Coolermaster Musketeer

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 628 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51220

Anoniem: 40806 schreef op 15 October 2003 @ 15:52:
[...]

Idd dus 7-12 dan gaat pret niet door even kijken of aerogate 1 wel 5-12 volt is. 7 volt maakt me echt nog wat teveel lawaai
ja die wel niet goed gelezen.. nee die werkt ook van 7-12
zie hier

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 51220 op 15-10-2003 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 11:08
Anoniem: 51220 schreef op 15 October 2003 @ 15:44:
[...]

dat is knap ;) uitgang van Aerogate zit tussen 7 - 12 v
MMMM dan mag ik mijn fans wel een controleren, zullen dat ook wel 7 - 12 V zijn

[ Voor 4% gewijzigd door blueline op 16-10-2003 08:44 ]

The ones with the greatest power protect those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40806

Nou snap ik het niet meer.
Hier staat dat het 7-12v is
http://www.datafuse.net/aerogate1.php

en hier 5-12v
http://www.systemcooling....News&file=article&sid=953

Iemand die mij kan vertellen wat nou waar is?

Het is dus 7-12v :( Staat idd op site van coolermaster zelf

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 40806 op 15-10-2003 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Een vraagje voor de Lian-Li bezitters onder ons met een musketeer in het bezit:
Is de kleur exact als de Lian-Li kast, of wijkt deze een tikkeltje af? Ik wil deze volgende week ook kopen, maar als hij enigzins afwijkt laat ik um liggen. De zilver versie MOET voor mij dezelfde kleur hebben als mijn L.-L. Dat is te begrijpen toch?

Godspeed,
XyonN

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-06 13:40

dfr0st

Geel is mooier

Kun je op de musketeer ook meer dan 1 fan aansluiten (kabels doorlussen). Zodat het schuifding aan de voorkant alle casefans kan bedienen? Of zit er een max kwa W op?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 09:20

megaleo

Special member

dfr0st schreef op 29 October 2003 @ 00:01:
Kun je op de musketeer ook meer dan 1 fan aansluiten (kabels doorlussen). Zodat het schuifding aan de voorkant alle casefans kan bedienen? Of zit er een max kwa W op?
Lijkt mij wel toch. Je kunt het naar mijn idee toch gewoon parallel verbinden. :)
Of niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Laatst online: 26-01 22:03
Wat ik wel raar vind, een vriend van mij heeft ook zo'n zilvere musketeer gekocht.
Maar zijn ledjes branden niet, en zijn vu meter doet het ook niet, de rest werkt prima.

Wat zou dit kunnen zijn ?
Of gewoon maar even terug brengen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95052

hij is te koop bij mycom nederland en kost zo'n 39 euro.

Heb em al een week in mijn mod zitten en ziet er erg cool uit :D

echter heb ik ook een earo 7+ en kon ik deze niet op de musketeer aansluiten, dan maar de case fan erop. en die vu meter is al helemaal top. en die led's erin om te smullen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo

megaleo

Special member

macmouse schreef op 29 October 2003 @ 02:59:
Wat ik wel raar vind, een vriend van mij heeft ook zo'n zilvere musketeer gekocht.
Maar zijn ledjes branden niet, en zijn vu meter doet het ook niet, de rest werkt prima.

Ja dat is idd zeker wel raar. Gewoon ff terugbrengen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 19:19

Nohead

PSN ID: Nohead

die krengen verkopen we allang op het werk of lopen jullie nou zo achter?
www.com4.nl

39euro dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-06 13:40

dfr0st

Geel is mooier

megaleo schreef op 29 October 2003 @ 01:40:
[...]
Lijkt mij wel toch. Je kunt het naar mijn idee toch gewoon parallel verbinden. :)
Of niet dan?
Lijkt mij ook, maar zoiets wil ik toch zeker weten voordat ik er 1 aanschaf. Dit vanwege het feit dat bij de FAQ van de Aerogate II dit staat:
Aerogate II On the manual it says "Support 4 fans (max. output 18W)", does this mean that each channel supports maximum 18W, or it's 4.5W per channel?
Each channel supports max. 18W.
Dus ik vroeg me af of de Musketeer ook een max. W had (staat niet op de coolermaster site)

[ Voor 10% gewijzigd door dfr0st op 29-10-2003 18:18 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Laatst online: 20-05 16:58
Een maat van mij heeft er vandaag ook nog één gekocht, en meteen wat pics gemaakt:

klikkie klikkie

mischien wel geinige aanvulling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-06 22:10

