Ik ben in het gelukkige bezit van een mylex accelraid 150. Nu heb ik dan eindelijk 2 snelle scsi schijven en wil er dus gebruik van maken. Nu heb ik dus het probleem dat hij geen zin heeft om te booten.
Wat heb ik gedaan:
schone gentoo install met de optie doscsi.
De dac960 wordt netjes herkend en ik kan de installatie netjes vervolgen.
Ik heb de /boot op een oud ide schijfje staan, zodat ik niet van de raid schijf hoef te booten
De rest staat gewoon op raid array.
Volgende stap is de kernel compileren. Ik ben begonnen met de standaard gentoo sources, daarna de ac4 sources en daarna vanilla. Bij allemaal zelfde probleem bij het detecteren van de Dac960 stopt hij met booten. Geen panic alleen blijft die hangen voor minimaal 60 min (langer w8en leek me niet nuttig). Ik krijg dus alleen de copyright te zien. Toetsenbord reageert ook nog gewoon.
Ik d8 laat ik het eens proberen als module. Ik netjes een initrd gemaakt (na wat geklooi) tijdens het booten zie ik dat de dac960 nu als module geladen wordt, maar het boot proces stopt net zo hard met de mooie copyright.
Als ik de gentoo install cd opnieuw boot kan ik wel netjes chrooten in mijn installatie, dus dat lukt wel.
Ik heb de mylex nu in alle pci sloten gehad
Alleen de mylex en een videokaart erin
Windows XP en FreeBSD kunnen er wel goed mee overweg
Iemand enig idee waar ik verder moet gaan. Ik heb de hoop al een heel stuk opgegeven.
Nu is het dus tijd om te slapen.....
Verdere specs:
AMD XP2400
Chaintech 7VJL
2x seagate 10k
Wat heb ik gedaan:
schone gentoo install met de optie doscsi.
De dac960 wordt netjes herkend en ik kan de installatie netjes vervolgen.
Ik heb de /boot op een oud ide schijfje staan, zodat ik niet van de raid schijf hoef te booten
De rest staat gewoon op raid array.
Volgende stap is de kernel compileren. Ik ben begonnen met de standaard gentoo sources, daarna de ac4 sources en daarna vanilla. Bij allemaal zelfde probleem bij het detecteren van de Dac960 stopt hij met booten. Geen panic alleen blijft die hangen voor minimaal 60 min (langer w8en leek me niet nuttig). Ik krijg dus alleen de copyright te zien. Toetsenbord reageert ook nog gewoon.
Ik d8 laat ik het eens proberen als module. Ik netjes een initrd gemaakt (na wat geklooi) tijdens het booten zie ik dat de dac960 nu als module geladen wordt, maar het boot proces stopt net zo hard met de mooie copyright.
Als ik de gentoo install cd opnieuw boot kan ik wel netjes chrooten in mijn installatie, dus dat lukt wel.
Ik heb de mylex nu in alle pci sloten gehad
Alleen de mylex en een videokaart erin
Windows XP en FreeBSD kunnen er wel goed mee overweg
Iemand enig idee waar ik verder moet gaan. Ik heb de hoop al een heel stuk opgegeven.
Nu is het dus tijd om te slapen.....
Verdere specs:
AMD XP2400
Chaintech 7VJL
2x seagate 10k
[ Voor 4% gewijzigd door Infern0 op 07-07-2003 03:59 ]
http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL