Toon posts:

[winXP] spoken in de pc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriendin heeft nu wel hele rare problemen met haar pc.

Als ze even aan het werk is gaat ineens zonder aantoonbare reden haar monitor op zwart om vervolgens weer aan te springen. Als de monitor de reboot heeft gehad dan kan ze een paar tellen iets meer aanklikken (systeem is gewoon een paar seconden dood).
Wanneer ze eindelijk iets opgestart heeft gekregen gebeurt het regelmatig dat de pc gewoon spontaan geheel uitgaat (dus niet reboot deze functie is nl al overgezet naar toon bsod ipv reboot).

Ik heb al de mijn bekende tests uitgevoerd:

- memtest
- f-prot virusscan buiten windows om.
- andere videokaart
- monitor kabel verwisseld
- ndd (norton diskdoctor vanuit dos omgeving)
- fsck van windows zelf
- fsck mbv knopix
- maxtor powermax om hdd te testen

Uit niets bleek dat er ook maar een probleem was danwl hardware matig danwel software matig.

Er zijn vandaag ook geen programma's bij geinstaleerd en alle programma's zijn uptodate.

Wie heeft er een idee wat hier aan de hand kan zijn :?

of word het toch de ghostbusters bellen ;)

Verwijderd

Een vriend van mij heeft ook zoiets gehad.
Toen was het dus problemen met het intern geheugen, misschien kan je een nieuwe proberen of als het er 2 zijn, 1 eruit te halen.

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 03:17:
Een vriend van mij heeft ook zoiets gehad.
Toen was het dus problemen met het intern geheugen, misschien kan je een nieuwe proberen of als het er 2 zijn, 1 eruit te halen.
----laat maar....domme uitspraak van mij-----

[ Voor 29% gewijzigd door jagermeister op 07-07-2003 03:44 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:48
jagermeister1 schreef op 07 July 2003 @ 03:23:
[...]

Test je geheugen ff met Memtest86 http://www.memtest86.com/

Edit: linkje was dood. Nu wel een goede.
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 01:18:
.....Ik heb al de mijn bekende tests uitgevoerd:

- memtest
Lezen is ook een vak..

nu weer ontopic, je hebt problemen met je monitor maar ik zie niet in je lijst staan dat je een andere monitor hebt geprobeerd.
Lijkt me toch iets dat je niet zou mogen overslaan.

Systeem Specs

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Occy74 schreef op 07 July 2003 @ 03:28:
[...]

[...]

Lezen is ook een vak..

nu weer ontopic, je hebt problemen met je monitor maar ik zie niet in je lijst staan dat je een andere monitor hebt geprobeerd.
Lijkt me toch iets dat je niet zou mogen overslaan.
ROFL...op dit tijdstip wel ja... :P

Nevermind... :)

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Misschien de voeding niet meer helemaal lekker..

offtopic: usericon -> lekker ding zekers :D

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
Ik denk niet dat het aan je monitor ligt > want als hij weer aanspringt(dus beeld) kun je ef niks met de comp doen (niks beweegt neem ik aan) > dit krijgt de monitor zelf niet voorelkaar.
Als je systeem dood= (dan hoor je dus ook je schijf niet ratelen neem ik aan?)
Of er zit ergens een dik confict(en eigenlijk ook weer niet want ik neem aan dat je dit gecheckt hebt) of je mobo of geheuge = brak > verder weet ik het ook nie.
Als je het echt niet meer weet > hang er een andere schijf aan ,waar je een verse os op hebt staan > als hij het dan niet goed doet > weet je dat je hardware brak =

[ Voor 4% gewijzigd door datkanveelbeter op 07-07-2003 04:35 ]

Verwijderd

Het kan zijn dat je bijvoorbeeld 2 geheugenschijfjes hebt van twee verschillende "PC's". Dus bijvoorbeeld een PC 100 en PC 133. Misschien ligt het daaraan.

En is het alleen maar met het monitor en het zwart worden van beeld en sloom opstarten van windoos menu enz. Dit heb ik hier ook gehad. Dan wordt alles . bepaalde delen zwart. Misschien WinXp en verkeerde drivers vor je videokaart.

Dit probleem begint aardig te stinken naar meneer de Videokaart })

Geef wat specs van dat systeem en wel OS enz... Dit helpt het probleem eerder op te lossen B)

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
aangezien hij al met een andere videokaart heeft geprobeert lijkt me dat sterk

Verwijderd

Mischien een rare maar processor temp gechecked ? Dit soort vage problemen ook een keer gehad toen bleek dat mijn proc te heet werd. De meeste moederbordjes besluiten dan te gaan rebooten. Videokaart kan inderdaad ook het probleem zijn.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
Zet hem eens op een adere resolutie....

Verwijderd

Topicstarter
Alle tips ten spijt vandaag toch maar een compleet nieuwe instalatie erop gegooit ;(

Zelf de kale installatie lost de problematiek niet op, misschien toch maar eens checken of er niets met het mainboard aan de hand is morgen.
Pagina: 1