Het grote "Logitech Muizen" topic

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-08 21:24
Sinds windowsXP uitkwam zon 2 jaar terug is er met de logitech muizen serie altijd wel een probleem geweest. Een knop die niet werkte, de scrolwiel deed het niet goed, of de muisspeed werd te absurd voor woorden.

Na zon 1000 topic over elke mousewaren en iedere muis leek het me mischien wel fijn om eens een groot topic te maken met alle oplossing en problemen bij elkaar.
Natuurlijk moet ik hier wel het één en ander aan informatie voor hebben. Mijn idee is om een opsomming te maken van de mouseware en de problemen per editie, en tevens de oplossingen ervan. Ik hoop dat hier enige interesse in is zodat dit topic voortaan een oplossing vormt voor bijna alle problemen.

Ik zal zelf beginnen met 3 mouseware waar ik zo snel even de problemen van kan herinneren.

9.74
De 3e muisknop, ook wel de middelste, is niet in te stellen als "Middlemouse" zodat hij in games werkt.
De mogelijke oplossing is het binden van een key als backspace aan deze knop. Bijkomend probleem bij sommige games (Unreal tournament) is een knop vertraging van 1 seconde

9.75
Het scrollwieltje werkt niet in games
oplossing komt eraan, ff topics doorlezen

9.76
Alles werkt hoewel de mousespeed in games aanzienlijk hoog ligt
geen oplossing voor handen, iemand?

Voor zover ik weet is tot nu toe mouseware 9.75 met de oplossing voor het scrollwieltje de beste keuze voor gamers. Aangezien dan de 1e 2 knoppen werken en het is mogelijk om de 3e knop als "middlemouse" te binden

Ik hoop dat men mij wil helpen met het maken van een strak topic met alle oplossingen voor problemen enzo. En dan het liefst dus oplossingen met betrekking tot mouseware. Dus niet dat je intelli mouse drivers moet draaien van microsoft. :)

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Het "Het grote "Logitech Muizen" topic" voor XP of ook voor andere besturingssystemen?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:06

Exirion

Gadgetfetisjist

ErAdiCToR schreef op 07 juli 2003 @ 09:23:
Na zon 1000 topic over elke mousewaren en iedere muis leek het me mischien wel fijn om eens een groot topic te maken met alle oplossing en problemen bij elkaar.
En uiteraard heb je dit eerst met een moderator overlegd?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Eh? Ik heb een Logitech muis, maar nooit problemen gehad met binden of zo... Ik heb voor deze muis al 3 Microsoft muizen gehad, die het allemaal na een maand of 3 begaven, deze Logitech doe ik nu al meer dan een jaar mee :7

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 09:50 ]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 21:51

bonzz.netninja

Niente baffi

mm klinkt wel goed. Alhoewel ik sinds ik sp1 heb geen problemen meer heb met mijn wireless muisje.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Geen problemen hier met Logitech muizen @ een jaar of 8 :)

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-08 21:24
Voor alle besturingssystemen jah, en nee exirion, ik heb het niet overlegd met een moderator. Fijn dat je me daar zo lekker cynisch aan herinnert is toch wel fijn. Verder is alles goed.

'K heb zelf altijd het idee gehad dat veel mensen problemen hadden met de muizen getuige vrij veel reacties op diverse topics over de mouseware en dergelijke.

• lxs
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-12-2025

lxs

Ik heb dan een mx500 onder xp sp1 , geen problemen mee.
ook nooit gehad :?
op mijn andere pc heb ik dan een ms intelli xplorer 3.0 , ook supermuisje geen problemen mee ( win2000 sp4 )

Verwijderd

Ik heb steeds dat tijdens het gamen ineens mijn muisknopjes (die bij de duim en de middlemouse knop) niet meer werken. En aangezien die knopjes nogal noodzakelijk zijn is dat echt lastig. Ik heb Mousware 9.76 en ook dat Advanced progje van Logitech, maar werkt niet. Ik moet dan tijdens het gamen naar desktop en dan MouseWare openen en ff iets veranderen en terugzetten en dan Toepassen en dna doet hij het weer.

Is daar nu nog steeds geen oplossing voor? Ik heb dit al sinds het begin...

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-08 07:46
Logitech muisjes zijn gewoon erg goed, nooit problemen mee gehad, tenzij ik ze zelf veroorzaakte.

