Toon posts:

database

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nog maar een beginneling en vraag me af wat een database is,hoe je het gebruikt en hoe je er aan komt.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 17:28

samo

yo/wassup

www.whatis.com -> zoeken op database?
google?
moet je even vergelijken met zoiets als een rolodex maar dan niet alleen voor adressen...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:27

Super_ik

haklust!

zie t idd als een digitale kaartenbak

en meestal kun je er nog leuke dingen mee doen
alleen bepaalde kaarten volgens een criterea eruit halen,
of sorteren, op kaarten optellen
en zoek verder ff wa rond :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan ook [google=Relationele database]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
waar kun je dat dan krijgen z'on database,heb ik nodig voor mijn forum:phpbb of zo

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 10:43:
waar kun je dat dan krijgen z'on database,heb ik nodig voor mijn forum:phpbb of zo
Daar heb je mysql voor nodig. Die kan je halen op www.mysql.com

Draai je je eigen server of heb host je die ergens anders :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Je bedoeld waarschijnlijk mysql. Het ligt aan het hostingspakket wat je hebt bij je provider, als je een wat duurder pakket hebt zal dit er wel bij zitten.

edit: damn te laat

[ Voor 7% gewijzigd door djluc op 07-07-2003 10:45 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:10
Whoehahaha

ehhhh voor phpbb (o.i.d.) heb je een MySQL database nodig en deze moet je webhoster voor je regelen. Deze MOET dus bij je webspace zitten (evenals php support) anders krijg je het forum niet aan de praat.

Ohwja, php is een programmeertaal / scriptingtaal voor het internet.

Edit: Ik denk niet dat de topicstarter een eigen webserver heeft draaien als ie niet weet wat een database etc. is.

[ Voor 18% gewijzigd door jongetje op 07-07-2003 10:47 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:10
Oeps... verkeerde knopje (dubbelpost)

[ Voor 95% gewijzigd door jongetje op 07-07-2003 10:47 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:55

Remy

I usually get 100% accuracy

duivelke, aangezien je bij lycos.nl een website hebt, kun je daar gewoon eens kijken naar MySQL links, en dingen als cursus. Dat gaat vele malen sneller en makkelijker, dan hier een topic openen.

Bovendien leer je er veel meer van, dan dat mensen hier links over rdbms en MySQL gaan posten. Het is niet de bedoeling van GoT dat je met een vraag als "wat is een database?" aan komt. Enige basis-kennis en niveau mag toch wel worden verwacht van users hier ;)

LinkedIn
Instagram

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 17:40

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Mocht de topicstarter toch een eigen servertje willen draaien dan raad ik hem aan om FoxServ te gebruiken. Dit pakket bevat Apache/PHP/MySQL en het is ook erg makkelijk te installeren en er zijn veel manuals die je op weg kunnen helpen. :)

http://www.foxserv.net/portal.php

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Zie de bovenstaande dingen genoemd door verchillende mensen, daar moet je er wel mee uitkomen.

Neem voortaan ook eens de documentatie door, zoek eens op Google of WhatIs.com als je niet weet wat iets is, en als je na goed zoeken er nog niet bent uitgekomen, kan je hier op GoT een topic openen.
Maar GoT is niet een "dump hier je vraag want de nerds lossen het wel op" forum, ook hier moet je enige moeite doen. Neem bijvoorbeeld het SA stappenplan en de FAQ forumgedrag door, dan weet je waarom ik deze dicht doe :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.