Public Mail server

Pagina: 1
Acties:

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Topicstarter
Naar aanleiding van dit topic Public mail server
.... warez request :S ???? Hoezo dat echt.. najah ff verhaaltje opnieuw dan.
Ennuh.. SA = dit forum neem ik aan ?
En het was in dat forum, omdat ik onder de search al eerder zo een topic vond van 3 jaar geleden, wat ook daar stond en om hetzelfde ging
Op dit moment zit een vriend van mij in Spanje, hij gebruikt daar een inbelaccount van zijn broer (die daar woont) om op het internet te komen. De laatste tijd zijn daar erg veel problemen met de mail server van deze ISP.
Toch moet hij voor zijn werk veel mailtje per dag sturen, wat hij nu dus al enkele dagen nauwelijks kan (lees, slechts 1 op de 10 komt aan). Vandaar dat hij opzoek is naar een mailserver die public is en hij daar dus kan gebruiken, en ook via outlook is te gebruiken.

Voor zover ik weet is dit geen warez request? Iig.. leg me uit als dat wel zo is.

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

• blender
  • Niet online
Nee klinkt niet als een warez request als je het zo formuleert. Wat je eerder deed was vragen naar een open relay en die zijn er dus als het goed is niet. Een open relay is namelijk de natte droom van elke spammer. Alleen echte smtp n00bs hebben hun smtp server nog wel eens zo geconfigureerd dat iedereen erbij kan maar meestal duurt dat niet al te lang (mailtje van de ISP ofzo ;) )

Misschien is het verstandiger dat hij gewoon een andere ISP pakt, je hebt in Spanje ook vast en zeker wel planets, tiscali's, wanadoo's enzo... of anders neemt ie een hotmailadresje, dat schijnt nog steeds te werken met outlook express voor zover ik weet.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Waarom zorgt het bedrijf waar je vriend werkt niet voor een mailserver voor hem? Lijkt me logischer eigenlijk dan dat jij dat moet doen.

Bloed, zweet & koffie

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zomaar een public mailserver vind je echt niet. Dat is zo enorm spamgevoelig. :o

Zet gewoon een eigen mailservertje op die workstation op. Argosoft mailserver is een erg makkelijke, goede en eventueel gratis mailserver.
Zorg wel even dat die ook goed wordt afgesloten door middel van een wachtwoord, anders ben je zometeen ook een spammert. ;)

🌞🍃

• bop

bop

VisualWeb

Topicstarter
blender schreef op 07 juli 2003 @ 11:45:
of anders neemt ie een hotmailadresje, dat schijnt nog steeds te werken met outlook express voor zover ik weet.
Dat is inderdaad wel een goed idee! Niet aan gedacht... heel erg bedankt, zal et ff tegen em zeggen :)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 10:13
FLeSH schreef op 07 July 2003 @ 11:41:
[...]

Op dit moment zit een vriend van mij in Spanje, hij gebruikt daar een inbelaccount van zijn broer (die daar woont) om op het internet te komen. De laatste tijd zijn daar erg veel problemen met de mail server van deze ISP.
Toch moet hij voor zijn werk veel mailtje per dag sturen, wat hij nu dus al enkele dagen nauwelijks kan (lees, slechts 1 op de 10 komt aan). Vandaar dat hij opzoek is naar een mailserver die public is en hij daar dus kan gebruiken, en ook via outlook is te gebruiken.

Voor zover ik weet is dit geen warez request? Iig.. leg me uit als dat wel zo is.
Weinig kans; een open-relay wordt vaak geblokt, dus weet je ook nauwelijks zeker of je e-mail aankomt. Enige serieuze optie is gebruik maken van een server waar je met authentication kunt versturen, of gebruik maken van een andere provider

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Die zal je niet snel kunnen vinden. Public mailservers zijn namelijk ongewenst doordat ze een eenvoudige manier zijn om spam te verspreiden.

Als oplossing zou ik aanraden zelf een smtp server te draaien. Je kan natuurlijk ook nagaan of die 'vriend' van je geen provider heeft met een webmail mogelijkheid. Dan verstuurt hij de mailtjes gewoon via zijn eigen provider.

• bop

bop

VisualWeb

Topicstarter
Vilenin schreef op 07 juli 2003 @ 11:47:
Waarom zorgt het bedrijf waar je vriend werkt niet voor een mailserver voor hem? Lijkt me logischer eigenlijk dan dat jij dat moet doen.
Ik werk voor em ;)
Maar hij heeft wel eigen server, maar dan moet je weer gaan klote met de mailserver (werkt nu nog niet) en met de firewall.. dit zou wat makkelijker zijn :P

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

offtopic:
De link in je sig geeft een 500-error..

