Toon posts:

[C++]Programmacode processor & koeler info

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt wel eens van die programma's die de temperatuur van je moederbord kunnen aflezen en de snelheid van je koeler van kunnen aflezen.

Dit is natuurlijk allemaal software: dus programmeerbaar voor de huis tuin en keuken programmeur.

Ik vroeg me af: Hoe kun je zoiets door een eigengemaakt programma laten aflezen in C++?

Ik zal zelf ook even verder zoeken, maar ik dacht misschien vinden meer mensen dit interessant dus laat ik maar even een topic openen :7

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hmmm. Zover ik weet biedt de windows API vooralsnog weinig documentatie hierover. Het kan wel met WMI, maar hoe de techniek erachter zit? Volgens mij is het gewoon een stukje Memory Mapped IO in je bios ergens ofzo, maar erg zeker ben ik er niet van...

Twee linkjes:
Obtaining Processor Information using WMI
Obtaining Temperature Probe Information using WMI
Misschien heb je daar wat aan?

...En wat spul van MS zelf ;)

Voor zover ik zo snel kan zien moet je via je M/B driver aan de waardes zien te komen...

[ Voor 56% gewijzigd door RobIII op 07-07-2003 01:18 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
bedankt rob

ik die eerste twee linkjes zijn allemaal visual basic he
maar dat MS heb ik nog niet goed bekeken

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 01:15:
ik die eerste twee linkjes zijn allemaal visual basic he
Jah, maar WMI kun je ook vanuit C++ aanroepen. Het ging om 't idee...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

check anders eens de site van MotherBoard Monitor, daar staat ook een hoop info en pointers :)

Stop uploading passwords to Github!