Toon posts:

mobo problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb een MSI K7T Turbo LE met Raid
hierop heb ik een XP1600+ met 512mb geheugen en een GF4 Ti 4200

mijn probleem is dat m'n computer echt niks meer doet..
ik boot em, en dan gaan de ledjes branden dat ie zegt dat het geheugen kapot is, en als ik dan ander geheugen probeer.. doet ie precies hetzelfde terwijl dat geheugen wel werkt, heb een ander mobo geprobeerd met andere proc.... precies hetzelfde gebeurde er.. helemaal niks dus :( het enige wat ik nog moet proberen is een andere videokaart... maar al zal dat niet werken...
heeft een van jullie een oplossing? ik hoor ze graag....

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:01

RvL

Probeer hem eens van de grond af op te bouwen. Dus beginnen met processor, geheugen en videokaart. Als dat werkt ga je verder, dan doe je je HD er bij. En zo ga je verder totdat je er achter bent wat het is, of het probleem is opgelost.

Aangezien hij aangeeft dat het aan het geheugen ligt, kijk ook eens naar de pinnetjes in het slot van het geheugen. Deze was bij mij een keer 1tje verbogen en daar kun je heel lang naar zoek ;)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dimm in een andere dimmsocket proberen ?

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:01

RvL

Kan werken, maar als er in 1 van de twee kortsluiting wordt gemaakt werkt het in geen van beide. Tenminste, dat is mijn bevinding. Heb toen 'maar' een avondje lopen zoeken en vloeken.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Je topictitel zegt niet echt veel he ;)

Volgens mij heb je Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen niet (goed) doorgenomen. We kunnen wel suggesties aandragen van mogelijke oplossingen, maar 98% hiervan staat toch echt al hierin. Om maar 2 dingen te noemen die hierin staan : mobo uitproberen op een stuk karton oid. en clear cmos...

Als je echt alles uit de troubleshooter wat je kunt uitproberen uitgeprobeerd hebt en het werkt nog niet kun je een nieuw topic openen, zet hierin dan alles wat je uitgeprobeerd hebt + volledige specs (voeding staat b.v. niet in je startpost) :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 06-07-2003 23:45 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.