[Outlook 2002] Bevestiging versturen mail uit ander prog.

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 16:00

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Wij gebruiken hier, nu nog in een testfase, Outlook 2002 op een Windows 2000 Prof. workstation.
Alle applicaties zijn in het Engels en daarbij een HDS systeem (HelpDesk Systeem) waarin wij alle storingen zetten die de gebruikers uit het gebouw bij automatisering neerleggen.
Als je in dit systeem een call aanmaakt dan kun je de aanmelder (gebruiker) op de hoogte houden van de voortgang en dat doe je dmv. een button "bericht versturen".
Het HDS systeem gebruik dan Outlook 2002 om een bericht te genereren.
Nu komt mijn vraag;

Outlook98 verstuurde dat bericht gewoon maar Outlook 2002 open een schermpje waarin je de melding krijg dat "a program is trying to automaticly send an message bladibladiba" en dan heb je na 10 seconde de mogelijkheid om Yes of No te kiezen.
Hier wil ik dus vanaf maar kan in TechNet of in de Outlook Help niets vinden hierover om dit uit te zetten.
Zal een security feature of bug ;) zijn maar is erg lastig als je zo'n 100 calls op een dag krijgt
Heeft iemand misschien een idee?
Denk dat dit via de registry gedaan zal moeten worden maar 1-2-3 geen idee waar.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:23

momania

iPhone 30! Bam!

Als het goed is wordt daar in de eventviewer een security/application log van aangemaakt. Die moet je even opzoeken en met die info op technet zoeken.
Ik denk dat je dan een stuk verder komt.

Ik neem aan dat dit iig wel met een reg setting te over-rulen is.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25

Kappie

Tell me your secrets...

Dit is de nieuwe antivirus strategie van Microsoft naar aanleiding van het aloude I-LOVE-YOU virus. Als het goed is kunnen jullie ook bepaalde bestanden niet meer ontvangen en openen vanuit outlook (.vbs, .exe, .mdb etc.).

Voor het laatste zijn er zat progs in omloop die dat omzeilen. Er is zelfs een registry die dat kan. Voor eerste heb ik nog niets kunnen vinden. Hetzelfde trouwens voor het probleem als via een 3rd party program de contactpersonen wil benaderen. Dan moet je ook explicit toestemming geven.

Ik (en vele virusschrijvers verwacht ik ;) ) hou me aanbevolen als het kan met een simpele registry key. Anders is het simpel pech of toch maar weer terug naar die good old Outlook 98

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:23

momania

iPhone 30! Bam!

Ongeveer het zelfde probleem:
[rml]momania in "[ Outlook XP] Programma toegang geven tot"[/rml]
Er wordt een oplossing gegeven voor aanpassingen, maar dan alleen in een situatie waarbij de clients aan een exchange server hangen, of dat in jouw geval ook zo is weet ik niet.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08-09 17:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik heb hier ook heel veel over gezocht / gelezen. Het kan echt alleen in combinatie met Exchange Server.

Ik ben nnu bezig met een klein command-line mail programma om het mailtje te versturen ipv Outlook.

Echt baggerwerk van Microsoft, die beveiliging van Outlook.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

i.d.d. kan alleen op de Exchange server ingesteld worden.

Hier heb je een link naar het knowledge base artikel waar in staat hoe je dit kan inregelen. Als je de laatste Exchange 2000 ServicePack gebruikt, dan kan ik je aanbevelen om het e.e.a. eerst te gaan testen op een testomgeving, omdat de laatste SP voor problemen kan zorgen met deze oplossing, maar dit is site afhankelijk.

Zowieso is bij een dusdanige ingrijpende wijziging (zoals deze) aan te raden om eerst te testen.

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;290499

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Pagina: 1