Ze zijn misschien wel een beetje aan de prijzige kant, maar je krijgt er weel een hele goeie muis voor terug :P

[ Voor 71% gewijzigd door RonaldMade op 07-07-2003 12:39 ]

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 22:37
Ik heb al een paar jaar een Marble FX trackball, perfect ding, maar als ik de drivers installeer, gaat het met de snelheid instellingen helemaal mis. Ik hou het dus bij de xp-drivers.

Verwijderd

Waarom dit topic ? , de muizen van logitech kei goed !
Doen het altijd , 1 woord perfect :) !

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Om muiswieltje in games te laten werken moet je dat onderste bij buttons ff aanvinken en dan ook op current window en hij werkt weer prima hier.

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

ik heb ook nog nooit problemen gehad met die logitec muisjes...heb altijd logitec...
nu ook een optical ifeel mouse..werkt geweldig...! en ik snap niet dat sommige mensen een probleem maken van die versnelling van je muis, die je krijgt als je mouseware installeerd..dat is toch gewoon in te stellen? je zet em gewoon op versnelling laag en dan met dat schuifbalkje iets terug...dan kan je gewoon dezelfde snelheid instellen die je had toch? 8)7

maar goed, logitec rulez....echt de max!

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Ik installeer nooit mouseware, mijn muis werkt dan perfect en doet precies wat ie moet doen. Ik snap niet waarom iedereen altijd zo graag mouseware wilt :?

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:07
ik heb ook die mouseware nooit geinstalleerd, werkt bij mij standaard al perfect en kan alle knopjes binden in games.

Ik heb btw gehoord dat je ook Microsoft Intellimouse software kon gebruiken voor je logitechmuisje, en dat dit 10x beter werkte

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

ErAdiCToR schreef op 07 July 2003 @ 09:23:
9.76
Alles werkt hoewel de mousespeed in games aanzienlijk hoog ligt
geen oplossing voor handen, iemand?

Oplossing: Gebruik de MouseWare Advanced Settings van Logitech. Hiermee kun je instellen dat eventuele acceleratie in games wordt uitgeschakeld. Moet de oplossing zijn imo.
Logitech en problemen? Ik gebruik al jaren Logitech en heb eigenlijk maar 1x iets heel vervelends meegemaakt met ze, namelijk dat mijn vorige MX700 is doorgefikt (de muis was bloedheet toen ik heb van de lader afhaalde en de batterijen net zo, plus dat ze aan het lekken waren). Tja, dat was even vervelend, maar ik ben ermee terug gegaan en heb direct een nieuwe mee gekregen (Paradigit heeft goede service :*)).

Profile

Verwijderd

Inderdaad als je mouseware niet installeerd heb je ook bijna geen problemen; voordat ik mouseware geinstalleerd had deed de scroll het goed. Nu (in games) slaat de scroll er telkens eentje over (wapens wisselen). Hoewel in de eigenschappen van de muis staat: scrollformaat: 1 regel

Verwijderd

Ik gebruik zelf ook Logitech, al jaren, en om eerlijk te zijn heb ik er nooit problemen mee gehad. Ook niet onder XP.
Ik heb een keer een kleine issue gehad tijdens het spelen van een game, ik kon mijn "extra" buttons niet binden, maar na installatie van de mouseware ging dat goed. Inmiddels is de game verhuisd naar het archief en heb ik mijn mouseware verwijderd, alles werkt verder prima.
Wel een keer problemen gehad bij het scrollen, dit stoorde op mijn SB live. Heb toen een Audigy gekocht, probleem opgelost(was toch aan vervanging toe). MAar ik weet niet of dit nou aan mijn muis, wintendo of SB lag.

Conclusie: Prima muisjes!

Verwijderd

Ik heb een Mouseman optical, zeer fijne muis. Alleen ik heb er een kvm switch tussenhangen. Bij schakelen naar andere pc doen het scrollwieltje en de thumbbutton het niet meer. Pas als je de ps2 connector uit kvm trekt en er weer terug in stopt werkt alles weer.

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik kan hierover mee praten, we hebben hiero 5 PC's @ TGW HeadQuarters (vaste LAN Org/Clan Gaming/Chill ruimte), 4 ervan hebben de Logitech Cordless MouseMan en 1 ervan heeft de Logitech MouseMan Optical.

In-game is het vaak zeer frustrerend als de wiel weer es niet werkt :( Of heel vaak: de duimknop :(

Waar ik nu zelf nog meer van baal is de mousespeed met de Logitech MouseMan Optical in Windows (met de nieuwste drivers) :( In het ene venster issie zo snel als de tering, terwijl ik in een ander venster vreselijk traag is :?

