Politiescanner + ruis

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51209

Topicstarter
Hallo,
Ik zit sinds kort naar de politie te luisteren via mijn winTV kaart (gewoon de freq. opgezocht :) ) en nu zit ik met een 'probleempje' de RUIS die je tussen de gesprekken door hoort is SUPER hard ! ik zit op de goede freq. en ik kan met fine tune niks beters krijgen, kent iemand een programma of trucje om die ruis/noise er uit te krijgen? (LIVE!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Zit er geen squelsh (ofhoejedatschrijft) funtie bij dat programma of dergelijke :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Inderdaad moet je voor een squelch-functie zoeken, want op mijn 'echte' politiescanner moet je die ook aanzetten om de ruis te onderdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mmm die heeft ie niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL1PSR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03-2024
Dit klinkt heel goed. Kun je met de wintv-kaart gewoon de scanner frequenties in programeren en afluisteren dan? Ik doe dit namelijk nu gewoon nog met een normale scanner.

Weet je nog die keer samen in de trein. Ik stak me kont uit het raam en jij je hoofd. En iedereen dacht dat we een tweeling waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09-2024
Ik heb wel een ideetje hoe dit softwarematig op te lossen is, maar die software is denk ik nog niet geschreven. De standaardsoftware kan het denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, ik woon in Amersfoort en ik zocht even die frequentie op, en aangezien hij in winfast FM tot 72mhz gaat ofzo en de freq 85,95 is of iets in die richting, kan je ze gewoon afluisteren, nu nog die +40DB ruis eruit ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 16:02

megaleo

Special member

NL1PSR schreef op 06 July 2003 @ 23:42:
Dit klinkt heel goed. Kun je met de wintv-kaart gewoon de scanner frequenties in programeren en afluisteren dan? Ik doe dit namelijk nu gewoon nog met een normale scanner.
Ja ik net zo. :)
Ben wel heel benieuwd TS hoe je dat dan doet? Of gebruik je daar speciale softwarre voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ter illustratie:

Geluidsfragment:
http://www.inventiodesign.nl/voorbeeld/ruiskort.mp3

Edit: Die grote uitschieters is dus de ruis! (DUH)

Graph:
http://www.inventiodesign.nl/voorbeeld/ruis.JPG

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 51209 op 06-07-2003 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:59

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Die ruis word veroorzaakt doordat de "zender(s)" natuurlijk niet continu zenden, anders zouden ze niet met elkaar kunnen praten natuurlijk.
De (enige) oplossing zou een squelch zijn, moeilijk woord, makkelijke functie:
Squelch doet niets anders dan meten hoe hard het te ontvangen signaal binnen komt. Als het ontvangen signaal onder een in te stellen drempel valt, word simpelweg de audio onderdrukt. Als een zender dan stopt met zenden krijg je normaal gesproken dus ruis te horen, maar de squelch onderdrukt het omdat het zender signaal geheel weg is.
Zo werkt het bij alle scanners, bakkies (27mc enzo) en sommige luxe tuners hebben het onder een andere naam.

Anyway, of die software een squelch functie heeft (of soortgelijke functie onder een andere noemer) weet ik niet, daar zul je zelf naar moeten kijken.
Feit is in ieder geval dat de ontvangst sterkte gemeten moet worden om dit de maken.

Misschien kun je beter een handscanner kopen, die kun je ook makkelijker meenemen, vanaf 105 euro heb je d'r een. Kijk maar op conrad.nl ga naar Zendapparatuur->Radioscanners.

edit: onbelangrijk maar toch wel: Je mag opnames van scanners (of wat dan ook) niet verspreiden dacht ik, dat zou tot een probleem kunnen leiden.

[ Voor 8% gewijzigd door remco_k op 07-07-2003 11:18 ]

Alles kan stuk.

Pagina: 1