Bloed, zweet & koffie

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 16:36

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

DataBeest schreef op 07 juli 2003 @ 11:47:
Zomaar een public mailserver vind je echt niet. Dat is zo enorm spamgevoelig. :o

Zet gewoon een eigen mailservertje op die workstation op. Argosoft mailserver is een erg makkelijke, goede en eventueel gratis mailserver.
Zorg wel even dat die ook goed wordt afgesloten door middel van een wachtwoord, anders ben je zometeen ook een spammert. ;)
Ja ?? en dan??
Als je zelf een mailserver gaat draaien (en dan heb ik het niet over een overbodige tussenstop richting je provider), zal je een domain moeten hebben en MX record in de DNS moeten hebben. Dat kan, duurt alleen ff en kost geld (het domein iig).
Het mooiste is een mailserver waar ze "POP before SMTP" doen. Je moet eerst authenticeren (POP) alvoeren je mail kan versturen. Of authenticatie op de SMTP sessie (wordt minder vaak ondersteund).
Overigens lijkt mij dat het probleem bij het bedrijf ligt en niet bij de persoon in kwestie. Als ik in het buitenland moet kunnen mailen van mijn werkgeven, dan zorgt HIJ maar dat ik die mogelijkheid heb.
En hotmail (yahoo/lycos/etc.) is GEEN alternatief in mijn ogen

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 16:36

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Vilenin schreef op 07 July 2003 @ 11:50:
offtopic:
offtopic:
Dat roken wordt ook steeds verder ontmoedigd

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• bop

bop

VisualWeb

Topicstarter
Vilenin schreef op 07 July 2003 @ 11:50:
offtopic:
offtopic:
zo.. ff veranderd.. werkt weer ;)

maaruh, als ik et zo hoor is Hotmail toch wel de makkelijkste oplossing :P Zo een mail server opzetten lijkt me geen goed plan voor een leek :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
BlaTieBla schreef op 07 July 2003 @ 11:53:
zal je een domain moeten hebben en MX record in de DNS moeten hebben. Dat kan, duurt alleen ff en kost geld (het domein iig).
Dat is voor inkomende mail he, ik weet niet of de TS dat bedoelt. Kan ook zijn dat de TS alleen mail wil verzenden, dan heb je dat helemaal niet nodig.
FLeSH schreef op 07 July 2003 @ 11:58:
maaruh, als ik et zo hoor is Hotmail toch wel de makkelijkste oplossing :P Zo een mail server opzetten lijkt me geen goed plan voor een leek :)
Kunnen jullie vanuit het bedrijf dan geen webbased mail aanbieden? OWA voor Exchange, WorldClient voor MDaemon bijvoorbeeld?

[ Voor 33% gewijzigd door blackd op 07-07-2003 12:01 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

[...]

Ja ?? en dan??
Als je zelf een mailserver gaat draaien (en dan heb ik het niet over een overbodige tussenstop richting je provider), zal je een domain moeten hebben en MX record in de DNS moeten hebben. Dat kan, duurt alleen ff en kost geld (het domein iig).
Hm, je snapt het niet helemaal....(!!!!!!????!!!!!!!?????)
Voor smtp heb je helemaal geen domein nodig.
Je stelt je mailclient in dat ie 127.0.0.1 als smtp server pakt en je kan sturen wat je wilt. Aangezien de poster het er over had dat eigenlijk alleen het sturen zo verrot ging zou dit voldoende moeten zijn.

pop zou gewoon moeten werken, dat heeft verder niets met die isp in spanje te maken, want dat gaat gewoon met een wachtwoordje naar de server waar de mail op staat.
[...]
Overigens lijkt mij dat het probleem bij het bedrijf ligt en niet bij de persoon in kwestie. Als ik in het buitenland moet kunnen mailen van mijn werkgeven, dan zorgt HIJ maar dat ik die mogelijkheid heb.
En hotmail (yahoo/lycos/etc.) is GEEN alternatief in mijn ogen
Daar ben ik het dan weer wel mee eens...
Tis niet zijn probleem dat de smtp server gaar is van die isp in spanje..
Dan hoort de werkgever een werkend alternatief te regelen.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 10:15
local smtp relay server is een oplossing voor je.
Het is een relayserver die alleen lokaal werkt dus niet te misbruiken door anderen.

[ Voor 4% gewijzigd door PROnline op 08-07-2003 16:49 ]

Pagina: 1