Toon posts:

DiVX/XViD naar DVD probleem met VBR MP3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet af en toe een kinderfilm over naar DVD voor mijn oomzegsters maar ik loop nu op tegen VBR MP3 geluid dat niet wordt geaccepteerd als ik wil coderen met TMPGEnc of CCE of welke tool dan ook
Als ik het door VirtualDub heenhaal, dan ontstaat er een groot verschil tussen audio en video, ak meteen aan het begin
Bij het afspelen is er geen probleem
Nandub accepteerd het bestand zonder te klagen over VBR maar kan het nog steeds niet goed doorzetten mbv de frameserver

Weet iemand een oplossing want ik zie steeds meer movies met VBR geluid

Oh draai Win XP met SP1 maar ben nu de Lamecodec kwijt, en als ik die installeer heb ik problemen met de Lameacm.acm (virtualdub crashed zodra je compressie van de audio wil instellen)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 10:32 ]

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Je zou met Nandub de audiostream apart kunnen saven naar wav, vervolgens de AVI opnieuw saven zonder audio. Dan open je de nieuwe avi, zet je de wav-track er onder, en die gebruik je voor je frameserver ! Werkt dat niet ? t Is maar n idee hoor, heb het zelf niet geprobeerd :)

Mother, will they like this song?

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:22
TheLunatic zit in de goede richting maar wat je het beste kunt doen is inderdaad de audio als wav eruit halen (full processing mode, no compression) en deze vervolgens als aparte bron gebruiken bij Tmpgenc. De frameserver gebruik dan dus voor het videobeeld, de audio komt van de wav.

Verwijderd

Topicstarter
Toevallig was ik dus hier al mee bezig om te proberen, ik hem de stream als wav opgeslagen maar raar maar waar het is gewoon nog MP3, het het wel via streamlist gedaan
In het verleden had ik het ook als Wav gesaved met VirtualDub maar daar ontstond een gigantische lag

Vraag me eigenlijk af wat de rippers er mee willen bereiken zoveel win je er nou ook weer niet mee op het geheel door VBR audio te gebruiken ipv CB

Als niets werkt ga ik Mediastudio of premiere maar proberen kijken of ik daar de audio geljk kan trekken

Man wat een hoop werk voor mijn familie

Bij mijn Pa is het problem dat ik DVDs wil maken met ondertitels schakelbaar, maar om dat goed te krijgen is al net zo'n crime

in iedergeval bedankt voor de reactie

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 10:19:
Vraag me eigenlijk af wat de rippers er mee willen bereiken zoveel win je er nou ook weer niet mee op het geheel door VBR audio te gebruiken ipv CB
In films zeer zeker wel. Daar heb je regelmatig momenten van stilte, welke op 32kbps gewoon goed genoeg klinken. Op de momenten waar je dan veel actie (equals veel geluid) hebt, kun je overgaan naar bijvoorbeeld 320kbps encoding, waardoor je geluid beter overkomt. VBR heeft wel degelijk voordelen.

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Topicstarter
zeg niet dat het geen winst geeft maar relatief tov het videogedeelte is het beperkt
EN, en dit is mijn grootste bezwaar problemen bij het transcoden

Maar ja dat ben ik, zo kan ik ook moeilijk begrijpen waarom ifoedit geen srt subs accepteerd, gezien het subripformaat het meest voorkomend is

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:22
Dat saven als wav duurt wel eventjes ja, ik geloof bij mij een minuutje of 10 per cd. Als je het in virtualdub probeert met full processing mode, no compression, moet het volgens mij toch echt lukken hoor. Je kunt het eventueel natuurlijk ook nog met nandub proberen . Ik geloof dat er zelfs een special vdub-mod is voor vbr geluid.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
ook al geprobeerd maar ik ga vanavond de 2 gecreerde files nog eens proberen te authoren naar DVD, kijken of ik dan gesynced geluid krijg

Verwijderd

Topicstarter
Was dus ook niet gesynced, de divx in Ulead mediastudio converteren geeft een vreemd geluid

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-02 01:17

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

In VirtualDub kies ik File -> Save WAV. De .wav die je dan krijgt is wel nog steeds een VBR MP3 maar die zet ik dan om naar een echte .wav met Winamp's Disk Writer plugin.

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

Verwijderd

er is volgens mij een aparte versie van virtualdub die speciaal voor VBR is

Verwijderd

Topicstarter
Problem solved, ik moest alleen eerst audio op full processing mode zetten, geen compressie kiezen en dan files, save wav
Toen in Ulead MediaStudio gezet en een MPEG2 file er van gemaakt dit liep gesynced, als ik de zelfde wav met bhv Ifoedit author, dan loopt het geluid alsnog asynchroon

Methode duurt wel 4 a 5 uur voor een 1,5 uur durende film op een TB 1333

Allemaal bedankt voor het meedenken
Pagina: 1