Als ik mijn pc opstart krijg ik een menu'tje waar ik kan kiezen uit XP en windows 2000. Als ik dan voor XP kies, dan moet ik echt een minuut wachten voordat XP daadwerkelijk wordt opgestart. Dan is t scherm helemaal blank. Weet er iemand hoe dit komt? Verder gebruik ik windows 2000 nooit. Hoe kan ik ervoor zorgen dat er meteen met XP opgestart wordt zodra ik de pc aanzet???
kijk eens bij de system properties, tabblad advanced, en dan de startup en recovery settings.. ik denk dat je daar al een heleboel terug kunt vinden
vanbekkumclan is trots www.losalcoholicos.nl member
Als je bij Systeemeigenschappen zit (rechtermuis op Deze Computer » Eigenschappen) moet je naar Geavanceerd gaan, bij Opstart- en herstelinstellingen op Instellingen drukken en vervolgens op de knop Bewerken.
Nu krijg je Kladblok te zien met bijvoorbeeld dit:
Al betwijfel ik of de minuut wachten totdat de PC gaat booten dan verdwenen is, want ook met een dualboot hoort dat niet namelijk.
Nu krijg je Kladblok te zien met bijvoorbeeld dit:
Je zet de goede OS (dus multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS) achter 'Default=', welke je wilt dat er automatisch wordt opgestart, je kan desnoods de andere OS uit het bestand verwijderen (in dit geval dus multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(0)\WINDOWS="Microsoft Windows 2000") en de timeout op 0 zetten. Dan boot je gewoon gelijk via Windows XP[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(0)\WINDOWS="Microsoft Windows 2000"
Al betwijfel ik of de minuut wachten totdat de PC gaat booten dan verdwenen is, want ook met een dualboot hoort dat niet namelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 07-07-2003 12:14 ]
The devil is in the details.
/fastdetect doet wat anders.MaRc0 schreef op 07 July 2003 @ 11:27:
Je zet /fastdetect achter de OS welke je wilt dat er automatisch wordt opgestart,
de waarde die in default staat onder [boot loader] wordt automatisch opgestart.• /FASTDETECT - Specifying FASTDETECT causes NTDETECT to skip parallel and serial device enumeration for a boot into Win2K, whereas omitting the switch has NTDETECT perform enumeration for a boot into NT 4.0. Win2K setup automatically recognizes dual-boot configurations and sets this switch for BOOT.INI lines that specify a Win2K boot. Windows 2000/XP Only.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Als je Windows 2000 nooit gebruikt, zou ik mooi een format doen en alleen XP er terug op zetten.. Ben je hoogstwaarschijnlijk ook van je probleem af. Sorry voor de dooddoener.
(Grappige topictitel trouwens
)
(Grappige topictitel trouwens
Bloed, zweet & koffie
Met BootVis kun je het opstarten ook versnellen. De programmas die dan geladen worden worden bij elkaar gezet.
Download BootVis
Download BootVis
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Lees de link hier boven eens op je gemak door. Met name:Voordat je je toevlucht zoekt op GoT:
• Lees eerst de handleiding / tutorial / De helpfunctie (veelal F1).
• Bezoek eens de website / het forum van de leverancier.
• Neem eens een kijkje bij search-sites als Google, de GoT-search.
• Logisch nadenken en gewoon proberen.
Het is dus niet de bedoeling dat als je ergens eventjes niet uitkomt of je snel advies wilt, je een berichtje op het forum kwakt en een uurtje later de oplossing komt afhalen. Je wordt geacht zelf initiatief te nemen, en als je er echt niet uitkomt pas de hulp van het forum in te roepen![/quote]
Succes
Lees de link hier boven eens op je gemak door. Met name:Voordat je je toevlucht zoekt op GoT:
• Lees eerst de handleiding / tutorial / De helpfunctie (veelal F1).
• Bezoek eens de website / het forum van de leverancier.
• Neem eens een kijkje bij search-sites als Google, de GoT-search.
• Logisch nadenken en gewoon proberen.
Het is dus niet de bedoeling dat als je ergens eventjes niet uitkomt of je snel advies wilt, je een berichtje op het forum kwakt en een uurtje later de oplossing komt afhalen. Je wordt geacht zelf initiatief te nemen, en als je er echt niet uitkomt pas de hulp van het forum in te roepen![/quote]
Kortom, doe zelf eerst eens wat moeite, zoek zelf eerst naar een oplossing. Geef de volgende keer aan waar je overal hebt gezocht (onderbouwen met URL's, acite's etc..) en waarom dat geen oplossing bood. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je hebt gezocht op GoT want er zijn al vaker dergelijke topic behandeld.Voordat je een topic opent:
• Probeer de search eens.
• Neem de forum-FAQ's eens door.
• Stel je vraag in het juiste subforum.
• Lees de policy / FAQ van het betreffende subforum over de daar geldende huisregels.
Het forum is, in de drie jaar dat het online is, een vergaarbak geworden van veel problemen. De kans is dus groot dat iemand anders jou al voor is geweest met hetzelfde probleem of dat het opgenomen is in een FAQ, maak daar gebruik van. Problemen die via de search of een FAQ-topic opgelost kunnen worden of anderszins niet voldoen aan de policy zullen gesloten worden.
Succes
[ Voor 4% gewijzigd door Han op 07-07-2003 12:35 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()