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Nohead schreef op 29 oktober 2003 @ 18:06:
die krengen verkopen we allang op het werk of lopen jullie nou zo achter?
www.com4.nl

39euro dacht ik
Jij loopt achter.. het topic is al oud B)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Laatst online: 26-01 22:03
macmouse schreef op 29 oktober 2003 @ 02:59:

8)7

Of zullen we voortaan gewoon de stekkertjes even goed aansluiten...
Er zat dus een apparte molex stekker bij, maar deze werkt niet, als je dus gewoon een molex van je voeding pakt, dan wel... 8)7

Maar goed, hij doet het , dus die maat van mij is weer gelukkig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Heb hem laatst ook gekocht, meteen maar een earogate2 erin gedouwt :P
hier een pic

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/quicksilverforever/Image028.jpg

Hij past wel goed bij me kast, het is een centurion kast van coolermaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo

megaleo

Special member

quicksilvernet schreef op 31 oktober 2003 @ 00:43:
Heb hem laatst ook gekocht, meteen maar een earogate2 erin gedouwt :P
hier een pic

[afbeelding]

Hij past wel goed bij me kast, het is een centurion kast van coolermaster.
Ja kijk dat past natuurlijk mooi bij elkaar?
Wat heb je verder voor stuff in je pc zitten? Waarvoor je ze gebruikt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Laatst online: 20-06-2023
musketeer:

-volt voor front fan
-vu voor audio
- temp voor cpu

aerogate2:

vga fan/temp
cpu fan/temp
HD Temp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer1979
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
megaleo schreef op 29 oktober 2003 @ 01:40:
[...]

Of niet dan?
Nou dat kan makkelijk, ik had hier en daar wat gelezen, en er stond op een bepaalde site (bron ben ik ff kwijt) dat ie net als de Aerogate 18 W kan hebben.

Ik heb sinds gisteren ook een Musketeer gekocht, en heb er 6 fans op aangesloten (5 casefans en 1 uit m'n voeding) en dat loopt als een gek moet ik zeggen, geen enkel probleem...

Dus doorlussen die handel!!! >:)

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 19:15
Ik heb dat ding ook sinds vandaag. Alles aangesloten --> geen licht vanaf die blauwe ledjes :( :'(

Er zit 350 W voeding in. Te weinig? Of is dat ding niet helemaal goed? De rest ervan werkt overigens wel naar behoren.

Ik heb dat ding ook op me moederbord aangesloten om stroom te krijgen? Is dat wel OK? Ik ben complete newbie met dit soort dingen....

[ Voor 26% gewijzigd door TutanRamon op 10-03-2004 20:04 ]

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-05 17:34
ja die aerogate ruled wel hoor
kheb em hier ook en hij is al gemod
uit elkaar gehaald (die bieper kapot gedaan) en dan dat frontje rood geverfd, dan alles terug in elkaar en dat plastiekje er terug over en dan krijg je zoiets
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tatc/modding/aeorogat/aerogateredI.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tatc/modding/aeorogat/aerogateredII.JPG

if it is not broken, don't fix it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-05 17:34
TutanRamon schreef op 10 maart 2004 @ 19:54:
Ik heb dat ding ook sinds vandaag. Alles aangesloten --> geen licht vanaf die blauwe ledjes :( :'(

Er zit 350 W voeding in. Te weinig? Of is dat ding niet helemaal goed? De rest ervan werkt overigens wel naar behoren.

Ik heb dat ding ook op me moederbord aangesloten om stroom te krijgen? Is dat wel OK? Ik ben complete newbie met dit soort dingen....
hoezo op je moederbord aangesloten, jong je bent alles naar de ruk aan het doen, haal het eraf

kijk op de achterkant van je aerogate
daar zoek je een wit aansluitingspunt met vier pinnetjes, uit je voeding komen verschillende kabels daar zit er eentje tussen die hier op past

sluit de fans aan op die driepinnige dingen (volgorde staat in de manual)
en zet je peecee aan en kijk

if it is not broken, don't fix it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
white modder schreef op 10 maart 2004 @ 20:28:
[...]

hoezo op je moederbord aangesloten, jong je bent alles naar de ruk aan het doen, haal het eraf

daar zoek je een wit aansluitingspunt met vier pinnetjes, uit je voeding komen verschillende kabels daar zit er eentje tussen die hier op past

Ohja, natuurlijk wat stom!!!! |:( |:(

Maar waar is die kabel dan voor die begint met 4 pinnetjes en eindigt met 3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:28
De musketeer 2 is er trouwens al of ten minste hij wordt al aangeprezen door coolermaster... _/-\o_

info>>>> www.tomshardware.com >>> cebit in hannover 2004 preview

http://www.tomshardware.c...cebit2004-preview-12.html

info>>>> www.coolermaster.com >>>>> duh!! 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door original4u op 10-03-2004 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
white modder schreef op 10 maart 2004 @ 20:28:
[...]

