Probleem met verwijderen ATI drivers

Pagina: 1
Acties:

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-07 11:32
Ik probeer nu m´n catalyst drivers te updaten naar de nieuwe 3.5. Ik heb alleen een probleem als ik mijn oude display drivers in m´n softwarelijst wil verwijderen. Hij zegt dan "Error initializing" en doet dus verder nix!!

Volstaat het om alleen mijn kaart uit de lijst bij systeemeigenschappen --> hardware te verwijderen of moet ik het ook perse via configuratiescherm --> software doen?!!

Iemand?

ps. ik heb dit al eerder gepost in het "ATi Catalyst 3.5 beta / officieel" topic, maar geen reacties....

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Verwijderd

Als je hem in je hardware eruit gooit, dan zal idd je software zeggen dat ie niet kan initialisen, dus als je nieuwe software erop wilt zetten, kan je dat toch gewoon over de oude heen zetten, waarom dan eerst verwijderen
het voldoet idd wel als je je kaart in je hardware verwijdert om hem kwijt te raken, maar niet voor je software, die blijft gewoon staan(gedeeltelijk) met het verwijderen van je kaart

Verwijderd

Ik heb zojuist hetzelfde gezeik gehad. Ik was zo naief om te denken dat je een nieuwe versie gewoon over een oude versie kan installeren. Ik lees zelden tot nooit de 'readme.txt' maar dat heb ik geweten. Waardeloze software van ATI. Voor mij nooit meer een ATI. Dit soort geklooi nooit gehad met NVidia.
Enfin, genoeg gezeurd !!
Eerst de oude drivers uninstallen en daarna de 3.5 installen. Mocht dat niet werken raad ik je aan om een schone installatie te doen van je OS. Misschien dat er nog andere trucs zijn, maar die zijn bij mij niet bekend.

Suc6

PS: Iemand nog geinsteresseerd in een 9700Pro :r ??

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 21:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 10:55:
Ik heb zojuist hetzelfde gezeik gehad.

PS: Iemand nog geinsteresseerd in een 9700Pro ?
JA, het is een heel geemmer, je moet ze deinstaleren in je add/remove software van je control panel.

Het wordt pas helemaal leuk als je een AIW hebt. Je moet ook werklijk het verhaal volgen zoals dat op de site van ati staat, niet rebooten waaneer de installer dat vraagt, maar rebooten zoals dat beschreven staat op de web site.

misschien dat de "omga drivers" dit beter doen.(in de readme statdat je NIET hoeft te uninstallen) Maar het is me niet helemaal duidelijk voor welke videokaart die geoptimaliseerd zijn.

Het is ook onhanding: nu kun je geen rollback van de video driver doen, terwijl dat zo mooi in XP gebakken zit.

PS, als het geen AIW 9700 pro is laat maar zitten. TV opje pc is toch leuk.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Ik gebruik meestal 'Driver Cleaner' http://www.driverheaven.net/cleaner/
Werkt perfect voor het verwijderen van verschillende drivers.