[adsl] sneller switchen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu bij Planet Internet met mijn ADSL en ben al over mijn contractsperiode van het abbo heen. Nu wil ik overstappen van naar Cistron alleen heb ik gehoord dat het switchen van mxstream naar bbned netwerk wel eens langdurige ellende kan gaan worden ivm een hele lane tijd ofline. De vaste telefoonlijn die ik hier thuis heb gebruik ik alleen voor adsl en geen telefonie.

Stel...
Ik zeg mijn vaste telefoon aansluiting op. Zeg Planet ADSL op. Vraag die week later een nieuwe telefoonaansluiting aan en vraag Cistron aan op de nieuwe telefoon aansluiting. Moet dan alleen opnieuw aansluitkosten bij de KPN betalen maar dit is geen probleem.

Zou dit gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 19:18

we_are_borg

You will Comply

Heb je het zelfde probleem je moet dan eerst een rekening binnen krijgen. Dat duurt dus 1 maand hoe dan ook heb je een probleem met over stappen, je zal altijd een tijdje zonder ADSL zitten.

Schiet me net iets te binnen.

Ik weet niet of het voor particulieren gaat werken maar je kan ook het volgende doen. Je neemt een tweede lijn je krijg dan een contract van KPN met alle gegevens erop met dit contract bel je cistron op en leg je je verhaal uit het enigste is dan nog dat je moet wachten tot de lijn opgeleverd wordt door KPN (duurt ongeveer 10 dagen max). Als je dan kijk wanneer je ADSL geleverd wordt zeg je je contract op met KPN en met je ADSL ISP.

[ Voor 56% gewijzigd door we_are_borg op 07-07-2003 03:11 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan je dan niet het contract van de nieuwe vaste telefoon aansluiting meesturen zodat zij kunnen zien dat jij de eigenaar bent van die telefoonaansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 03:07:
Kan je dan niet het contract van de nieuwe vaste telefoon aansluiting meesturen zodat zij kunnen zien dat jij de eigenaar bent van die telefoonaansluiting?
Ja dat kan dus zie me edit hier boven ik heb het gedaan met een aansluiting voor mijn werk maar dat was zakelijk weet dus niet of het gaat lukken als particulier zijnde.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik kan het ook zakelijk doen. Dat is geen probleem. Maar probleem is dat ik thuis in een flat zit en hier alle telefoonaansluitingen voorbereid zijn en dus geen tweede lijn bijkan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Laatst online: 14:10

SambalBij

We're all MAD here

Let wel even op als je Planet hebt dat je een maand voor het aflopen van het eerste jaar moet opzeggen (maand opzegtermijn) omdat anders je abonnement weer met een jaar wordt verlengt!

[ Voor 139% gewijzigd door SambalBij op 07-07-2003 07:47 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net zelf de ellende meegemaakt. Ik wilde overstappen van Bbned (Ladot) naar Wanadoo. In januari heb ik mijn Ladot opgezegd per 1 mei. In februari heb ik een Wanadoocontract afgesloten met een hele uitleg erbij dat ik pas per 1 mei kon worden aangesloten ivm contractsafloop. Twee weken later kreeg ik bericht dat ik niet bij Wanadoo kon worden aangesloten omdat de lijn nog bezet was |:( Weer alles uitgelegd aan de jongen van de Wanadoo helpdesk, hij begreep het volkomen zei hij en zou contact opnemen met KPN. Twee weken later kreeg ik exact dezelfde brief dat ik niet kon worden aangesloten. Wanadoo weer gebeld die nu KPN zouden inschakelen zodra de lijn vrij was. Per 1 mei sloot Ladot me af (daar zijn ze dus wel snel in!). Ik ben nog altijd niet aangesloten en heb inmiddels maar kabel genomen. Mijn advies is: doe het niet of bereid je voor op een maandenlange lijdensweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, geen maandelange lijdensweg.

Ik heb nu Planet ADSL en ga over op Demon.
Ik vraag zometeen even bij KPN een tweede particuliere lijn aan (kan ook als je dus maar 1 wandcontact doos hebt volgens KPN...komen ze even thuis wat bij je "verbouwen" ;) GRATIS! ;) en je kan de tweede lijn gebruiken.

