Goedkope complete 19" rackmountable servers

Pagina: 1
Acties:

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55
Hoi,

Op het moment bouw ik al mijn servers. Voor mijn eigen servers en die van mijn klanten willen we natuurlijk voor een zo scherp mogelijke prijs een zo snel en stabiel mogelijke server.

Ik zat net in Dell krantjes te bladeren en bedacht me opeens iets. Als dell voor 800 euro een P4 2.4GHz inclusief 17" monitor en alles wat er maar bij komt kan leveren, waarom dan geen low-budget servers? Dat dell het niet doet snap ik op zich wel in verband met hun naam, maar is er niet zoiets? :)

Met low-budget bedoel ik dan 1U servertjes onder de 1000 euro die met zelfbouw makkelijk te maken zijn (P4 based).

Kent iemand een merk of bedrijf die dit aanbied? Ik kan me zo voorstellen dat je deze in partijen kunt opkomen of laten maken en zo heel goedkoop kunt leveren.

Iemand enig idee?

(Dus: P4 met 512meg, 80 gig etcetera)

Verwijderd

bij servers is de support belangrijker dan een doorsnee desktop

maar Dell heeft ook budget servers hoor: http://www.dell.com/us/en...s_pedge_rkopt_servers.htm

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 18:16

OMX2000

By any means necessary...

Ik ben er ook naar opzoek. Een P4 server met 512 en 80 gig HD (2 HD's in Raid 1). Het lijkt op het eerste gezicht bij Dell haalbaar, maar zodra je gaat configureren, dan schiet de prijs behoorlijk omhoog.
Mijn budget is max 1300 euro... Ik wilde er zelf een bouwen, maar ik neig eigenlijk meer naar een A Merk bak, vanwege support en betrouwbaarheid.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

Zo moeilijk is dat niet. Dat kan ik je zelfs nog bieden. Probleem is dat wanneer je over a-merk hardware gaat praten met goede service en snelle garantie (wat immers nodig is bij servers), je met die prijs niet meer uitkomt. Tis maar wat je wil aanbieden natuurlijk.

Een beetje zoeken op internet kun je voldoende redelijk goedkope 1u kasten vinden, gooi je er goedkoop moederbord met nic onboard, hd en proc in en je bent al bijna klaar. Kun je vast wel onder de 1000 euro mee uitkomen.

Als je iets meer uitgeeft, bv 1500 euro, dan kun je al een kant en klare server kopen met alles erop en eraan met service en garantie. Omgerekend is die 500 euro meer op 3 jaar (afschrijven kan wel op 3 jaar), zo'n 0.50 eurocent per dag meer. Dat lijkt het me toch wel waard om problemen in de toekomst te voorkomen EN goed spul aan te bieden.

ps: ik heb zeer vervelende ervaringen met Dell en ik ken nog wat meer mensen die dat hebben. Dell spul is leuk, niet duur, maar service kun je absoluut niet verwachten tenzij je misschien elke week een nieuwe Dell koopt. Maar als je zo nu en dan een Dell server koopt dan ben je bij Dell gewoon een simpele klant waar ze absoluut geen enkele moeite voor doen of service aan verlenen.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 12:06 ]

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-08 13:16
Wat zijn goede en betaalbare 1u kasten die ook nog een beetje logisch in elkaar zitten?

[ Voor 38% gewijzigd door vandijk op 07-07-2003 12:02 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
http://www.euro.dell.com/...es_rkopt_slim_servers.htm

is nederlands. Beter dan die engelse site, dit zijn de NL prijzen.

Ik kwa support juist ZEER goede ervaringen met Dell. Kwa nakomen van verplichtingen op hardware-niveau. Bel ze niet als je een of ander softwareprobleem hebt, maar kwa het naleveren/vervangen van onderdelen vind ik ze juist lekker snel en correct.

Maar, als je voor zelfbouw gaat dan zijn je garantie-afspraken waarschijnlijk nog een stuk minder.

[ Voor 54% gewijzigd door intert0y op 07-07-2003 12:07 ]

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

vandijk schreef op 07 juli 2003 @ 12:01:
Wat zijn goede en betaalbare 1u kasten die ook nog een beetje logisch in elkaar zitten?
www.ttec.nl

Verwijderd

intert0y schreef op 07 juli 2003 @ 12:04:
Ik kwa support juist ZEER goede ervaringen met Dell. Kwa nakomen van verplichtingen op hardware-niveau. Bel ze niet als je een of ander softwareprobleem hebt, maar kwa het naleveren/vervangen van onderdelen vind ik ze juist lekker snel en correct.
Ze komen hun bestelling na, ze leveren nieuwe hardware als het stuk is. Maar stel dat je perongeluk even verkeerd gekeken hebt bij je bestelling of je net 1 dag buiten de garantie valt dan sta je voor een dichte deur en kun je 100x bellen en 100x de belofte krijgen een telefoontje terug te krijgen. Maar deze krijg je dus nevernooit terug.

