Toon posts:

DreamWeaver sloopt mijn HTML code *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voordat er wijze mensen met slotjes in hun hand komen, Bosmonster tiepjes dus:
Ja, ik heb de settings bekeken, ja, F1 is aangeraakt, nee, WG lijkt me meer geschikt omdat daar meer dw gebruiker zitten...
ja, ik ben het totaal oneens met het moderatie gemeuk hier

Toch maar de vraag dan:

Ik ben een page mbv DreamWeaver MX aanhet maken. Nu heeft DreamWeaver oppeens het idee gekregen om aan mijn code te gaan zitten. Wel zo dat mijn framesets niet meer werken. hij gaat van dit:

code:
1
<frame src="leftFrame.htm" name="leftFrame" scrolling="NO" noresize>

naar
code:
1
<frame src="\leftFrame.htm" name="leftFrame" scrolling="NO" noresize>

Waarom doet ie dat, en hoe zet ik dat uit? Hierdoor werkt de hele meuk nl niet meer..

Verwijderd

offtopic:
Goede vraag, zou ik ook wel willen weten...

Verwijderd

Verander je dat toch handmatig?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 17:28

samo

yo/wassup

volgens mij heeft het iets met je project instellingen te maken, welke daar je root map is... probeer deze eens aan te passen tot "rootmap/" i.p.v. "rootmap" indien mogelijk...

(gokje hoor)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• JQR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 14:07

JQR

samo-arne schreef op 07 July 2003 @ 09:44:
volgens mij heeft het iets met je project instellingen te maken, welke daar je root map is... probeer deze eens aan te passen tot "rootmap/" i.p.v. "rootmap" indien mogelijk...

(gokje hoor)
internet urls zijn meestal met een /
code:
1
<frame src="/leftFrame.htm" name="leftFrame" scrolling="NO" noresize>

was dan logischer geweest...

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
samo-arne schreef op 07 July 2003 @ 09:44:

(gokje hoor)
Dat lijkt me de meest waarschijnlijke optie. DW verandert alleen code als je site setttings veranderen.

edit: wat doet ie eigenlijk als je in je properties window van je frame bij source naar de juiste file point (dus niet handmatig invullen, maar ff muizen enzo)?

[ Voor 20% gewijzigd door MrEdge_ op 07-07-2003 09:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
JQR schreef op 07 July 2003 @ 09:46:
[...]

code:
1

Ja, oke, dat maakt ie er ook van (ik haal slashes en backslashes altijd door elkaar).

Maar bij m'n site settings eindigt alles op een / (of \).

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

JQR schreef op 07 juli 2003 @ 09:46:
[...]

code:
1

Tenzij die alles lokaal draait of zijn root lokaal heeft staan.

• samo

samo

yo/wassup

niet als het een verwijzing is naar een file i.p.v. (ja een lievelingswoordje) een URL...
aangezien windows files not met een \ zijn...
voila, weet je ook nog of dreamweaver linkt op file basis of url...
(als je trouwens een pagina aanmaakt zonder een project, krijg je een melding dat er verwezen wordt naar de absolute locatie, dus: file://blah...)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:23

momania

iPhone 30! Bam!

Je moet dan zoals eerder gezegd de prefix settings van je site instellen.
Nu denkt DW, dat bv www.jouwsite.nl altijd de root is, maar misschien is die t in jouw geval nog met een directory er tussen : www.jouwsite.nl/subdir
Als je dat aangeeft bij de site settings, dan plakt hij er steeds /subdir voor ipv alleen maar / en dan moet het goed gaan.

Je code valt of staat in dit geval dus bij de instellingen van je site binnen DW. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
samo-arne schreef op 07 July 2003 @ 09:49:
niet als het een verwijzing is naar een file i.p.v. (ja een lievelingswoordje) een URL...
aangezien windows files not met een \ zijn...
voila, weet je ook nog of dreamweaver linkt op file basis of url...
(als je trouwens een pagina aanmaakt zonder een project, krijg je een melding dat er verwezen wordt naar de absolute locatie, dus: file://blah...)
Daar zit het volgens mij idd in. Ik gebruik altijd op file basis(alle verwijzingen zijn dus relatief vanaf de site-root). Zover ik me kan herinneren is dit gekomen nadat ik een plaatje ingevoegd heb, en daarin opnieuw heb aangegeven was dw als basis
moet gebruiken het plaatje te vinden.

• samo

samo

yo/wassup

Hey, mocht je het vinden, post je dan effe of/dat het werkt, welke instelling je hebt aangepast en waar je die vind? Dan weet ik dat alvast voor de volgende keer (het was maar een grof gokje van mij en ik ben wel benieuwd of het werkt of niet)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Titel ietwat aangepast, niet iedereen kent de afkorting DW namelijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, nog geen antwoord datme echt verder helpt.

Mijn instellingen:
Local info:
local root foler: c:\homepage\
default images folder: c:\homepage\images\
HTTP adres: http://www.mijnsite.nl/

Remote info:
Access: none

Testing server: None

Cloaking enabled

Site map layout:

Homepage: C:\homepage\index.htm

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Of het wel of niet werkt wanneer je de boel test terwijl het nog lokaal op je pc staat dat durf ik niet te zeggen (maar gezien je vraag denk ik dus van niet :P ).

maar die / er voor wil dus zeggen dat die /leftframe.htm direct achter http://www.mijnsite.nl hoort te komen staan.

Waarom dreamweaver die er achter zet voor jou dat durf ik niet te zeggen.. dat moet toch iets in je instellingen zijn.

Maar zoals het nu staat.... als je de boel upload dan moet het dus wel gewoon werken....

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 12:43

TaZz

Nostalgist

Bij de preferences van Dreamweaver zit ook ergens een optie die "HTML Rewriting" of iets dergelijks heet. Als je daar alles uitgeschakeld dan gaat Dreamweaver niet meet je code herschrijven.

Verwijderd

Topicstarter
possamai schreef op 07 July 2003 @ 16:10:
Of het wel of niet werkt wanneer je de boel test terwijl het nog lokaal op je pc staat dat durf ik niet te zeggen (maar gezien je vraag denk ik dus van niet :P ).

maar die / er voor wil dus zeggen dat die /leftframe.htm direct achter http://www.mijnsite.nl hoort te komen staan.

Waarom dreamweaver die er achter zet voor jou dat durf ik niet te zeggen.. dat moet toch iets in je instellingen zijn.

Maar zoals het nu staat.... als je de boel upload dan moet het dus wel gewoon werken....
Ja, nee.. dan zou het nog niet werken. Nu staat er www.mijnsite.nl/. Voor de frames zet hij ook nog een /, dus zou het www.mijnsite.nl//leftframe worden..

• samo

samo

yo/wassup

ik zit nu op werk en ben gisteren vergeten te kijken.

Is er in dreamweaver misschien een mogelijkheid om aan te geven of een link relationeel of absoluut is? Als de link relationeel is dan zou gebruikt moeten worden:
"file.ext"
en indien absoluut:
"http://www.domain.cty/file.ext" of "/file.ext"...
misschien kan je kijken of er zo een instelling is...
suc6

Pagina: 1