Toon posts:

Monitor heeft het begeven - garantiegrensgeval ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mij gebeurt het volgende...

Ik heb een monitor, een Hansol 710D, die het na bijna 3 jaar begeven heeft. (Knetter, Plof ....) Hij laat nu nog wel beeld zien, alleen das dubbel zo breed. Ik weet i.i.g. dat ie in mei 2000 geproduceerd is, dat staat achter op de monitor. Ik moet echter alleen nog de aankoopbon zien te vinden. Ik weet dat ik 'm in de zomer gekocht heb. Heb 'm echter bij de ComputerPlanet in Alkmaar, die inmiddels is opgegaan in een andere organisatie, gekocht. Volgens mij zat er 3 jaar on-site garantie op die monitoren.

Vraag : Heeft iemand ervaring met (On-Site) garantie van Hansol en zo ja, welke ?

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Als je de aankoopbon niet kan vinden heb je pech. Dan handteren ze de productie datum....

Zoeken dus :)

Verwijderd

Topicstarter
motormuisje schreef op 07 juli 2003 @ 01:56:
Als je de aankoopbon niet kan vinden heb je pech. Dan handteren ze de productie datum....

Zoeken dus :)
Ik ben er niet bang van dat ik de bon niet meer heb... dat is het probleem niet. Volgens mij heb ik monitor nl. pas in augustus/september gekocht. Gaat er meer om hoe ze zoiets afhandelen. Omdat garantietermijn bijna voorbij is, en ik wel eens horrorverhalen hierover gehoord heb. Heb zoiets nog niet meegemaakt, en wil een nare ervaring voor zijn....

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
anders bel je die helpdesk gewoon op en als ze er naar vragen noem(/verzin) je de aankoopdatum (niet zeggen dat je de bon kwijt bent, gewoon een beetje vaag blijven).. die aankoopdatum kunnen ze op dat moment toch niet checken, maar aangezien het wel kan kloppen (wijkt niet veel af van prod.datum) geloven ze het wel. En als dat mannetje van de UPS oid bij je langs komt met een nieuwe monitor vraagt ie toch niet om de aankoopbon. En stel dat ie het wel doet (ik heb het nog nooit meegemaakt, al zei de helpdesk dat ik een kopie moest hebben) zeg je dat de bon ineens kwijt is.. lijkt me sterk dat ie die monitor dan weer meeneemt.

ps ik wil je (of anderen) niet aanzetten tot frauduleuze zaken (voor zover het fraude genoemd kan worden), maar als jij zeker weet dat je hem na 7 juli 2000 gekocht hebt valt zoiets best te proberen. Het is natuurlijk erg lullig als je op de 3 jaar 1 of 2 maandjes te laat bent puur om zoiets administratiefs. Ik vraag me trouwens af of het uberhaupt mogelijk is om een monitor die in mei in china oid van de lopende band rolt al vóór juli in NL verkocht kan worden. ZIt volgens mij nog wel wat langere tijd tussen (opslag/distributie etc.).

Verwijderd

Wees eens creatief, met een beetje plak en knipwerk in Adobe Photoshop, maak je al heel snel een aankoopbon, nood breekt wetten zal ik maar als uitgangspunt nemen

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Of je gaat terug naar de winkel en vraagt een kopie van de aankoopbon....
Nood breekt geen wetten maar lucratief kun je er wel van worden :)

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

• Ander
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-08 10:37
Uhh, hij zegt juist dat hij de bon wel heeft, alleen nog even moet zoeken en dat het gaat om hoe Hansol de garantie afhandelt. Hij heeft de bon dus wél.

Greetz, Ander || Specs

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het ging mij meer om het idee als men een bon kwijt is hoef je toch niet direct een nepper te maken. Er zijn ook wel andere manieren om je recht te krijgen.

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:09
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 02:17:
[...]

Ik ben er niet bang van dat ik de bon niet meer heb... dat is het probleem niet. Volgens mij heb ik monitor nl. pas in augustus/september gekocht. Gaat er meer om hoe ze zoiets afhandelen. Omdat garantietermijn bijna voorbij is, en ik wel eens horrorverhalen hierover gehoord heb. Heb zoiets nog niet meegemaakt, en wil een nare ervaring voor zijn....
Een garantietermijn van 3 jaar is een garantietermijn van 3 jaar, en niet van 'bijna 3 jaar'. Aankoopbon is geen probleem zeg je, dus gewoon bellen/langsgaan en je monitor ter reparatie aanbieden.

Verwijderd

Hoe is het afgelopen ???

Heb hier nu namelijk een probleem met een Hansol 710P. Deze is niet meer op volledige grote van het scherm instelbaar. Geproduceerd in Mei 2001 en nee ik heb ook geen bon meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 21:11 ]

• .Sachiel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
In augustus dit jaar is mijn LG 795FT stuk gegaan die ik 3 jaar eerder gekocht had. Ik had geen bon meer en wist eerlijk gezegd ook niet of er nog garantie op zat. Enige wat ik nog kon vinden was een rekningafschrift met de datum van afschrift.

Ff gekeken op de LG site en zag dat ze standaard 3 jaar garantie op al hun zooi geven. Dus gewoon ff mailtje gestuurd naar LG en paar dagen later kwamen ze 'm omruilen. Maandje later hetzelfde circus omdat de ruilmonitor ook kuren gaf (hetzelfde probleem).

Kortom, bij LG doen ze zonder bon niet moeilijk. Ze hebben me zelfs nooit naar een bon gevraagd, alleen naar een serienummer.
Pagina: 1