• jep
  • Laatst online: 29-07 16:55
Hier boven mijn hoofd zoemen 70 1U dellservers dus ik weet wel wat ik daar aan heb. Wat ik bedoel zjin alleen wel echte budget servers, dus echt nog onder de 900. Van die bulk machines met standaard A-merk hardware die ik kan resellen en dergelijke.

Ik heb al p4 2.4GHz's configs in supermicro kasten gezien voor 5/600 euro.

Garantie, support en dergelijke is niet zo heel belangrijk. Op a-merk spullen zit meestal een standaard garantie en dat is voldoende. Voor meer kiest mijn klant maar voor Dell aanbiedingen. Da's een andere afdeling. :)
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 11:54:
ps: ik heb zeer vervelende ervaringen met Dell en ik ken nog wat meer mensen die dat hebben. Dell spul is leuk, niet duur, maar service kun je absoluut niet verwachten tenzij je misschien elke week een nieuwe Dell koopt. Maar als je zo nu en dan een Dell server koopt dan ben je bij Dell gewoon een simpele klant waar ze absoluut geen enkele moeite voor doen of service aan verlenen.
Ik zit hier dus naast 70 dellservers (Powervaults, poweredges, alles) direct bij dell besteld en de support is top. Dat terwijl we nog niet eens een gold contract of iets dergelijks hebben. :)

Als simpele klant van een laptop systeem werd ik ook goed geholpen. Ik weet dus wel wat mijn toekomstige eigen servers worden. :) Maarja, da's mijn ervaring weer. :)

[ Voor 71% gewijzigd door jep op 07-07-2003 12:42 ]

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 18:16

OMX2000

By any means necessary...

Nogal aan de prijzige kant. Ik zou niet weten waarom je ttec zou nemen in plaats van Dell of Compaq?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

OMX2000 schreef op 07 juli 2003 @ 15:15:
[...]

Nogal aan de prijzige kant. Ik zou niet weten waarom je ttec zou nemen in plaats van Dell of Compaq?
Tja, je hebt bij ttec al voor zo'n 1500 euro een 1u xeon 2.4ghz, 512mb, 3ware raid en 2hd's en dat alles met 3 jaar volledige garantie. HD stuk? Bellen en volgende dag heb je nieuwe. Heb je onsite, dan krijg je dezelfde dag nog nieuw spul. Vind IK niet duur voor een stukje kwaliteit (alles a-merk), met perfecte! service en garantie. Bellen (gratis nr) krijg je geen computer maar een persoon aan de lijn, die genoeg clue heeft om je probleem om te lossen of te adviseren. Je word dus niet 60x doorverbonden maar je hebt altijd iemand met clue aan de lijn.

Heb je vragen, problemen, mails beantwoorden ze snel, of ze bellen je op. De hele mentaliteit van ttec staat mij prima aan, niet alleen ttec nederland, maar ttec in het algemeen. Je kunt met je probleem ook net zo goed naar Duitsland mailen, kun je ook binnen no-time antwoord verwachten.

Ik ben vol lof over ttec ja, heb er al heel wat servers gekocht en klanten van mij ook. En elke keer ben ik weer dik tevreden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 16:11 ]

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-08 13:16
Ik ben eigenlijk op zoek naar een lege 1u kast :p Procase is achtelijk duur, zeker voor de matige kwaliteit die ze leveren (lees: elders inkopen)

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
vandijk schreef op 07 July 2003 @ 22:05:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een lege 1u kast :p Procase is achtelijk duur, zeker voor de matige kwaliteit die ze leveren (lees: elders inkopen)
Check dan ff de Chieftec 19" behuizingen (http://www.chieftec.nl). Ze zijn iig redelijk goedkoop, of ze goed en betrouwbaar zijn is een tweede... De gewone cases van Chieftec zijn zeer populair, en terecht... :)

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

Antec heeft ook betaalbare kasten. Duurzaamheid kan ik weinig nog over zeggen, maar ze zien er netjes uit en ze worden in ieder geval compleet geleverd met sliders etc.

• Sn3akz
  • Laatst online: 31-01 20:37
Ehm.. beetje offtopic, maar als ik het woor RaQ in de mond neem kijk je me zeker vies aan? :)

Verwijderd

Sn3akz schreef op 08 July 2003 @ 01:25:
Ehm.. beetje offtopic, maar als ik het woor RaQ in de mond neem kijk je me zeker vies aan? :)
:X :P
Pagina: 1