[ Voor 5% gewijzigd door pSycho-Y2K op 07-07-2003 13:09 ]

Verwijderd

Oh ja...hehe de snelheid ook ja. Die wil ook nog wel eens ineens ranzig snel gaan wanneer je omschakelt met een kvm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
pSycho_Y2K schreef op 07 July 2003 @ 13:08:
Waar ik nu zelf nog meer van baal is de mousespeed met de Logitech MouseMan Optical in Windows (met de nieuwste drivers) :( In het ene venster issie zo snel als de tering, terwijl ik in een ander venster vreselijk traag is :?
Dit probleem heb ik ook, dan lijkt het alsof die in een keer de drivers niet gebruikt, want dan is de duimknop weer als back knop en het wieltje is geen verkenner meer bij mij (zo zijn mijn instellingen)

Ik heb ook de nieuwste software en erg wazig |:(

Ik heb de mouseman wheel optical (die blauwe)

I intend to live forever - so far, so good.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 09:52:
Geen problemen hier met Logitech muizen @ een jaar of 8 :)
Same here :)
Met de nieuwste drivers voor OSX werken alle knoppies van de MX-500 zelfs op Apple OSX.

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 00:10
Logitech software gebruik ik niet meer. Rotzooi. Altijd problemen in XP als er meerdere users willen inloggen. Standaard werkt alles wel goed, alleen kun je dan je buttons niet veranderen.
Sterker nog, ik hoef nooit meer logitech producten, aangezien ze er niks aan willen doen.
Ze zijn niet multi-threading, aldus logitech zelf.
Sorry voor mijn frustraties :)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:38

LopeZ

Too much is never enough

Exirion schreef op 07 July 2003 @ 09:32:
[...]

En uiteraard heb je dit eerst met een moderator overlegd?
Nope, gaat ook meer over software dan hardware.
Hardware matig is er niets mis met hun muizen, mouseware moet je gewoon niet installen simpel.

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
LopeZ schreef op 07 July 2003 @ 17:15:
[...]

Nope, gaat ook meer over software dan hardware.
Hardware matig is er niets mis met hun muizen, mouseware moet je gewoon niet installen simpel.
Kwou dat het zo simpel was 8)7 8)7 (ja, dit heb ik al -tig keer geprobeerd)
Enig idee hoe ik dan die duimknop en wiel kan laten werken tergelijkertijd? :z

Verwijderd

Ik vind het nog steeds kut, zit je lekker te gamen en dan ineens doet je duim en middel knopje het niet, en aangezien ik daar de use en reload op heb zitten is dat vrij lastig.

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
ik ben het met de meeste wel eens
heb al jaren een logitech muis en werkt altijd perfect
sinds kort heb een MX 500 met de logitech mouseware geinstalleerd
bijna alle acceleratie op max en werkt perfect reageerd goed snel in games en in windows ook
logitech maakt voor mij de beste muizen :)

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Ik gebruik ook al jaren Logitechs, sterker nog ik heb nog nooit een ander merk gehad sinds m'n 486 ;)

Ik gebruik altijd Mouseware, nu 9.76 en MX500, en alles werkt gewoon prima. Dus ook m'n scroll en side buttons in games zoals BF9142 of UT2003. Snap niet dat hier een speciaal topic voor nodig is :)

[ Voor 7% gewijzigd door Redje op 07-07-2003 18:52 ]

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
heb hier een trackball wheel,
ik vind de mouseware echt geweldig in games (je aimt veel makkelijker, het lijkt net of je met je standard microsoft drivers op sommige 'pixels' niet kan komen)
maar goed ik heb al 9maanden zonder mouseware gedraait omdat het scrollknopje niet werkt :'(

Verwijderd

Wat een waardeloos topic is dit, mensen zijn hier gewoon Logitech de hemel in aan het prijzen en er wordt absoluut niets met problemen gedaan. Ik heb al 3 mensen gezien met problemen waaronder ik, maar iedereen gaat doodleuk verder met Logitech de hemel in te prijzen. Dan heeft dit toch geen zin? Maar dan een topic met 'Prijs Logitech de Hemel in' ofzo...

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:38

LopeZ

Too much is never enough

Ik zou toch zweren dat ik deze had dicht gedaan :?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.