beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond
Verwijderd
Is helaas niet mogelijk, op het moment dat je de 2 HD's op een andere controller aansluit worden ze weer gezien als 2 losse HD's en niet als een RAID-array
nee ze zitten al allemaal op die raid controller maar dan gewoon zonder array dus normaal gewoon ik heb namelijk niets ingesteld op die kaart maar in windows (dus met software raid) ziet hij gewoon 4 hd`s als een hd
dus ze zitten al op de kaart maar ik wil gewoon dat hij hardware matig geraid wordt
dus ze zitten al op de kaart maar ik wil gewoon dat hij hardware matig geraid wordt
Verwijderd
Nee dus, want je kaart moet in dit geval een array aanmaken(=data weg)
Qua snelheid zul je er overigens niet op vooruit gaan, aangezien zo'n Q-Tec ook een softwarematige oplossing is(via BIOS)
Qua snelheid zul je er overigens niet op vooruit gaan, aangezien zo'n Q-Tec ook een softwarematige oplossing is(via BIOS)
ja maar ben ik er wel op vooruit gegaan dan als ik ze eerst op een promise ultra 66 had en nu dus op een 133 ?
Verwijderd
Zet eerst je data op een 5de schijf (4-->1 van 80 Gb?)
Dan raid opnieuw hardwarematig instellen..
Is da wa?
Dan raid opnieuw hardwarematig instellen..
Is da wa?
is 4 x 80 gig schijven 320 gig backup je niet zo
(306,75 om precies te zijn)
dus dat wordt dan maar gewoon zo laten denk ik
jammer ach ja die ata 133 zorgt in iedergeval dat hij sneller is
)
(306,75 om precies te zijn)
dus dat wordt dan maar gewoon zo laten denk ik
Dat zal je tegenvallen (alleen de bursts vanuit het diskcache zullen wat sneller verlopen maar de impact daarvan op de performance is verwaarloosbaar klein gezien de beperkte omvang van dit cache).redpen schreef op 07 July 2003 @ 16:19:
dus dat wordt dan maar gewoon zo laten denk ikjammer ach ja die ata 133 zorgt in iedergeval dat hij sneller is
)
Hoe heb je de disken overigens aangesloten, met z'n tweeën op één ATA kabel of elke disk een eigen kabel (en dus eigen IDE poort). Omdat je een RAID0 array hebt is dat zéér van belang voor de performance! (een vier disks stripe verdeeld over twee IDE poorten is waanzin, het is dan eigenlijk geen donder sneller dan met twee disken). Je zou je nieuwe controller kunnen gebruiken om dit te bewerkstelligen (je hebt er een stel IDE poorten bij gekregen
Wat je back-up betreft, ik zou het met vier IDE disken in een stripe toch eens overwegen
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
ja laat ik het zo zeggen mijn server is meestal alleen voor lan party`s en opslag het enigste wat erop staat zijn spellen films en muziek
die kan ik allemaal missen als kiespijn mocht het misgaan
maar als ik dus mijn hd`s ooit allemaal leeg heb en formateer kan ik dan gewoon die raid kaart mijn hds` als raid 0 + 1 laten gaan ? en zijn ze dan wel sneller ?
ik heb die 4 hd`s nu op een raid kaartje (2 kanalen per kanaal 2 ) en zoals het nu loopt loopt het goed
het betreft trouwens de volgende specs
2 x intel p3 500 mhz
786 mb ram
2 x 9 gig scsi (boot en games)
1 x 60 ata 33 (op het moederbord ) voor downloads
4 x 80 ata 100 of 133 weet niet meer
( voor raid / data opslag )
is mirroring 0+1 dan sneller als alleen 0 ?
die kan ik allemaal missen als kiespijn mocht het misgaan
maar als ik dus mijn hd`s ooit allemaal leeg heb en formateer kan ik dan gewoon die raid kaart mijn hds` als raid 0 + 1 laten gaan ? en zijn ze dan wel sneller ?
ik heb die 4 hd`s nu op een raid kaartje (2 kanalen per kanaal 2 ) en zoals het nu loopt loopt het goed
het betreft trouwens de volgende specs
2 x intel p3 500 mhz
786 mb ram
2 x 9 gig scsi (boot en games)
1 x 60 ata 33 (op het moederbord ) voor downloads
4 x 80 ata 100 of 133 weet niet meer
Nee 0+1 is aanzienlijk langzamer. Echter het geheel is natuurlijk wel wat veiliger.redpen schreef op 08 July 2003 @ 15:48:
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Pagina: 1