Godzijdank :D Hij doet het!! Ik dank u zeer vanuit het diepste punt van mijn hart :D

(ook wel een beetje dom van mij, maar dat terzijde ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-05 11:43

Hayfork

Drinkin&Boardin

original4u schreef op 10 maart 2004 @ 21:08:
De musketeer 2 is er trouwens al of ten minste hij wordt al aangeprezen door coolermaster... _/-\o_

info>>>> www.tomshardware.com >>> cebit in hannover 2004 preview

http://www.tomshardware.c...cebit2004-preview-12.html

info>>>> www.coolermaster.com >>>>> duh!! 8)7
Ik zal het vrijdag eens vragen aan de technisch directeur van Cooler Master Europe. Ga ik toch heen... post het hier wel even wat er precies over gezegd werd

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayfork
  • Laatst online: 16-05 11:43

Hayfork

Drinkin&Boardin

Ok vandaag dus bij CoolerMaster geweest.
De Musketeer 2 bestaat net als zijn voorganger uit 3 metertjes echter deze keer uit:
CH-L | CPU temp | CH-R
maw: links zit een meter hoeveel de linkerboxen geluid maken, dan komt er een schakelaar waarmee je het volume van die kant traploos kan instellen, in het midden een meter voor de CPU temperatuur (als ik het goed heb iig), rechts hetzelfde als links maar dan voor rechts en ook met schakelaar.

Verder is er nog de mogelijkheid om verschillende kleuren licht in te stellen. Rood/groen/blauw/geel enz. maar je kan hem ook laten knipperen. Op zich een heel mooi ding...
Verder stond er ook nog de Aquagate. Dit ding is echt mooi. Zoals de naam al zegt is het eigenlijk de poort naar de waterkoeling. Het is een apparaat dat intern en extern gebruikt kan worden. Heel mooi design. Het past in twee 5,25"bays maar het kan ook in één 5,25"bay. Er zit namelijk een klein controlpaneeltje op wat je eruit kunt halen en in een apart 5,25" houdertje kan plaatsen. Leuk bedacht zo.
Ik heb wel foto's maar die mag ik niet posten omdat het nog allemaal naarbuiten moet komen op de Cebit. (en ze zijn trouwens niet eens van zo'n dergelijke kwaliteit dat het de moeite waard is, ik heb ze met mijn telefoon genomen :P)
De Cebit is trouwens dit jaar alleen al voor Cooler Master de moeite waard om naartoe te gaan want ik heb me toch wat mooi spul gezien daar.

Verder verklap ik niks meer alleen nog dat ze nog een nieuwe, mooie case uit gaan brengen...

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26449

Ik had een aantal van die nieuwe producten al op de coolermaster site zelf gezien idd. overigens raar dat jij geen foto's mag laten zien, want die stonden gewoon op http://www.coolermaster.com. Helaas was site down toen ik net keek.

Op internet kan je wel al info over deze producten vinden:

Coolermaster Aquagate ALC-U01:
http://www.z-web.be/cc/cc/product_info.php?products_id=1377

Coolermaster Hyper 6 (KHC-V81):
http://www.z-web.be/cc/cc/product_info.php?products_id=1376

Coolermaster Vortex Dream 7 (ACC-L72):
http://www.z-web.be/cc/cc/product_info.php?products_id=1375

ik heb ergens ook volgens mij al een preview gezien van die musketeer 2, maare die kan ik zo snel niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Laatst online: 09-06 22:30

t!mP

is inflatie gevoelig

Anoniem: 26449 schreef op 12 maart 2004 @ 13:46:
Ik had een aantal van die nieuwe producten al op de coolermaster site zelf gezien idd. overigens raar dat jij geen foto's mag laten zien, want die stonden gewoon op http://www.coolermaster.com. Helaas was site down toen ik net keek.