Neem ik een Belbudget abbo op en dan Demon...want ben Planet ziek.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 09:22:
Ik vraag zometeen even bij KPN een tweede particuliere lijn aan (kan ook als je dus maar 1 wandcontact doos hebt volgens KPN...komen ze even thuis wat bij quote]

Nou bij mij kan dit dus echt niet. Ik heb de wandcontactdoos even opengemaakt en zie toch echt maar 2 draadjes binnenkomen. Oftwel er lopen 2 draden naar die wandcontactdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

dan komen ze bij je graven. telefoonlijnen sluit kpn gewoon voor 47 euro oid aan.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 17:10:
Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 09:22:
Ik vraag zometeen even bij KPN een tweede particuliere lijn aan (kan ook als je dus maar 1 wandcontact doos hebt volgens KPN...komen ze even thuis wat bij quote]

Nou bij mij kan dit dus echt niet. Ik heb de wandcontactdoos even opengemaakt en zie toch echt maar 2 draadjes binnenkomen. Oftwel er lopen 2 draden naar die wandcontactdoos.
Er moeten 4 draadjes binnenkomen op je IS/RA punt (Infrastructuur KPN/Randapparatuur). In 1965 heeft PTT het zgn. STAP65 ingevoerd.
Elk huis 2 aansluitingen (4 draadjes).
Rood-blauw = stel 1
Oranje-wit = stel 2

Je hoeft dus niet extra te betalen voor graafwerkzaamheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

volgens mij hebben de allernieuwste nieuwbouwbuurten twee aderig draad liggen :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 07 juli 2003 @ 17:26:
volgens mij hebben de allernieuwste nieuwbouwbuurten twee aderig draad liggen :o.
Ik ben ook al weer 15 jaar bij de PTT weg.
Het zou me niks verbazen als ze daar ook alweer op bezuinigd hebben!
Begrijp ook niet waarom ze in nieuwbouw niet meteen FO leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens even wandcontactdoos open geschroefd om te kijken of ik er wel 4 heb...en ja...gelukkig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 09:22:
Ik vraag zometeen even bij KPN een tweede particuliere lijn aan (kan ook als je dus maar 1 wandcontact doos hebt volgens KPN...komen ze even thuis wat bij je "verbouwen" ;) GRATIS! ;) en je kan de tweede lijn gebruiken.
Kan dat echt gratis? Want dan is het misschien wel interessant. Even een voorbeeld schets van hoe ik het dan graag zou willen zien gebeuren, als iemand dit voor mij kan bevestigen/beoordelen (of dat zou kunnen) zou dat erg mooi zijn:
[list]• Ik heb nu ADSL via KPN (Zonnet Basic) op 'lijn 1' (want als het goed is heb ik 2 lijnen volgens WouterXP & Wijnen)
• Ik vraag een tweede lijn aan, deze wordt gratis 'aangelegd' (ligt eral, maar wordt zegmaar geactiveerd)
• Ik neem een abonnement bij KPN zodat ik kan bellen en zodat er natuurlijk ADSL op aangevraagd kan worden
• Hierna kan ik ADSL via BBned aanvragen (om iets preciezer te zijn: Telebyte of Demon)
• Als dit allemaal werkt en ik dus eigenlijk tweemaal ADSL + telefoonlijn heb zeg ik ADSL op (of dat heb ik al een maand eerder opgezegd, aangezien je anders door blijft betalen) én zeg ik ook de telefoonlijn op
• Hierna vraag ik aan KPN of ik het telefoonnummer mee kan nemen naar een andere lijn, zodat we niet ons nummer kwijt rakenVooral de laatste punten zou ik graag bevestigd zien worden, omdat ik dus niet zeker weet of dat wel allemaal kan.

Overige informatie die misschien wel nuttig kan zijn:[list]• BelBasis abonnement bij KPN, maar binnen de regio bellen we via Tele2
• ADSL abonnement van Zonnet (via KPN) inmiddels al ruim meer dan een jaar
• Telefoonlijn met abonnement al aardig wat jarenHet opzeggen van de telefoonlijn van ADSL zelf moet dus eigenlijk niet echt voor problemen zorgen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dit kan, dit kan je allemaal regelen via 0900-0244.

