Toon posts:

DVD writer meer Stroom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het dat een dvd-brander aardig veel stroom vraagt van je pc?
Het gaat om een Amd Atlon Xp 2200+ systeem met twee harddisks een tvkaartje en een videokaart en een Abit NF7 Moederbord. Het hele handeltje zit aangesloten op een 300 Watt ATX voeding.
Moet ik een zwaarde voeding aanschaffen als ik een DVD-brander wil gaan gebruiken?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kijk eens naar de specs van je dvd-brander, daar staat precies op hoeveel die trekt op de diverse spannings-voltages.
Tel al je devices zo bij elkaar op, en kijk of je voeding daadwerkelijk het gevraagde amperage van je devices kan leveren.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de brander nog niet, maar er zijn personen in mijn omgeving die beweren dat het NET zou gaan en dat bij een spanningspiek dan de voeding het gaat begeven. Deze personen werken toevallig in een computerzaak en raden daarom ook toevallig aan een 450 Watt voeding aan te schaffen :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:25
Wat voor DVD-writer heb je/wil je gaan aanschaffen? Naar mijn idee werk dat systeem van jou gewoon goed op die 300watt, je zou ook eens in Welke voeding heb ik nodig? kunnen kijken.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ligt er aan wat jij allemaal in je kast hebben hangen, en wat je omgeving in de kast heeft hangen.

Ik heb 3 hdd's, DVD-rom, CD-RW & DVD-rw drive op een 300 watt hangen, nergens geen last van hiero. Kwaliteit van je voeding zegt ook veel. Een voeding van 300 Watt is niet het zelfde als een andere voeding van 300 Watt. De ene leverd veel meer Ampere op de 12 & 5 volt dan van een ander merk.

Op de voeding staan de waardes die deze maximaal kunnen leveren. Kijk naar je devices hoeveel ze trekken, zoek de specs van die fikker er even bij, en reken het uit of deze vervangen moet worden.
Ik zou wel zorgen, dat je wat overkill Amperage hebt. Anders kan je binnenkort weer een nieuwe kopen als je gaat upgraden.

[NoFI]
Een verkoper wilt altijd verkopen, en een voeding + dvd-fikker leverd meer op dan alleen een dvd-fikker :)
[/NoFI]

Ey!! Macarena \o/

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-03 22:52
Ik heb ff wat voor je opgezocht over het stroom van een dvd writer:
code:
1
2
3
4
[b]Pioneer DVR-A06[/b]
Power Requirement:  +5 V 1.10A Max
                    +12 V 1.65A Max 
Power Consumption: 25.3Watts Max

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Verbruikt dus wel wat meer dan een normale brander

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
Aan de han van het "welke voeding heb ik nodig" topic stel ik het volgende extreeme gevallen lijstje op:
2200+ :: 68
mobo :: 25
hd's :: 60
video :: 30
dvd-burn :: 25
4x usb :: 20
Overig :: 25
--------------------
totaal: 253

Ik mag er dus eigenlijk wel vanuit gaan dat ik het red denk ik.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Dat hangt van de kwaliteit van je voeding af :)

Dan zeggen ze bv dat ze 300 zijn maar leveren uiteindelijk maar 200 ofzow, dus wat is het merk?

Verwijderd

Lennieboy83 schreef op 07 July 2003 @ 11:29:
Dat hangt van de kwaliteit van je voeding af :)

Dan zeggen ze bv dat ze 300 zijn maar leveren uiteindelijk maar 200 ofzow, dus wat is het merk?
nee, als der staat dat het 300watt voeding is, dan levert het ook echt 300watt, maar het belangrijkste verschil tussen merkloze en a-merkvoedingen is voornamelijk het stabiliteit, nomerkvoedingen geven "vaak" geen stabiele voltages, afwijkingen kunnen bijv >10% zijn.
Pagina: 1