Toon posts:

VPN van speedtouch naar speedtouch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een VPN tunneltje op te zetten naar een MS Win2k Server door een getweaked Alcatel Speedtouch ADSL modem. Ik heb poort 1723 en protocol 47 geopend naar de server die de VPN-request moet opvangen. Als ik vanaf thuis (ook getweakde SpeedTouch met defserver = de vpn client) een verbinding geprobeerd op te zetten blijft het geheel hangen op "Verifying username and password". Ik heb me rot gezocht naar evt extra poorten die gerouteerd moeten worden (waaronder TCP/UDP 500/10000/138/139, en protocollen 49/50) maar ik kom gewoon niet om de authentication heen.
Ik kom wel tot resultaten als ik op de Speedtouch op het kantoor (waar de VPN server staat) defserver = vpn-server instel. Echter wil ik dit liever niet omdat dan de "firewall" werking van de speedtouch niet meer aanwezig is.
Mijn conclusie is dat de speedtouch alleen PPTP-verkeer doorlaat wanneer er een defserver ingesteld staat, of dat ik poorten moet openen waarvan ik nog niet weet welke dat zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het zijn dat ik de firmware van de speedtouch moet upgraden, of mis ik nog een poort?
Alvast bedankt! _/-\o_

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. gaat dit uberhaupt wel lukken :?
Volgens bij ben je nu een stuk of 3 NAT tunnels aan het opbouwen, om daar vervolgens weer een VPN tunnel tussen te vrotten.

Ben bang dat die SpeedtouchHome dingen daar niet goed mee om kunnen gaan.

Move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Het feit dat het werkt als ik defserver = VPN-server aanzet geeft aan dat het "mogelijk" moet zijn. Ik heb overigens ook geprobeerd de VPN op te zetten vanaf een inbelverbinding. Zodat er iig 1 NAT tussen uit is. Werkt niet als defserver=vpn-server niet aan staat. (Tenzij PPTP via een GPRS-inbelverbinding niet werkt, ik had ff niets anders voor handen.)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

is het niet makkelijker op maybee een server naar n router te VPN'nen? of tussen 2 servers. Denkt niet dat dit gaat lukken eerlijk gezegd.

Deze advertentieplaats is te huur!