Alleen weet ik het laatste puntje niet zeker:
* Hierna vraag ik aan KPN of ik het telefoonnummer mee kan nemen naar een andere lijn, zodat we niet ons nummer kwijt raken
De rest weet ik 100% zeker dat dat kan, enigste is wel dat je even TIJDELIJK terug moet van Tele2 naar KPN volgens KPN Telecom.

(vanaf de aanvraag van de tweede lijn tot de oplevering)

Dus dan moet je nog ff 0800-1273 bellen en weer terug schakelen naar KPN...zodra lijn 2 werkt kan je weer dat nummer bellen en weer terug schakelen naar Tele2 (dit is dan uiteraard alleen voor lijn 1, wil je dit ook op lijn 2 moet je je apart bij Tele2 voor aanmelden)

Zijn voor de rest dus geen kosten aanverbonden...alleen de aansluitkosten van de tweede lijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Ik heb een dedicated DSL genomen, ik was nog net op tijd om er voor in aan merking te komen particulieren kunnen dit niet meer krijgen sinds verleden jaar. Dit komt omdat de kosten te hoog zijn naar KPN toe.
Bij mij thuis moest er ook meer draaden binnen komen dit doen ze door te lassen is een paar minuten werk het langste duurt het graven nog. Vervolgens werd er een aftakking gemaakt op een bestaande kabel en klaar was KPN. Ook voor mijn werk moest er meer capesiteit naar binnen toegebracht worden dit kost alleen maar je normale aansluit kosten, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou bij mij gaat het echt niet. Graven gaat moeilijk als je in een flat zit ;)

Ik ga morgen gewoon eens Cistron bellen en vragen of zij de ultieme oplossing hebben. Eerder noemde iemand hier dat je kpn nota moet overleggen om het te kunnen aanvragen maar dat moet toch te omzeilen zijn door gewoon je contract vaste telefonie te overleggen?

Hoe zit dat dan met mensen die in een nieuwbouwwijk gaan wonen. Hun woning ingaan en een nieuwe telefoonaansluiting hebben. Die moeten dan ook eerst 2 maanden wachten totdat ze een factuur krijgen van KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Contract kon bij Demon ook bij mij...is geen enkel probleem werdt mij vandaag door hun verteld....

Overgens kan graven in een flat ook hoor......kabels lopen toch ergens door naar boven...zal misschien iets meer werk zijn maar kan wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Snelste en duurste methode:

1) vraag een nieuwe, 2e telefoonlijn aan (nieuw nummer dus) Elk huis in Nederland is volgens mij opgeleverd met 2 aderparen, dus kun je 2 analoge lijnen of 2 keer ISDN aanvragen. Zo niet, dan kan de KPN hier voor zorgen want ze hebben bij een analoge lijn (niet bij ISDN of ADSL) een leveringsplicht. Bij een flat moet dat eigenlijk vrij makkelijk gaan omdat ze waarschijnlijk alleen ergens een draadje door een al bestaande pijp hoeven te douwen.

2) zodra deze is opgeleverd en je hebt een KPN rekening met dat nummer vraag je Cistron aan. Je betaald dus tijdelijk 2 keer voor een telefoonnummer.

3) Cistron wordt opgeleverd op een gegeven moment. Zeg nu Planet ADSL op. Je betaald dus in deze maand hoogstwaarschijnlijk 2 keer telefoon, 1 keer Cistron (en hun aansluitkosten), 1 keer Planet ADSL (voor de laatste keer)

4) Zeg je oude telefoonlijn op 1 dag nadat je Planet hebt opgezegd (je hoeft niet te wachten, je hebt beide immers niet meer nodig.

Je betaald op een gegeven moment natuurlijk tijdelijk dubbelle abbonementskosten, en je krijgt een ander telefoonnummer. Maar dat is echt de snelste manier met de minste onderbrekingen. Als het telefoonnummer geen zak uitmaakt en geen onderbreking is erg belangrijk voor je is dit *DE* enige manier om te wissellen.