Op internet kan je wel al info over deze producten vinden:

Coolermaster Aquagate ALC-U01:
http://www.z-web.be/cc/cc/product_info.php?products_id=1377

Coolermaster Hyper 6 (KHC-V81):
http://www.z-web.be/cc/cc/product_info.php?products_id=1376

Coolermaster Vortex Dream 7 (ACC-L72):
http://www.z-web.be/cc/cc/product_info.php?products_id=1375

ik heb ergens ook volgens mij al een preview gezien van die musketeer 2, maare die kan ik zo snel niet vinden...
Ziet er best leuk uit allemaal, nu nog afwachten of het ook presteert.(beetje off)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91091

Er is sind een tijdje ook de Cooler Master Musketeer 2 uit.

stukje van cj.com
Sinds enige tijd is een tweede versie van de Cooler Master Musketeer beschikbaar. Op het eerste gezicht lijkt deze nieuwe variant sprekend op het eerste model (waarvan hier een uitstekende review). Toch zijn er enkele veranderingen ten opzichte van het eerste model. Het eerste model beschikte over een voltmeter (voor de regelbare fan), een temperatuuruitlezing en een VU-meter voor de aangesloten geluidskaart. Het nieuwe model is uitgerust met een meter voor de activiteit van de harde schijf en twee volumeregelaars, een voor elk kanaal (links-rechts) van de geluidskaart. Ook het uiterlijk is iets veranderd. De drie analoge meters zijn gebleven maar tegenwoordig beschikken deze over een witte wijzerplaat. Achter deze wijzerplaten zit een regelbare multi-colored LED waardoor de wijzerplaten in niet minder dan zeven kleuren kunnen oplichten; van rood, via wit, paars, blauw, groen en licht blauw tot uiteindelijk geel. Deze LED kan op twee manieren bedient worden, ten eerste via een knop welke op een 3.5” drivebay cover is gemonteerd en ten tweede via een knop welke op een standaard PCI slot backplate is gemonteerd. Hiermee kan de LED niet alleen tussen de verschillende kleuren springen, het is ook mogelijk de LED automatisch van kleur te laten wisselen. Natuurlijk is de Musketeer zelf ook in twee kleurschema’s te verkrijgen, in zowel zwart als zilver. Om de volumeregelaars aan te sluiten moet er nog een extra PCI slot backplate worden gemonteerd en moet de geluidskaart worden aangesloten op de Musketeer. Als laatste kan de meter voor de harde schijf worden aangesloten op het moederbord en is de Musketeer klaar voor gebruik
http://www.casejunkies.co...l_upload/picture_4017.jpg
Op HardcoreWare verscheen een korte review over deze nieuwe aanwinst. De reviewer was zeer enthousiast over het uiterlijk van de Musketeer. Door de vele kleuren past de Musketeer bij elke case. Er werden echter vraagtekens geplaatst bij het nut van deze Musketeer. Beide functies zijn niet echt van veel nut voor de gemiddelde gebruiker en daarom had de reviewer liever een geïntegreerde fancontroller of temperatuurmeter gezien. Het meest ideaal zou zijn als de functies van de Musketeer 1 werden gecombineerd met de looks van de Musketeer 2. Toch kreeg de Musketeer 2 een score van 89% van de reviewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Laatst online: 15-06 00:38

BioHazard

*\o/*

Vind da LED idee wel cool en HD Vu ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Laatst online: 18-06 00:38
weet er al iemand waar je die musketeer 2 kan kopen. Ik wil hem in mun centurion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Laatst online: 15-06 00:38

BioHazard

*\o/*

Ja ik ga mijn Musketeer 1 vervangen door een 2 zogauw het kan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Laatst online: 18-06 00:38
Weet je mss de importeur van Cooler-Master Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119054

Ik heb een Pentium 4 Prescott 3.0 GHZ met boxed cooler erop. Deze koeler maakt zo'n ontiegelijke teringherrie als mijn kast volledig dicht is dat ik blij ben dat ik die RPM's met de Musketeer wat omlaag kan zetten zodat de mensen nog eens kunnen horen wat ik zeg als ze bij me thuis zijn.
Echter ben ik wel bang dat mijn CPU te heet word als ik de Voltage van de cooler omlaag zet, de CPU zit op een Asus P4P800 SE mobo. Ik ken nergens een beveiliging in de bios vinden dat het systeem bij een bepaalde kritieke temp uit moet gaan. Wie kan mij gerustellen?! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:16

Bestla

M/M -> V/F

Daarom heb na 1 maand de stock P4 koeler (temps waren hier 50 graden op vol vermogen ) eraf gegooid en lekker een Zalman erop gezet. Deze is stil 8)
Het is die Zalman die zowel in koper als in aluminium leverbaar is. Perfect regelbaar en koelt als de beste. Mijn cputemp is 30 graden @ the moment. Dus geen probleem lijkt me.

[ Voor 11% gewijzigd door Bestla op 21-07-2004 07:51 ]

Pagina: 1 2 Laatste