mozilla start niet (freeBSD / blackbox)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Topicstarter
Na een install (make / make install / make clean) van een uurtje of wat staat er de mozilla port op m'n systeem, inclusief alle dingetjes die ik miste. Ik wil em opstarten en... niks. :/

Start ik hem op in aterm als user dan krijg ik 'No running window found.' gevolgd door een melding dat java niet gaat werken (schijnt zonder problemen te kunnen) en weer een % voor mijn volgende opdracht.

In aterm als su krijg ik Xlib: connectoin to ":0.0" refused by .... etc, gewoon een failed to connect X server met cannot open display. Zou je zeggen; klinkt gezond want als dat alles is moet het gewoon werken als je het maar niet in aterm opstart. Dacht ik zo...

Als je hem dus vanuit je blackbox menu start hoor je wel even wat geratel van de hd, maar dan verder helemaal niks.

mozilla -console geeft niet veel meer info. Het is een freeBSD 4.8 machine met blackbox uit de ports collection, en ik zit al de hele avond te klooien en het web af te struimen om het aan de praat te krijgen.

Spolap: Interactive webcomic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:47
Heb dit zelf ook net gehad. Er is een simpele oplossing voor. Je moet mozilla eerst even als root draaien. Daarna afsluiten en als user draaien. Das alles.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco

wacco

cli, hlt.

Topicstarter
Als ik als root ingelogd ben gebeurd er ook niks :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Heb je sudo geinstalleerd (security/sudo)? Zo ja, probeer dan eens te starten als user met sudo. Dan start als het goed is mozilla, en wordt een user profile aangemaakt in je home directory. Daarna moet je die directory nog even chownen:
code:
1
$ sudo chown -R username ~/.mozilla

en je kan mozilla starten.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco

wacco

cli, hlt.

Topicstarter
Nou ben ik niet bekend met sudo maar ik heb het eventjes uit de ports collection erop gezet, met de volgende resultaten;
als user ->
mozilla = no running window... noppes
sudo mozilla = wachtwoord (niet rootww?) = niks
su -> mozilla = cannot open display
su -> sudo mozilla = cannot open display
in menu zetten van blackbox geeft als mozilla niks, en als sudo mozilla ook niet
dan als root ingelogd; menu (mozilla/sudo mozilla) niks, en anders no running window :/

Verder is er in m'n usermap (usr/home/wacco) wel een map .mozilla met daarin 3 vage bestandjes (2 niet tekst, eentje 'do not edit pleaze') dus dat lijkt me wel een user profile... maar die was er dus al voordat ik met sudo ging klooien. :)
Die sudo chown regel heeft ook geen invloed...