HD aan het overlijden?

Pagina: 1
Acties:

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:25
Heb nu al een hele tijd een Maxtor 40gb U-133 7200rpm en deze maakt sinds enige tijd lawaai ( veel geratel ).

Nu laad ik een spel, en dat duurt heel lang voordat het spel soepel loopt, is deze HD nu aan zijn einde?

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Draai Powermax en je weet het.

ARME AOW’er

• JQR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 19:48

JQR

heb je S.M.A.R.T. in je bios? zet het aan, dan zie je tijdens booten of er wat fout is...

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ZO SNEL MOGELIJK JE BELANGRIJKE DATA OPSLAAN.

Is mijn advies, vervang de schijf door een nieuwe, of check met powermax op fouten en zo ja stuur hem op onder garantie. Ik zou niet wachten tot die daadwerkelijk kapot is, want dan krijg je er niks meer vanaf

• Kimberly
Viper_74 schreef op 06 juli 2003 @ 23:01:
ZO SNEL MOGELIJK JE BELANGRIJKE DATA OPSLAAN.

Is mijn advies, vervang de schijf door een nieuwe, of check met powermax op fouten en zo ja stuur hem op onder garantie. Ik zou niet wachten tot die daadwerkelijk kapot is, want dan krijg je er niks meer vanaf
Heb ik al gedaan.. :) Hij werkt prima in Windows maar als ik spellen opstart duurt het wel 5 minuten voordat ik een beetje kan spelen, dan is de HD heel hard aan het werk ( alsof hij windows opstart ).
JQR schreef op 06 July 2003 @ 23:00:
heb je S.M.A.R.T. in je bios? zet het aan, dan zie je tijdens booten of er wat fout is...
Hij is enabled, maar ik krijg geen fouten.

[ Voor 18% gewijzigd door Kimberly op 06-07-2003 23:07 ]

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• JQR

JQR

Deorgere schreef op 06 July 2003 @ 23:06:

Hij is enabled, maar ik krijg geen fouten.
hmm.. lijkt er dan meer op dat je eens ff een keertje moet defraggen.. wat je waarschijnlijk hoort is swappen van windows.. als je schijf gefragmenteerd is, moet de lees/schrijfkop teveel heen en weer bewegen...

• Kimberly
JQR schreef op 06 July 2003 @ 23:13:
[...]

hmm.. lijkt er dan meer op dat je eens ff een keertje moet defraggen.. wat je waarschijnlijk hoort is swappen van windows.. als je schijf gefragmenteerd is, moet de lees/schrijfkop teveel heen en weer bewegen...
Ik zal er morgen eens naar kijken, even defraggen enzo.

Mieschien dat er ergens een cluster kapot is.. Kan natuurlijk ook nog.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zucht.... heb je, zoals ik al eerder zei, nu al Powermax gedownload en geprobeerd?

Is toch echt geen moeite hoor. Op deze manier is elke hulp overbodig.

ARME AOW’er

• JQR

JQR

GuardianAngel schreef op 06 July 2003 @ 23:23:
Zucht.... heb je, zoals ik al eerder zei, nu al Powermax gedownload en geprobeerd?

Is toch echt geen moeite hoor. Op deze manier is elke hulp overbodig.
ach joh.. ik denk dattie zeker dat proggie wel gaat gebruiken, maar nu lekker gaat slapen :Z

Verwijderd

een virus doet soms ook wonderen om windows / schijven trager te maken, juist maar een idee heh. You never know. Het kan ook een proggy zijn die met alle geheugen haat lopen en zo de diskcache aanroept.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 00:20 ]

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:47

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Misschien heb je hier wat aan: Wat is er mis met mijn HDD? HDD geluiden..

Staan diverse failure-HDD geluiden op, als t er naar klinkt, weet je misschien wel wat meer..

En kijk es naar je geheugengebruik, zit je geheugen nie vol?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Kimberly
JQR schreef op 06 July 2003 @ 23:25:
[...]

ach joh.. ik denk dattie zeker dat proggie wel gaat gebruiken, maar nu lekker gaat slapen :Z
Slapen? Ik? >:) Ik zal het programma even downloaden, was namelijk net even weg. ( ik zit niet de hele dag achter got! :D )
En kijk es naar je geheugengebruik, zit je geheugen nie vol?
Nee, het geheugen is prima. 122mb van gebruikt ofzo ..

[ Voor 18% gewijzigd door Kimberly op 07-07-2003 22:14 ]

Pagina: 1