Toon posts:

Elitegroup K7S5A - Freeze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hej

had dit moederbord nog over nadat k nieuwe pc gekocht had. Heeft dus ene tijd gelegen, in doos enzo. Nu heb ik het weer in elkaar gezet met een athlon 1333 mhz. er zit 512 mb ddr in. Als ik nou winXP erop zet, gaat de installatie gewoon goed, surfen gaat ook, maar zodra ik een paar dingen tegelijk doe onder het surfen in verkenner klots enzo, opeens krijg ik gewoon een dikke freeze en hangt het hele systeem MOERVAST, niet eens Ctrl als del doet het. Dit zelfde probleem met win2000 enzo. zal dus ook wel met 98 zijn maar dat boeit niet want hij moet het gewoon overal doen. k heb alles eruit gebouwd en alleen de vga kaart erin gelaten (<-- dit is overigens een oude pci kaart, een elsa winner 3000 geloof ik, ik weet niet of dit een probleem kan veroorzaken). Ik heb verschillende drivers getest, maar overal blijft ie freezen, heeft iemand een enig idee wat dit kan zijn :r

(de pc heb ik voor mn moeder in elkaar gezet, bij haar hangt die ook altijd en ze doet alleen maar typen en een beetje internetten /outlook express)

thx i.a. :D

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Is de koeling van je systeem wel in orde? :?

En misschien wordt je hier wijzer van: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

[ Voor 53% gewijzigd door Ferdo op 06-07-2003 23:25 ]

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Topicstarter
in de bios is ie gewoon 40 graden, en moederbord 30+/-

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 23:26:
in de bios is ie gewoon 40 graden, en moederbord 30+/-
dat is idle.... maar onder stressed....

Draai eens een koetje ofzow... of een burnin proggie

Burn2k

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

"Draai eens een koetje ofzow... of een burnin proggie"

Kan iemand me vertellen wat dat "koetje" in gewone taal mag betekenen??? :? :? :?

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Verwijderd schreef op 06 juli 2003 @ 23:34:
"Draai eens een koetje ofzow... of een burnin proggie"

Kan iemand me vertellen wat dat "koetje" in gewone taal mag betekenen??? :? :? :?
Zie reviews: Dutch Power Cows voor meer info. :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Ferdo op 06-07-2003 23:37 . Reden: beter linkje geplaatst ]

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Probeer het eens op een FSB van 100 ipv 133. Laad de setup defaults in de CMOS setup. Het koellichaam van de chipset zit bij sommige boarden niet goed vast en geven problemen bij een FSB van 133.

Verwijderd

Ferdo: dank voor je uitleg / tip
Insane: is de voeding van je ECS-bordje wel in orde? Day bord staat bekend om z'n humeur bij mindere voedingen. En doe de chipsetheatsink-mod op dit bord: heatsink loshalen, plakband wegpulken, pasta en secondenlijm. Dat wil vaak wel helpen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 23:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
dit bordje zit in de oude kast van mij (incl voeding), mijn p4 2.53 ghz zat erin. dus daar zal het denk ik niet aan liggen... wat als ie t op 100mhz wel doet?! wat is er mis dan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juli 2003 @ 23:45:
dit bordje zit in de oude kast van mij (incl voeding), mijn p4 2.53 ghz zat erin. dus daar zal het denk ik niet aan liggen... wat als ie t op 100mhz wel doet?! wat is er mis dan
Dan kan het best inderdaad aan je chipset liggen die te warm wordt. Dus de mod doen, kwaad kan het nooit. Ik had op mijn ECS-je een zalmanchipsetkoelertje zitten (zo'n passieve) en dat bleek goed te helpen. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
nog iets vaags is dat er onboard netwerkkaart op zit. Deze vind hij wel enzo en je kan hem installeren maar als je hem dan aan het netwerk hangt vindt hij niets of niemand, en internetten kan ook niet
Pagina: 1