[Office XP]Reduced Functionality mode

Pagina: 1
Acties:

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024
Even een snelle vraag,

Gisteren heb ik bij m'n moeder met Norton Ghost een clone gemaakt van de ene HD naar een ander (oude was een maxtor 30GB en die had SMART status BAD)
maargoed ik gecloned naar een WD 40GB. Alles leek perfect te werken na 1 keer opnieuw opstarten, en ik verbaasde mezelf er al over, maarjah het enigste in de configuratie wat was veranderd was de HD. Maargoed ik naar hui gegaan in de volle vertrouwen dat het goed zat.
Vanochtend om 9:00 hing me ma aan de lijn, dat Office heel raar deed, en vroeg om een "reactivation key" en hij vroeg om een CD.
Nou ik er dus heen met mijn "versie" van MS office, en inderdaad als je office opstart krijg je het volgende :
Microsoft Office XP Professional with FrontPage has detected a significant change in your machine configuration. For Microsoft Office XP Professional with FrontPage to contunue functioning properly, and to avoid entry into reduced functionality mode. you must reactivate you product. With the product in reduced functionality mode, you will not be able to save or create new document, and other product funtionality will be reduced.
Mijn eerste reactie "Wat is dit voor een MS B*LLSH*T :( "
Maargoed, mijn ouders hebben die PC hier bij een of andere Hardware-boer inelkaar laten zetten compleet met WinXP en Office XP erop, en voor zover me moeder overtuigd is hebben ze er geen cd bij gehad.
Het probleem is dat ook mijn (niet zo legale) office CD niet kan gebruiken om hem weer te activeren.

Kan iemand mij mischien uitleggen wat ik hier nog aan kan doen, of dat hier nog andere trucjes voor zijn, ik snap de beveiliging wel, maar me ma zit in bestuur van vereniging hier, en die moet nogal veel doen deze week aan notulen enzzz. dus van wachten is niet echt sprake. Is er een Andere oplossing dan orginele CD hebben OF compleet office erafgooien ?

... MMORPG Addict.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 17:28

samo

yo/wassup

Naar de compuboer gaan (indien nog zeker in garantie) en daar om de office cd vragen?
moet je wel effe nakijken of er enige referentie is dat ze voor office hebben betaald (bonnetje) want dan moeten de installatiebestanden er ook bij!

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• CRiMiNaL
tuurlijk ga ik dat regelen, maar ik ben bang dat dat niet in een uurtje gefixed is. dus geen andere oplossing ?

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Als je Windows/Office versies legaal zijn kun je gewoon de key opnieuw invoeren voor de software en opnieuw activeren.

Heb je die key niet dan moet je naar Microsoft Nederland bellen 0800-0233487 voor een code die je kan gebruiken om hem te reactiveren.

Is het een illegale versie dan neem je ook contact op via zelfde nummer of kijk op http://www.microsoft.com/resources/howtotell/nl/default.mspx

• CRiMiNaL
het is een legale versie, maar de key heb ik hier dus ook niet. najah iig bedankt voor de tips

... MMORPG Addict.

Verwijderd

dus gewoon nummer bellen

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 09:07
Die hardwareboer heeft waarschijnlijk een OEM versie van Office XP geleverd bij de PC. Als onderdeel van de voorwaarden die Microsoft stelt voor het leveren van OEM versies geldt dat de Cboer de installatieCD's bij levering ook aan jouw moeder heeft overhandigd. Op het hoesje van de installatie CD staat de key voor installatie (op een mooi "beveiligd") logo. Heb je deze installatie CD's niet gekregen dan kun je er van uitgaan dat het hier om een illegale versie gaat en mag/kun je niet via dit forum geholpen worden (dat vinden de modjes niet leuk)......

Hans van Zijl

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Een oplossing die daar geheel omheen gaat is natuurlijk kiezen voor een ander alternatief.
Je zou er Open Office op kunnen zetten. Geen activatie, geen gezeur en helemaal gratis.

Nu alleen je ouders er nog mee om leren gaan...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 17:28

samo

yo/wassup

en
Jester.NL schreef op 07 July 2003 @ 12:54:
Nu alleen je ouders er nog mee om leren gaan...
gaan niet helemaal samen, denk je?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:56
Gewoon die office eraf flikkeren en jouw versie eropzetten, duurt toch maar een half uurtje? :?

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
mischien dat je hier iets aan hebt: http://www.petri.co.il/change_office_xp_cdkey.htm

nu nog alleen een key vinden ;)
CRiMiNaL schreef op 07 July 2003 @ 11:44:......OF compleet office erafgooien ?
Lijkt me duidelijk, was je al 3 keer klaar geweest :?

[ Voor 152% gewijzigd door DRaakje op 07-07-2003 13:05 ]

• CRiMiNaL
Fire69 schreef op 07 July 2003 @ 13:00:
Gewoon die office eraf flikkeren en jouw versie eropzetten, duurt toch maar een half uurtje? :?
jah dat duurt idd een half uurtje, maar me ouders hebben niet 100 euro betaald zodat ik na een maandje me eigen illegale versie erop kan zetten.

B.T.W. Net hardwareboer gebeld en die zegt dat die wel meegegeven is, dus het word een ja/nee spelletje. op de bon staat ie iig berekend.

... MMORPG Addict.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

[b][message=18241400,noline]samo-arne schreef op 07 July 2003 @ 12:57
...
gaan niet helemaal samen, denk je?
Ik denk dat, als je maar wilt, geen enkel programma echt moeilijk in de omgang is. Alleen dat de ervaring van sommige mensen af en toe in de weg gaat zitten.
Ik ben alleen bang dat we nu een beetje off-topic gaan zitten...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 21:32
MIcrosoft bellen. Die kunnen je binnen 10 tellen vertellen of je hardwareboer fout zit of niet...

• Rafe
  • Laatst online: 27-06-2025
De activatie procedure van Windows en Office XP kijkt inderdaad naar je hardware om te kijken dat jij je product niet op meerdere computers zet, terwijl je maar een exemplaar hebt gekocht. Ook gaat de software klagen als je teveel hardware verandert, ik dacht dat dit pas bij 3 andere apparaten gebeurde (waarbij je mobo voor 2 telde door north- en soutbridge).

De oplossing is Microsoft bellen, hun uitleggen wat er is gebeurt, en zij geven je dan een nieuwe activiatiecode die jij mag invullen. En die hardwareboer is inderdaad verplicht om de CDkey mee te leveren (CD hoefde dacht ik niet, een drive image mag ook van MS afaik).
Kijk anders even op http://www.microsoft.com/resources/howtotell :)

[ Voor 14% gewijzigd door Rafe op 07-07-2003 13:43 ]

• CRiMiNaL
allemaal nogmaals bedankt, ben met m'n super onderhandel "skillz" naar de harwareboer gegaan en de bon meegenomen .... uitgelegd wat er gebeurt was ect ect.. en hij heeft me een orginele cd meegegeven, op basis van de bon en ons verhaal. Toch allemaal nog bedankt, en ik zal er rekening mee houden als ik de volgende keer een HD kloon.

... MMORPG Addict.

Pagina: 1