De enige andere manier is inderdaad 6 tot 8 weken zonder zitten alwaar je veroordeeld wordt tot het internetten met een analoog modem.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Laatst online: 14:10

SambalBij

We're all MAD here

Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 22:45:
Ik ga morgen gewoon eens Cistron bellen en vragen of zij de ultieme oplossing hebben. Eerder noemde iemand hier dat je kpn nota moet overleggen om het te kunnen aanvragen maar dat moet toch te omzeilen zijn door gewoon je contract vaste telefonie te overleggen?
Bij Demon hoeft dat niet!
Het enige wat je hoeft op te geven, en wat je dus moet weten, is het telefoonnummer.
Je kunt dus naar de Primafoon voor een telefoonaansluiting en vervolgens met het net verkregen telefoonnummer naar de vast wel aanwezige internetterminal lopen om Demon aan te vragen :)
Demon laat nieuwe aanvragen standaard een week liggen (vanwege mogelijkheid tot annuleren van je aanvraag) en stuurt deze vervolgens naar BBNed, die ook weer eventjes nodig hebben.
Tegen de tijd dat BBNed de aanvraag naar KPN stuurt hebben die net je lijn fysiek aangesloten, en accepteren en verwerken gewoon de adsl aanvraag. Niks twee maanden wachten dus :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

gewoon telefoonlijn opzeggen is meer als voldoende hoor. Als je geen KPN-abo hebt, sluit elke provider je af.

Daarna gewoon op je nieuwe tel-nummer adsl aanvragen(dit kan sinds 16 juni bij de kpn(i.c.m. adsl) per direct.
Nogmaals;
- zakelijk adsl-bestaat niet bij de kpn;
- gewoon je houden aan de regels van opzeggen scheelt een hele boel;
- klagen over de i.s.p's heeft vaak te maken met de laksigheid van de consument; dus ongegrond......

[ Voor 4% gewijzigd door punica op 08-07-2003 01:19 . Reden: tiep foutjez ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartena schreef op 07 July 2003 @ 23:14:
Snelste en duurste methode:

1) vraag een nieuwe, 2e telefoonlijn aan (nieuw nummer dus) Elk huis in Nederland is volgens mij opgeleverd met 2 aderparen, dus kun je 2 analoge lijnen of 2 keer ISDN aanvragen. Zo niet, dan kan de KPN hier voor zorgen want ze hebben bij een analoge lijn (niet bij ISDN of ADSL) een leveringsplicht. Bij een flat moet dat eigenlijk vrij makkelijk gaan omdat ze waarschijnlijk alleen ergens een draadje door een al bestaande pijp hoeven te douwen.

2) zodra deze is opgeleverd en je hebt een KPN rekening met dat nummer vraag je Cistron aan. Je betaald dus tijdelijk 2 keer voor een telefoonnummer.

3) Cistron wordt opgeleverd op een gegeven moment. Zeg nu Planet ADSL op. Je betaald dus in deze maand hoogstwaarschijnlijk 2 keer telefoon, 1 keer Cistron (en hun aansluitkosten), 1 keer Planet ADSL (voor de laatste keer)

4) Zeg je oude telefoonlijn op 1 dag nadat je Planet hebt opgezegd (je hoeft niet te wachten, je hebt beide immers niet meer nodig.

Je betaald op een gegeven moment natuurlijk tijdelijk dubbelle abbonementskosten, en je krijgt een ander telefoonnummer. Maar dat is echt de snelste manier met de minste onderbrekingen. Als het telefoonnummer geen zak uitmaakt en geen onderbreking is erg belangrijk voor je is dit *DE* enige manier om te wissellen.

De enige andere manier is inderdaad 6 tot 8 weken zonder zitten alwaar je veroordeeld wordt tot het internetten met een analoog modem.
1) KPN heeft slechts een leveringsplicht voor 1 lijn ! een tweede mogen ze dus theoretisch weigeren maar dit gebeurt bijna nooit. Je betaald wel eenmalige entreekosten van 46,58 het is dus niet gratis.

2) Kan, maar kijk ook eens op www.speedxs.nl, zij kunnen bij een ADSL aanvraag gelijk een analoge lijn regelen en zijn trouwens goedkoop.

3) Klopt, maar volgens mij kun je ook per een bepaalde datum opzeggen bij Planet.

4) Je kunt ook je nieuwe lijn meteen opzeggen, je betaald dan wel 12 x de abo kosten. Bij belbudget is dat 9,47 per maand maar zo hou je wel je eigen nummer.

Greetz,
Pagina: 1