[Maxtor HD]Vreemde opstart

Pagina: 1
Acties:

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Ik heb al een paar maanden problemen met m'n Maxtor 80GB.
Het begon toen plotseling, terwijl ik normaal aan het werk was, de PC herstartte. In de BIOS was de HD niet meer te zien. Na een tijdje wachten, was ze opnieuw "te bespeuren" en werkte alles opnieuw zonder probleem.

In de maanden die volgden had ik geen tijd om het hele boeltje leeg te maken, maar toch kreeg ik steeds andere, bijkomende problemen:
*Hij blijft hangen op "Verifying DMA pool..."
*Hij toont de HD niet in de BIOS
*Hij toont ze in de BIOS, maar met de naam MAXTOP (ipv MAXTOR dus). Normaal blijft hij dan ook hangen op Verifying DMA Pool.
Telkens moet ik een aantal (soms meer dan 10x) resetten, en dan start hij op zonder probleem, en draait ook zonder enig probleem, meestal meer dan 12uur op een dag. Als ik probeer te herstarten nadat hij al lang aan het werk is, weigert hij ook en geeft een van bovenstaande problemen.

Is deze HD om zeep, of kan het ook liggen aan het moederbord? Ze is gelukkig nog onder garantie, maar toch.
Enig idee/zelfde ervaring?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• Ander
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 18:50
Het zou ook aan je moederbord kunnen liggen, maar de laatste keer dat ik dergelijke problemen had lag mijn Quantum op zijn sterfbed.

Greetz, Ander || Specs

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Ander schreef op 07 July 2003 @ 11:09:
Het zou ook aan je moederbord kunnen liggen, maar de laatste keer dat ik dergelijke problemen had lag mijn Quantum op zijn sterfbed.
Maar zou hij, als hij aan het stuk gaan is, mogelijk nog zoveel maanden (6 ongeveer) blijven werken? Ik bedoel zou dat probleem niet steeds erger en erger worden, en maken dat ook het gewone werk niet meer zou gaan?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Verwijderd

firmware update misschien ?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:38

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

zo te zien heeft je hd problemen met het OPSPINNEN.....dit had ik ook met een 120Gb maxtor.... enkele tijd later werd data ook corrupt...en binnen 2 weken na aankoop kon ik em retouren...wees iig verstandig door alvast je data te backuppen....en check je hd ff met een diagnostische tool zoals POWERMAX, te downloaden op de maxtor site.

Als deze je een errorcode geeft kun je je hd zo omruilen bijd e winkel c.q. fabriek.

suc6

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Bekijk ook je aansluitingen even kritisch.. Soms wil een slechte verbinding van de molexen of de ide-kabels ook vreemdsoortige fouten geven zoals jij beschrijft..

En bekijk ook de OM-FAQ eventjes :)

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ook heel veel problemen mee gehad, bleek aan mijn voeding te liggen, sluit eens een andere voeding aan, maybe helpt het ?

4015Wp west (Dordrecht)

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03 15:40

QkE

In your face Gnagna

Heb je SMART for Harddisks aanstaan. Dit checkt of je HDD nog goed is. Als dit een status:BAD geeft weet je genoeg en zou ik heel snel gaan backuppen...

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Twynn schreef op 07 July 2003 @ 14:24:
Bekijk ook je aansluitingen even kritisch.. Soms wil een slechte verbinding van de molexen of de ide-kabels ook vreemdsoortige fouten geven zoals jij beschrijft..

En bekijk ook de OM-FAQ eventjes :)
Indeed, ik heb ook zoiets met een Plextor brander gehad, gaf gekke naam in Bios. Later bleek 1 pinnetje van ide kabel 'platgebogen' weer recht gebogen en probleem was weg.

Check it out,

Suc6

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Pagina: 1