het Flash Menu plaatsen:

HTML:
1
<EMBED src="flashmenu.swf?makenavfield0=Introductie&makenavurl0=introductie.php&target0=framenaam&....<EMBED>

Flash ActionScript:
1
2
3
on (...) {
  getUrl (makenavurl0 , target0);
}

BTW is het niet verstandiger om hier een extern txt bestandje voor te gebruiken en deze in te laden in Flash? Is een stuk overzichtelijker...

[ Voor 26% gewijzigd door Puck op 07-07-2003 12:42 ]

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, base target had ik al geprobeerd maar dat werkt niet.

Het probleem is nu dat wanneer ik vanuit flash ga targetten ik niet meer met verschillende includes op verschillende pagina's kan werken voor hetzelfde object maar een groot aantal verschillende object moet maken voor alle pagina's. Soms wil ik vanuit deze verschillende pagina's een target blanc doen, en soms wil ik een target top laten uitvoeren.

Nog andere suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
<EMBED src="flashmenu.swf?makenavfield0=Introductie&makenavurl0=introductie.php&target0=topFrame& etc.

Werkt helaas ook niet, vreemd genoeg. extern txt bestandje is geen slecht idee nee :) maar dat komt wel zodra ik dit heb gefixed hehe :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 12:56 ]

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Enige oplossing is originele Flash bestand aanpassen, waar hij dat target vandaan haalt is in principe niet echt de issue hier denk ik. Je moet in Flash aangeven wat de target is, er is geen andere manier om dit op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat puck's antwoord wel goed was

thnx puck

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 16:08

Puck

EINDBAAS.org

Ja je moet inderdaad natuurlijk wel het flash bestand daarvoor aanpassen he :+

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 07-07-2003 13:08 ]

Arrived anxious, left bored

• Willem
*zucht*

anders is dat 1) al 3x gezegd en 2) niet meer dan logisch en eigenlijk ontgaat me dus het nut van dit topic enigzins.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 13:03:
Ik denk dat puck's antwoord wel goed was

thnx puck
Dus eerst zitten beweren dat dat geen optie is en nu kan het ineens wel? Wat wil je nou????

Verwijderd

Topicstarter
nee nee rustig aan jongens :) Ik zocht een oplossing voor mijn probleem, waarbij ik vanuit de pagina zelf kon targetten, en deze heeft puck mij gegeven. Jullie reacties zijn wel erg scherp, tweakers is niet meer zo aardig als vroeger lijkt het wel... :(

Greetz

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 19:56 . Reden: typo ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

crisp

Devver

Pixelated

Ik ben wel aardig! :(

2 tipjes nog voor een prettig verblijf in W&G:
1) gebruik de [ code ] tags, daar zijn ze voor en het staat een stuk overzichtelijker
2) Groetjes doen we niet aan; tweakers doen elkaar permanent de groeten

hier kan je dat trouwens allemaal nalezen :)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
hehe ik zal het eens doorlezen thnx

• Willem
't Is jammer dat ik geen mod meer ben; soms.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 23:20:
hehe ik zal het eens doorlezen thnx
graag gedaan! :)

Intentionally left blank

Pagina: 1